OS-tråden

Hur kan man inte ha visat hur Tandrevold klappade igenom och Eckhoff for förbi?
Hur kan man inte ha visat Burman, som blev åtta?
Varför zoomar man in på en eller ett par åkare på upploppet? Man ser inte vad händer runtomkring och man ser inte om det är tio eller 110 meter till mållinjen.

de bilderna fanns ju, man fick se dem i efterhand. Helt obegripligt att man inte visade dem direkt när det hände!

Sedan tycker jag ibland kommentatorerna inte heller verkar titta på bilderna... Ffa i längdåkningen kan jag ibland känna att de sitter och pratar om något, och helt missar att uppfatta saker som händer.

Jag som har dålig koll på andra sporter än längd och skidskytte, vad har vi för medaljchanser kvar?

Curlingen har jag koll på, men i övrigt?

Om jag fattat det rätt är det ett produktionsbolag OBS (Olympic Broadcasting Services) som är ansvarig för produktionen och som har gjort flera OS så det är verkligen helt obegripligt att det är så dåligt?

Samtidigt hänvisas det ju rätt ofta till ”den kinesiske bildproducenten” när kommentatorerna inte tycker att de har rätt bild? Men han kanske jobbar på det bolaget :p

Men håller med om att det är bedrövligt dåligt!

Råkade förresten kolla på ett inslag om monobob (bob för en person). Reportern sa ”det är en mycket tekniskt krävande gren eftersom allt arbete i kälken som normalt fördelas mellan åkarna måste nu göras av en person”.

Jag undrar då vad det är de pysslar med där i boben egentligen :D

Råkade förresten kolla på ett inslag om monobob (bob för en person). Reportern sa ”det är en mycket tekniskt krävande gren eftersom allt arbete i kälken som normalt fördelas mellan åkarna måste nu göras av en person”.

Jag undrar då vad det är de pysslar med där i boben egentligen :D

Jag blev lite nervös idag när jag kollade på enmansbob blir alltid nervös över att de ska tappa boben när en person springer igång den själv. Är ju rejält tung liksom.:) Men de var tydligen proffs ingen tappade den. :D

Hockeyn har kvar chansen även om jag inte riktigt vågar tro på det.

Det ska nog till ett mirakel när de spelar kvart mot Kanada, eller som någon i AB skrev (om damkronorna) att hela det Kanadensiska laget hamnar i covid karantän och lämnar walkover.

Skyttet funkar verkligen inte bra för herrarna det här mästerskapet. Trist!

Spännande laguttagning för teamsprinten imorgon, ska bli kul att se! :)

Sverige hamnade tyvärr i andra semifinalen på teamsprinten. Både damerna och herrarna. Herrarna slipper Norge dock och att de får längre vila spelar väl ingen roll, Sverige kan ändå inte göra nåt åt dem i finalen.

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 477
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 716
Senast: lizan
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 991
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka