OS-tråden

Ryssland har sin starkaste åkare Nepryaeva på andra sträckan. Då kommer hon och Johaug trycka gasen i botten fullständigt! Sorina och Stapanova avslutar. De blir tuffa! Stupak på första.

Finland kör med: Kyllönen, Matintalo, Niskanen och Pärmäkoski. Jag trodde att de skulle köra Niskanen på en klassisk sträcka. Matintalo får tampas med Johaug och Nepryaeva.

USA: Swirlbul, Brennan, McCabe och Diggins.
Tycker verkligen det är så konstigt att Swirbul kör en klassisk sträcka! Hon är så mycket bättre på fritt och McCabe slog henne ordentligt på 10 km. USA brukar alltid ligga ordentligt bakom efter första sträckan när Swirbul kör...
 
Tycker verkligen det är så konstigt att Swirbul kör en klassisk sträcka! Hon är så mycket bättre på fritt och McCabe slog henne ordentligt på 10 km. USA brukar alltid ligga ordentligt bakom efter första sträckan när Swirbul kör...

Sen får Brennan det jobbigt att jaga ikapp mtp att hon ställs mot Johaug och Nepryaeva som lär trycka gasen i botten.
 
Det var väntat, men ändå deprimerande hur Sverige blev fullständigt överkörda av Kanada. Ett enda ynkligt mål borde de iaf lyckats peta in :( Nåja, Kanada-USA i finalen kommer förhoppningsvis bli rolig om det är som vanligt.
 
Men med tanke på kommentatorer så tipsar jag om att kolla på backhoppning! Fantastisk kvinnlig lite äldre (eller låter iaf så) kommentator som fick mig att fastna helt trots att jag är helt ointresserad av sporten.

Blev inte bara intresserad av tävlingen utan också själva kommentatorn :D vem är denna människa som trots att sporten knappt existerar i Sverige hade koll på varenda hoppare och deras livshistoria, var de bor, vad de brukar träna och typ alla länders förutsättningar inom sporten. Tydligen är det i Slovenien allting händer! 😜
Ja henne har jag också funderat på! Tack @Philosophia för info!
 
Nu börjar jag bli nervös. Kommentatorerna är positiva till Frida. Jag är det inte. Jag är rädd att hon kommer klappa ihop på sin sträcka.
Finns väl ändå inget som tyder på att hon skulle klappa ihop på 5 km?
 
Frågan är om hon har nåt kvar att ge överhuvudtaget efter två kollapser inkl. En svimning.
Fast det är ju inte direkt ovanligt för henne. Och resultaten har såklart varit svaga för att vara henne, men ändå inte dåliga.
 

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 177
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
86 825
Senast: lizan
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
771
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
2 127
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp