OS-tråden

Jag kunde inte avgöra om han var ironisk eller inte när han sa det där, för det vore ju inte första gången Kläbo skulle bryta när han helt tappat medaljchans. Blev ca noll procent förvånad när ha bröt en kort stund senare :D
Däremot, just nu finns det ju inget "nästa lopp" att ladda för inom några dagar så det hade ju varit snyggt att fullfölja.
Haha nä jag trodde också först att han kanske var ironisk men insåg att han nog var seriös. För mig är Kläbo en Northug jr så blev också ca noll procent förvånad när han bröt. Han gör precis som han vill. 😅
 
Jag tror inte de hade nån annan att sätta in... Han har aldrig varit ett medaljhopp i en femmil även när han var i toppform.
Nej men han har ju själv uttalat att han satsar på längre distanser. Det är det jag tycker är obegripligt. Sen om det inte finns nån bättre och han vill åka kan han ju åka, är ju ändå sista loppet.

Nyfiken på om han inte blev uttagen till sprinten (trots att han gjort bättre resultat än de uttagna) eller om han ville satsa på femmilen igen 😅
 
Haha nä jag trodde också först att han kanske var ironisk men insåg att han nog var seriös. För mig är Kläbo en Northug jr så blev också ca noll procent förvånad när han bröt. Han gör precis som han vill. 😅

Northug var bättre på långa lopp än vad Kläbo är. Så jag är inte förvånad att Kläbo inte orkar. Han har åkt allt i OS. Energin är väl slut.
 
Northug var bättre på långa lopp än vad Kläbo är. Så jag är inte förvånad att Kläbo inte orkar. Han har åkt allt i OS. Energin är väl slut.
Han tog ju ändå ett VM-guld i femmil (som han inte fick behålla, men ändå).
 
Han är inte dålig. Men han är definitivt inte en lika bra distansåkare som Northig var. Northug var mycket svårare för de andra att knäcka ute på banan.
Inte än såklart. Minns när Calle och Northug åkte sista delen av nån femmil (?) i söndagspromenadstempo för att de var så långt efter.
 
Det börjar att dra ihop sig på curlingbanan. Nionde omgången i finalen, 4-3 till Sverige och sista sten till UK.
 

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 066
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
86 617
Senast: lizan
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
769
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 007
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp