OS-tråden

Resultatmässigt är den inte katastrofal, om man bortser att från att Ebba mötte Johaug som är överlägsen alla de andra i varje lopp och Frida mötte Fossesholm som var ca 3 minuter efter Frida på Skiathlonen.

Men min invändning är fortfarande inte baserad på Fridas resultat utan om hennes fysiska och mentala hälsa. Jag har såklart ingen aning om hur hennes status är men tycker det finns anledning att vara orolig.

Kolla på Elofsson och Östberg t.ex. Det är lätt att vilja för mycket och knäcka kroppen för att aldrig komma tillbaka igen.
Som jag skrivit har jag ingen åsikt när det gäller om hon borde åkt eller ej hälsomässigt. Resultatmässigt fanns det nog inget alternativ som kunde gjort det bättre.
 
Som jag skrivit har jag ingen åsikt när det gäller om hon borde åkt eller ej hälsomässigt. Resultatmässigt fanns det nog inget alternativ som kunde gjort det bättre.

Så du tycker att bara för att hon var det bästa alternativet så är det värt att riskera hennes hälsa och framtida karriär?
 
Ja, där har vi en skidåkare som verkligen lyckas ligga på rätt sida gränsen! Aldrig övertränad, aldrig sjuk och aldrig skadad.
Hon har ju själv berättat om att hon fick ta paus pga överträning förrförra sommaren tror jag det var.
 
Så du tycker att bara för att hon var det bästa alternativet så är det värt att riskera hennes hälsa och framtida karriär?
Va? Jag menar att jag inte vet. Att jag tror läkare på plats vet bättre än jag. Därav ingen åsikt.
 
Jag hade rätt i att Frida inte hade energi nog efter de urladdning hon haft den senaste veckan. Hörde ni inte henne efter att hon skickat iväg Jonna?

Att hon inte hade energi nog att hänga på är resultatet av loppet. Det vet alla som såg sändningen.

Frågan är ju huruvida någon annan hade gjort det bättre. Och ifall längdlandslagsledningen eller tv-tittare som läst kvällstidningar är mest lämpade att göra den bedömningen.

Hade Kalla åkt och gjort exakt samma resultat hade folk ylat över hur fel det var att ta ut henne på gamla meriter. Hade det varit Ribom hade det handlat om att hon var för orutinerad och någon annan hängt i bättre.
 
Att hon inte hade energi nog att hänga på är resultatet av loppet. Det vet alla som såg sändningen.

Frågan är ju huruvida någon annan hade gjort det bättre. Och ifall längdlandslagsledningen eller tv-tittare som läst kvällstidningar är mest lämpade att göra den bedömningen.

Hade Kalla åkt och gjort exakt samma resultat hade folk ylat över hur fel det var att ta ut henne på gamla meriter. Hade det varit Ribom hade det handlat om att hon var för orutinerad och någon annan hängt i bättre.

Jag tycker att det är synd och farligt att krama ur allt (gång på gång) ur en så ung åkare som har svårt att känna efter var gränsen går. Speciellt som den unga åkaren inte lyssnar på tränarna råd om vila.
 
Att hon inte hade energi nog att hänga på är resultatet av loppet. Det vet alla som såg sändningen.

Frågan är ju huruvida någon annan hade gjort det bättre. Och ifall längdlandslagsledningen eller tv-tittare som läst kvällstidningar är mest lämpade att göra den bedömningen.

Hade Kalla åkt och gjort exakt samma resultat hade folk ylat över hur fel det var att ta ut henne på gamla meriter. Hade det varit Ribom hade det handlat om att hon var för orutinerad och någon annan hängt i bättre.

Frida sa ju själv efter 10 km loppet att hon inte var återhämtad efter skiathlonen. Mellan 10 km och stafetten var det bara en vilodag. Jag tvivlar på att hon hade lyckats få tillbaka tillräckligt med energi till stafetten.
 

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 177
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
86 825
Senast: lizan
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
771
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
2 127
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp