OS-tråden

Optimism gillar jag, men man måste ju vara lite realistisk också. Att Calle skulle göra ett bra lopp är inte orealistiskt, men att vara med och slåss om medaljer är inte speciellt troligt.

Nja, det är väl inte helt realistiskt att Calle ska göra ens ett bra lopp. Han har i grunden en väldigt hög högsta kapacitet. Men han når den extremt sällan och har väl inte lyckats på väldigt länge...
 
Nä, det förstör inte dagen att andorraåkaren åker på Poromaas stav! Det förstör dagen att Poromaa inte lyckas åka ifrån andorraåkaren på flera kilometer!
 
Det är tillåtet för skidskyttar att starta i längdskidor. Det har hänt innan att länder lånat en skidskytt till stafetten. Norge övervägde att fråga om de fick låna Eckhoff men gjorde det inte efter att de tittat på när skidskytteloppen går. Schemat är förtajt med sprinten idga och jakten på söndag. Men Stina ska inte köra de loppen.

Aha, det var mer än vad jag visste. :) Jag trodde att uttagningen ”stängde” 19 januari och att det var finito efter det.
 
Lite märkligt att kommentatorerna inte nämnde Burman alls under loppet när han ändå blev åtta, nog för att vi inte fick se honom i bild men har de inte resultat i datorn? :confused:
 
Även fast jag är halvfinsk har jag svårt att glädjas åt de finska (och ryska) framgångarna. Länder som en gång systematiskt dopat sina åkare har jag svårt att hylla.
 
Hörde ni stafettlaget?
Maja, Ebba, Frida och Jonna blir det.

Så synd att de inte tog bort Frida. Jag tror inte alls på henne. Jag ville ha in Stina där istället. Men det är ju ett mycket bra lag på pappret. Men tyvärr, jag tror inte på Frida. Jag tror att hon fysiskt och mentalt har för låg energi just nu. Hon kommer kämpa ända in i väggen däremot. Men jag tror att väggen kommer innan mållinjen...

Hur startar Norge? Vem får möta Johaug på sin sträcka?
 
Så synd att de inte tog bort Frida. Jag tror inte alls på henne. Jag ville ha in Stina där istället. Men det är ju ett mycket bra lag på pappret. Men tyvärr, jag tror inte på Frida. Jag tror att hon fysiskt och mentalt har för låg energi just nu. Hon kommer kämpa ända in i väggen däremot. Men jag tror att väggen kommer innan mållinjen...

Hur startar Norge? Vem får möta Johaug på sin sträcka?
Tror inte heller på Frida tyvärr. Som du säger, hon kommer köra hela vägen in i väggen, men den kommer nog förtidigt.

Har inte hört något annat lag än.
 
Norske landslagstränaren skämtade och frågade om han kunde få köra Johaug på alla sträckorna i stafetten. Även om det är ett skämt så säger det en hel del om läget i det norska laget just nu.
 

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 172
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
86 813
Senast: lizan
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
771
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
30
· Visningar
1 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Patella, tips

Omröstningar

Tillbaka
Upp