OS-tråden

Då är frågan: Ska man orkar titta på skridskorna för att få se guldet? Men såå tråkig sport att titta på! Eller ska man se skidskyttet som är en mycket mer spännande sport men där de svenska deltagarna inte lyckats så bra hittills?
 
Då är frågan: Ska man orkar titta på skridskorna för att få se guldet? Men såå tråkig sport att titta på! Eller ska man se skidskyttet som är en mycket mer spännande sport men där de svenska deltagarna inte lyckats så bra hittills?
Dubbla skärmar!
 
Ok att 10 000 meter skridsko inte orsakar samma hjärtstillestånd som en omhoppning om guld med ett lag på tre ryttare, men nog borde väl årets bragdguld vara grejat till Nils van der Poel i och med detta.

Nja, året har precis börjat. Det finns andra sporter som har mästerskap i år. T.ex. Friidrotts-VM, Friidrotts-EM, Ridsport-VM, Sim-VM osv. Finns många möjligheter att göra bragder i år.

Och OS är inte slut. Finns fortfarande chanser för fler bragder att ske under OS. t
 
Norge ställer upp med Tiril Udnes Weng, Therese Johaug, Helene Fossesholm, Ragnhild Haga. Skönt att Frida inte möter Johaug på sin sträcka! Ebba åker lite smartare och riskerar inte att gå in i väggen lika lätt som Frida.
 
Ryssland har sin starkaste åkare Nepryaeva på andra sträckan. Då kommer hon och Johaug trycka gasen i botten fullständigt! Sorina och Stapanova avslutar. De blir tuffa! Stupak på första.

Finland kör med: Kyllönen, Matintalo, Niskanen och Pärmäkoski. Jag trodde att de skulle köra Niskanen på en klassisk sträcka. Matintalo får tampas med Johaug och Nepryaeva.

USA: Swirlbul, Brennan, McCabe och Diggins.
 
Svenska längdkommentatorerna är så dåliga. Konstiga kommentarer mest hela tiden och inte koll på läget. Idag glömde de Burman och under damernas skiathlon sa de inte ett ord om varken material eller valla. Att öht inte jämföra glid mellan åkarna är rätt märkligt.

Vilken skillnad när kommentatorerna tappade kontakten under damernas sprint och man fick lyssna på Jonas Karlsson istället från studion istället. Lite klassskillnad..

Räddar situationen gör också SVT:s livechat med Hård och Blomman under loppen :D
 
Svenska längdkommentatorerna är så dåliga. Konstiga kommentarer mest hela tiden och inte koll på läget. Idag glömde de Burman och under damernas skiathlon sa de inte ett ord om varken material eller valla. Att öht inte jämföra glid mellan åkarna är rätt märkligt.

Vilken skillnad när kommentatorerna tappade kontakten under damernas sprint och man fick lyssna på Jonas Karlsson istället från studion istället. Lite klassskillnad..

Räddar situationen gör också SVT:s livechat med Hård och Blomman under loppen :D
Tänkte också på det när Jonas tog över. De känns väldigt orutinerade.
 
Men med tanke på kommentatorer så tipsar jag om att kolla på backhoppning! Fantastisk kvinnlig lite äldre (eller låter iaf så) kommentator som fick mig att fastna helt trots att jag är helt ointresserad av sporten.

Blev inte bara intresserad av tävlingen utan också själva kommentatorn :D vem är denna människa som trots att sporten knappt existerar i Sverige hade koll på varenda hoppare och deras livshistoria, var de bor, vad de brukar träna och typ alla länders förutsättningar inom sporten. Tydligen är det i Slovenien allting händer! 😜
 
Men med tanke på kommentatorer så tipsar jag om att kolla på backhoppning! Fantastisk kvinnlig lite äldre (eller låter iaf så) kommentator som fick mig att fastna helt trots att jag är helt ointresserad av sporten.

Blev inte bara intresserad av tävlingen utan också själva kommentatorn :D vem är denna människa som trots att sporten knappt existerar i Sverige hade koll på varenda hoppare och deras livshistoria, var de bor, vad de brukar träna och typ alla länders förutsättningar inom sporten. Tydligen är det i Slovenien allting händer! 😜

Marit Nybelius! Hon är helt fantastiskt. Idrottsvetare som forskar om bl.a. backhoppning. Hon har även varit med och skrivit en bok om backhoppning och kvinnor: "License to jump".
 
Jag somnade ifrån skridskorna. :( Vaknade när sista paret gick i mål och tv-kommentatorn sa att det var guld till van der Poel.
 

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 174
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
86 816
Senast: lizan
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
771
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
31
· Visningar
2 006
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp