OS-tråden

Fast Stina har väl inte åkt så snabbt. Hennes åktider har ju inte varit i topp.

När hon fått till skyttet så har även åkningen varit bra, i paritet med Elvira m.fl. Det är lite svårt att jämföra åktider i skidskytte med längdåkning där det "bara" är att åka på utan hänsyn till skyttet. Dessutom är Stina skitduktig på "man-mot-man" (eller "kvinna-mot-kvinna" :))körning.
En tanke bara när hon nu inte får åka något skidskyttelopp:)
 
När hon fått till skyttet så har även åkningen varit bra, i paritet med Elvira m.fl. Det är lite svårt att jämföra åktider i skidskytte med längdåkning där det "bara" är att åka på utan hänsyn till skyttet. Dessutom är Stina skitduktig på "man-mot-man" (eller "kvinna-mot-kvinna" :))körning.
En tanke bara när hon nu inte får åka något skidskyttelopp:)

En väldigt bra tanke! Som jag skrivit, ut med Frida och in med Stina. Ribom/Dahlqvist på första, Ebba på andra, Stina på tredje och Jonna på fjärde och Sverige kan vara med och slåss om guldet.

Frida är slut för det här mästerskapet tror jag. Med två såna urladdningar/kollapser bakom sig och bara två dagar till stafetten så tror jag att det är bäst att låta henne stå över den här gången.
 
Onödigt stressfyllt i kronornas premiär. Tycker inte laget imponerar. Lettland borde de tagit relativt lätt.

Fö var Philip Chen riktigt bra i konståkningen :up: Även om jag håller med kommentatorerna att artisteri borde belönas bättre och det inte bara blir hopp, hopp, hopp.
 
Jag har inte alls följt längdskidåkning i år, ser att det är 15 km herrar imorgon, har Sverige några bra åkare som kan hota på allvar?
 
Jag har inte alls följt längdskidåkning i år, ser att det är 15 km herrar imorgon, har Sverige några bra åkare som kan hota på allvar?

Nja. Poromaa är bra om han blir topp sex. Blev det på skiathlon och det var ett utmärkt kört lopp.

Sen är det väl Häggström, inga förhoppningar, Burman, tycks ha fortsatt problem med ryggen, och Halfvarsson, som de senaste åren gjort typ två acceptabla lopp.
 
Kan de sluta med konstiga smeknamn på åkarna, tydligen är Bolshunov ”den ryska björnen” och Niskanen ”den finska björnen” :meh:
 
Niskanen kallade de för det finska lejonet. Jag blir mest fnissig när jag hör det... känns lite småfånigt.
Ja just det, det sa de också. Överlag tycker jag det känns som att expertkommentatorn försöker vända ut och in på sig själv för att hitta så mycket superlativ som möjligt, det blir lite fånigt :p
 
Ja just det, det sa de också. Överlag tycker jag det känns som att expertkommentatorn försöker vända ut och in på sig själv för att hitta så mycket superlativ som möjligt, det blir lite fånigt :p

Ja, och de är inte speciellt kritiska dessutom. När Calle Halfvarsson startade sa han att det skulle bli såå spännande att se vad Calle kan göra idag! Är han fågel eller fisk den här dagen? Alltså, har inte Calle varit fisk de senaste åren? Han har väl inte lyckats speciellt bra med något på några år? Jag tycker nog att kommentatorerna är lite väl optimistiskt lagda...
 
När hon fått till skyttet så har även åkningen varit bra, i paritet med Elvira m.fl. Det är lite svårt att jämföra åktider i skidskytte med längdåkning där det "bara" är att åka på utan hänsyn till skyttet. Dessutom är Stina skitduktig på "man-mot-man" (eller "kvinna-mot-kvinna" :))körning.
En tanke bara när hon nu inte får åka något skidskyttelopp:)

Fast det är ju en icke-diskussion. Även om hon är på plats så är hon ju inte uttagen för något annat än skidskytte. Det är ju en annan gren.
 
Fast det är ju en icke-diskussion. Även om hon är på plats så är hon ju inte uttagen för något annat än skidskytte. Det är ju en annan gren.

Det är tillåtet för skidskyttar att starta i längdskidor. Det har hänt innan att länder lånat en skidskytt till stafetten. Norge övervägde att fråga om de fick låna Eckhoff men gjorde det inte efter att de tittat på när skidskytteloppen går. Schemat är förtajt med sprinten idga och jakten på söndag. Men Stina ska inte köra de loppen.
 
Ja, och de är inte speciellt kritiska dessutom. När Calle Halfvarsson startade sa han att det skulle bli såå spännande att se vad Calle kan göra idag! Är han fågel eller fisk den här dagen? Alltså, har inte Calle varit fisk de senaste åren? Han har väl inte lyckats speciellt bra med något på några år? Jag tycker nog att kommentatorerna är lite väl optimistiskt lagda...
Optimism gillar jag, men man måste ju vara lite realistisk också. Att Calle skulle göra ett bra lopp är inte orealistiskt, men att vara med och slåss om medaljer är inte speciellt troligt.
 

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 170
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
86 809
Senast: lizan
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
771
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
27
· Visningar
1 901
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp