OS-tråden

Jag hade ställt klockan för att se femmilen 😩 Förstår såklart att åkarnas säkerhet kommer först men blir ju något helt annat med en tremil...

Gud vad tråkigt 😔 Lider med Burman ffa som varit tydlig med att just 5-milen är hans stora mål... 3 mil lär ju försämra hans chanser brutalt.
Ja, min första tanke var också att jag tycker synd om Burman! Följt hans youtube-kanal i ett år nu och hejar lite extra på honom, ffa efter alla problem han haft under säsongen. Hans styrka är ju sista milen...
 
Nej, tyvärr har även Kollen vikt ner sig :(

På damsidan kan det bli spännande lopp med masstart. Det finns alltid nån (läs: Johaug) som försöker dra sönder fältet. Men på herrsidan kör alla i en klunga och sen blir det spurt på slutet. Är det nu msn ska hoppas på att Bolshunov försöker dra sönder fältet så att nåt händer iaf?
 
På damsidan kan det bli spännande lopp med masstart. Det finns alltid nån (läs: Johaug) som försöker dra sönder fältet. Men på herrsidan kör alla i en klunga och sen blir det spurt på slutet. Är det nu msn ska hoppas på att Bolshunov försöker dra sönder fältet så att nåt händer iaf?

Det har iofs blivit bättre efter Northug-eran (och Johan Olsson i Val di Fiemme) men ändå. Jag ser individuell start som det som skiljer agnarna från vetet.
 
Även halfpipen var påverkad av vädret. De körde på, men jag tyckte många åkare blev störda. DÄR måste man ju verkligen ta hänsyn till säkerheten. Känns märkligt att halfpipen körs på som vanligt, men inte femmilen.
 
Jag förstår inte varför vinter OS läggs på ett ställe som knappt får nån snö, men som är kallt och blåsigt som fan? Vad jag förstått så är det som vanligt på den platsen och inte otur med vädret just vid OS.
 
Är inte Calles bästa resultat den här säsongen i sprint? Varför envisas han med femmil (tremil...) när han har bättre chanser i sprint? Det lilla hopp jag har om honom är inte på femmilar iallafall...
 
Lustigt att kommentatorerna hyllade att Kläbo är så hedersam mot sporten och att man ska ta sig i mål och sen bryter han loppet. 😂
Jag kunde inte avgöra om han var ironisk eller inte när han sa det där, för det vore ju inte första gången Kläbo skulle bryta när han helt tappat medaljchans. Blev ca noll procent förvånad när ha bröt en kort stund senare :D
Däremot, just nu finns det ju inget "nästa lopp" att ladda för inom några dagar så det hade ju varit snyggt att fullfölja.
 
Är inte Calles bästa resultat den här säsongen i sprint? Varför envisas han med femmil (tremil...) när han har bättre chanser i sprint? Det lilla hopp jag har om honom är inte på femmilar iallafall...

Jag tror inte de hade nån annan att sätta in... Han har aldrig varit ett medaljhopp i en femmil även när han var i toppform.
 

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 124
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
86 736
Senast: lizan
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
771
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
Svar
15
· Visningar
1 120
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp