OS i hoppning 2021

Det tycker inte jag. OS är bäst när det gäller. VC är bäst över tid. Vill man testa hästarnas kondotion så finns distansritt. Jag är inte förtjust i när det är för många rundor så att de flesta hästarna ser alldeles trötta ut sista rundan.
Fast normalt sett så är det ju över tid på ett mästerskap annars också, så det håller inte riktigt att jämföra med distansritt tycker jag.

Lägger till, om lagfinalen är sist så känns det kanske som att man väljer att starta hästar som är trötta för lagets skull, jämfört med om det individuella varit sist, då det måste vara enklare att dra sig ur om man ändå ligger dåligt till.

Vad jag kan läsa mig till är det en omgång imorgon med ev omhoppning vid lika antal fel. Jag är väldigt glad att slippa två stora omgångar på en dag, känns bättre att ha det uppdelat även om jag nog hade föredragit att dagens fel följde med.

Nederländerna hänger med till finalen med en hårsmån!

Det innebär också att det enbart är de svenska hästarna som varit helt felfria såhär långt

Vi har också snabbast tid idag

Ja, absolut. Men jag tycker ändå om att det är kniven på strupen hela tiden.

Svenskarna och deras hästar går in med självförtroende!
Haha, det är lite roligt hur olika man uppfattar det ändå, jag tänker att det är mindre kniven mot strupen nu när man börjar om från noll, än när man riskerar att ha med sig ett nedslag eller ett tidsfel. Nu känns det mer som att man kanske skulle kunna ha tur en dag och vinna (kanske inte i laghoppningen då, eftersom att det krävs fler resultat).

Svenskarna var inte bara de enda felfria, de var snabbast med råge. Hoppas verkligen att Peders kyla och förberedelser smittat av sig och att både Malin och Henrik håller sig kalla nog imorgon.

De känns otroligt stabila och trygga!

De andra lagen kan få byta ut ryttare och pussla och taktika bäst de vill. Mentalt verkar svenskarna överlägsna just nu!

Måtte detta hålla i sig! Hoppas verkligen bara att man hinner följa med på tv, för radiosändningen var under all kritik... Ett väldans pladdrande i munnen på varandra och noll koll på vem som befann sig ute på banan.

Jag gillar nog ändå bättre att resultaten inte följer med, även om det missgynnar svenskarna i år. Jag har alltid tyckt det varit konstigt med att allt adderas och ofta blir sista dagen rätt tråkig på grund av det. Att man startar från noll i varje runda gör också att sporten blir begriplig för andra än redan insatta. Är det någon annan sport som släpar med sig resultaten från kvalet till finalen?

Tycker det är mer "kniven mot strupen" när resultaten följer med. Nu har de ju råd med lite fel idag eftersom det individuella redan är klart och lagresultatet nollställs imorgon.
Nu är det här ju att slå på stora trumman med den här jämförelsen, men tänker att inom herrfotboll så är ju knappats OS den största tävlingen. Så tänker att risken med detta är att ett VM-guld kan få högre status?

Jag gillar nog ändå bättre att resultaten inte följer med, även om det missgynnar svenskarna i år. Jag har alltid tyckt det varit konstigt med att allt adderas och ofta blir sista dagen rätt tråkig på grund av det. Att man startar från noll i varje runda gör också att sporten blir begriplig för andra än redan insatta. Är det någon annan sport som släpar med sig resultaten från kvalet till finalen?
Ja med tanke på dagens resultat skulle ju finalen riskera bli en uppgörelse mellan de tre i toppen och hopplöst för många av de sista lagen in.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
50 949
Senast: fio
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 703
Senast: Freazer
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 667
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 098
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar