OS-tråden

Frida skickar iväg Jonna med 20 s till Finland och Norge. Hon gick ut 2 s efter Norge och precis före Finland.
Ja, klart det inte var bra? Tycker dock inte hon förtjänar att totalsågas. Hon är uppenbarligen inte i form, men det fanns inga bättre alternativ.
 
Ja, klart det inte var bra? Tycker dock inte hon förtjänar att totalsågas. Hon är uppenbarligen inte i form, men det fanns inga bättre alternativ.

Jag sågar inte henne. Jag kritiserar tränarna som inte är mer rädda om henne. Sen tycker jag att en vuxen människa borde vara smartare. Åka smartare. Det finns andra lägen än gasen i botten alltid.
 
Frida leder distans världscupen. Hoppas att hon inte pressar sig hårt på OS att hon inte kan behålla den ledningen.
 
Jag hade faktiskt hellre sett Kalla (el Ribom eller vem som helst annan) än Karlsson, säker vet ledarna vad de gör men är inte roligt att se när hon kör helt in i kaklet gång på gång och ändå inte får utdelning, måste vara knäckande 😬
Ex Kalla hade säkert tappat mer men är ju inte hela världen.

Väldigt rolig pall idag dock :)
Hejja Tyskland 🙌
Och Sundling 🙌
 
Jag hade faktiskt hellre sett Kalla (el Ribom eller vem som helst annan) än Karlsson, säker vet ledarna vad de gör men är inte roligt att se när hon kör helt in i kaklet gång på gång och ändå inte får utdelning, måste vara knäckande 😬
Ex Kalla hade säkert tappat mer men är ju inte hela världen.

Väldigt rolig pall idag dock :)
Hejja Tyskland 🙌
Och Sundling 🙌

Sundling ser ju urstark ut och var visst arg efter stafetten för att hon "bara" lyckades bärga bronset. Det bådar gott inför teamsprinten på onsdag!
 
Ngn som vet varför det visas sidans på 5an istället för backhoppningen som står enligt tv programmet?

Jag tog bort ljudet då jag pratade i telefon och hade sett fram mot backhoppning. Tänkte om vädret ställde till det men ser på nätet att den verkar pågå...
 
Ngn som vet varför det visas sidans på 5an istället för backhoppningen som står enligt tv programmet?

Jag tog bort ljudet då jag pratade i telefon och hade sett fram mot backhoppning. Tänkte om vädret ställde till det men ser på nätet att den verkar pågå...
Det är väl som förra OS, tablån stämmer inte med verkligheten.
Kan även varit paus i backhoppningen kanske.
 
Jag tycker att det är synd och farligt att krama ur allt (gång på gång) ur en så ung åkare som har svårt att känna efter var gränsen går. Speciellt som den unga åkaren inte lyssnar på tränarna råd om vila.

Du får väl helt enkelt höra av dig till förbundet och meddela att du skulle göra jobbet bättre.

En annan har ju mycket svårt att tro att Frida skulle blivit uttagen om lagledningen vetat att hon inte var tillräckligt återhämtad eller om de trodde att någon annan skulle göra sträckan bättre. Eller Frida själv.
 
Du får väl helt enkelt höra av dig till förbundet och meddela att du skulle göra jobbet bättre.

En annan har ju mycket svårt att tro att Frida skulle blivit uttagen om lagledningen vetat att hon inte var tillräckligt återhämtad eller om de trodde att någon annan skulle göra sträckan bättre. Eller Frida själv.

Men Frida säger ju själv i en intervju efteråt att hon inte var återhämtad. Att hon knappt orkade värma upp inför stafetten.
 
Jag stör mig oerhört mycket på att damernas stafett är så kort! Givetvis borde stafetten vara 10 km för både damer och herrar. (Att VC-stafett för herrar numera är 7,5 km är lika löjligt.)

Slänger in min irritation kring masstart och skiathlon också.
Masstart är enbart fördumning av TV-tittare. Riktig jaktstart är roligare än skiathlon.
Envisas man med att behålla skiathlon så borde man variera så att det varannan gång är fristil först och klassiskt som avslutning.
 
Jag stör mig oerhört mycket på att damernas stafett är så kort! Givetvis borde stafetten vara 10 km för både damer och herrar. (Att VC-stafett för herrar numera är 7,5 km är lika löjligt.)

Slänger in min irritation kring masstart och skiathlon också.
Masstart är enbart fördumning av TV-tittare. Riktig jaktstart är roligare än skiathlon.
Envisas man med att behålla skiathlon så borde man variera så att det varannan gång är fristil först och klassiskt som avslutning.

Ja, det blir ju helt olika typer av lopp där de kvinnliga sprintersarna har mycket lättare att konkurrera med distansåkarna än vad de manliga sprintersarna har. Damers är en märklig hybrid mellan distans och sprint medan herrarnas är en distanstävling. Så jag håller ju med dig men eftersom Sverige har väldigt bra kvinnliga sprinters så klagar jag inte direkt.
 
Tror vi får vänta ett tag tills resultatet för damstafetten slutligen fastställs/mvh cynikern

Har roat mig med att titta på Ikaros-dokumentären på Netflix idag och sedan lyssna på lite av radiosportens dopingdokumentärer bland annat med anknytning till den, så jag känner mig om möjligt mer cynisk än vanligt.

Så jävla tröttsamt, jag har ändå tänkt att konståkning kan man ju titta på med lite mindre misstänksamhet för det måste i alla fall vara avsevärt mindre poäng med att dopa sig där än i konditionssporterna. Och så såg jag verkligen fram emot att få se den nya ryska super-femtonåringen i damernas fria - och häpp! så utreds hon också för doping.
 
Har roat mig med att titta på Ikaros-dokumentären på Netflix idag och sedan lyssna på lite av radiosportens dopingdokumentärer bland annat med anknytning till den, så jag känner mig om möjligt mer cynisk än vanligt.

Så jävla tröttsamt, jag har ändå tänkt att konståkning kan man ju titta på med lite mindre misstänksamhet för det måste i alla fall vara avsevärt mindre poäng med att dopa sig där än i konditionssporterna. Och så såg jag verkligen fram emot att få se den nya ryska super-femtonåringen i damernas fria - och häpp! så utreds hon också för doping.

Ja så frustrerande, trots att de heter ROC pga dopningar så fortsätter de. Arma lilla barn.
 

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 174
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
86 816
Senast: lizan
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
771
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
31
· Visningar
2 006
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Patella, tips

Omröstningar

Tillbaka
Upp