OS-tråden

Jag stör mig oerhört mycket på att damernas stafett är så kort! Givetvis borde stafetten vara 10 km för både damer och herrar. (Att VC-stafett för herrar numera är 7,5 km är lika löjligt.)

Slänger in min irritation kring masstart och skiathlon också.
Masstart är enbart fördumning av TV-tittare. Riktig jaktstart är roligare än skiathlon.
Envisas man med att behålla skiathlon så borde man variera så att det varannan gång är fristil först och klassiskt som avslutning.

Jag håller med om stafettlängden och skiathlon. Men masstart har jag lärt mig uppskatta det också. Ett sånt lopp kan det få finnas.

Men jaktstart tycker jag inte har på OS att göra, förstår inte varför det är med hos skidskyttet. Eller rättare sagt, om det är med så borde det vara EN tävling (sprinten och jaktstarten) som ger ett guld. Nu är det ju som att den som vinner ett guld har mycket större chanser att vinna ett annat. Lite som att man delade ut medaljer efter sprintprologen.
 
Jag håller med om stafettlängden och skiathlon. Men masstart har jag lärt mig uppskatta det också. Ett sånt lopp kan det få finnas.

Men jaktstart tycker jag inte har på OS att göra, förstår inte varför det är med hos skidskyttet. Eller rättare sagt, om det är med så borde det vara EN tävling (sprinten och jaktstarten) som ger ett guld. Nu är det ju som att den som vinner ett guld har mycket större chanser att vinna ett annat. Lite som att man delade ut medaljer efter sprintprologen.

Det kan få finnas masstart men kanske varannan gång för tre- respektive femmilen. Jag tycker att det är tråkigt att det numera alltid är masstart i de loppen.

Jag gillar jaktstart just för att det är två delar. Det är ju till stor del olika färdigheter som testas i sprint och jakt vilket gör det spännande.
 
Jag gillar jaktstart just för att det är två delar. Det är ju till stor del olika färdigheter som testas i sprint och jakt vilket gör det spännande.

Ja alltså jag gillar också jaktstart som sådant. Men tycker det blir jättekonstigt när de delar ut medaljer för båda delarna. Men i världscupen funkar det ju jättebra.
 
Ska bli spännande med herrarnas stafett. Inte för att jag tror Sverige har något med någon medalj att göra.
 
Niskanen måste ju vara världens bästa klassiska skidåkare bland herrarna! Vilket lopp han gör!

Kul att se att vi har en svensk som i framtiden kommer kunna vara med i toppen.
 

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 174
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
86 816
Senast: lizan
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
771
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
31
· Visningar
2 006
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Felin hyperestesi
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp