OS-tråden

Förvånande att Fossesholm går bättre än Frida...

Nä, inte direkt. Jag visste att Frida skulle klippa ihop. Hon har inte tillräckligt med energi efter de två kollapserna. Oerhört korkat av tränarna att ta ut henne! Att de inte såg det komma?! Att de inte kan sätta ner foten lite mer mot henne! De sa till henne efter skiathlonen att hon skulle vila dagen efter men det sket hon i och gav sig ut och tränade ändå. Visst, de kan inte huindra henne men de kan låt bli att ta ut henne i laget.

Nä, inte direkt. Jag visste att Frida skulle klippa ihop. Hon har inte tillräckligt med energi efter de två kollapserna. Oerhört korkat av tränarna att ta ut henne! Att de inte såg det komma?! Att de inte kan sätta ner foten lite mer mot henne! De sa till henne efter skiathlonen att hon skulle vila dagen efter men det sket hon i och gav sig ut och tränade ändå. Visst, de kan inte huindra henne men de kan låt bli att ta ut henne i laget.
Hon tappade 10 s, det var väl inte att klappa ihop? Även om man hoppas på bättre av henne.

Problemet var ju att det inte direkt fanns nåt bättre alternativ. Tror inte Ribom eller Kalla hade gjort det bättre.

Ja, hur hon "sköter sig" verkar vara ett problem.

Ja tänk om Sverige kunde styras och lagen tas ut av hobbyexperterna framför tv-soffan. Vad många fler medaljer vi skulle få 😉

Majas insats känns inte helt övertygande inför sprintstafetten.

Ja tänk om Sverige kunde styras och lagen tas ut av hobbyexperterna framför tv-soffan. Vad många fler medaljer vi skulle få 😉
Tycker inte man kan klaga på laguttagningen. Ev hade Ribom kunnat göra det något bättre än Maja på första, men hade lika gärna kunnat bli några sekunder sämre också.

Hon tappade 10 s, det var väl inte att klappa ihop? Även om man hoppas på bättre av henne.

Problemet var ju att det inte direkt fanns nåt bättre alternativ. Tror inte Ribom eller Kalla hade gjort det bättre.

Ja, hur hon "sköter sig" verkar vara ett problem.

Hon ska inte tappa på en Fossesholm som inte åkt bra på hela säsongen. Det är inte normalt att spy/kollapsa efter varje lopp där man dessutom presterat sämre än man brukar göra. För hennes skull borde de bromsa henne. Hon är uppenbarligen inte kapabel att göra det själv och tänka. Hon har ju väldigt lätt för att överträna och är dålig på att vila tillräckligt.

I det här fallet hade jag ju faktiskt rätt. Frida höll inte. Hon måste lära sig att hantera sin extrema vilja. Lära sig att vila också behövs. Jag är helt förbluffad över att tränarna inte kan ha henne under bättre kontroll och se till att hon inte tränar när tränarna vill att hon ska vila. Man är inte smart om man tränar dagen efter en kollaps som inkluderade svimning trots att tränarna sa åt henne att hon borde vila.

Hon ska inte tappa på en Fossesholm som inte åkt bra på hela säsongen. Det är inte normalt att spy/kollapsa efter varje lopp där man dessutom presterat sämre än man brukar göra. För hennes skull borde de bromsa henne. Hon är uppenbarligen inte kapabel att göra det själv och tänka. Hon har ju väldigt lätt för att överträna och är dålig på att vila tillräckligt.
Ja känns som risk för fler tävlingsförbud för henne. Men i stafetten fanns knappast alternativ som kunde gjort det bättre.

Klart att inte Fossesholm borde åkt ifrån henne, men som sagt, fanns ju inga bättre alternativ.

Att hon kollapsar när hon inte är i form är inte konstigt. Hon tar ju ut sig allt hon har.

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 477
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 716
Senast: lizan
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 991
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka