OS i hoppning 2021

Jag är så nervös inför imorgon att de snubblar fullständigt på mållinjen. Än är våra svenskar verkligen i en klass för sig själva. Men frågan är verkligen om de klarar hålla i det.

Mvh pessimisten
Jag är nervös över Malin. Hon har ju oftast nån dålig runda under mästerskap. Peder och Henrik bör väl klara pressen...

Slås av tanken att det är synd att Sverige är så överlägsna just det här OS:et, för jag kan inte låta bli att tänka att det blir mindre värt när det inte är flera rundor som räknas, att individuella var före lagmedaljen och att det liksom inte är last man standing. Undrar vad ryttare tycker om detta? Alltså inte just om Sveriges prestation, utan upplägget.

Slås av tanken att det är synd att Sverige är så överlägsna just det här OS:et, för jag kan inte låta bli att tänka att det blir mindre värt när det inte är flera rundor som räknas, att individuella var före lagmedaljen och att det liksom inte är last man standing. Undrar vad ryttare tycker om detta? Alltså inte just om Sveriges prestation, utan upplägget.

Varför skulle det vara mindre värt?

Fast det kan väl inte bli samma hästar som gått OS? Är det inte för tight inpå?? Jag skulle gissa att Peder kommer till EM med Catch me not.
Instämmer. Dessa tre hästar får nog vila oavsett hur det går imorgon. EM känns som oväsentligt i relation med vad som just nu verkar vara på gång att hända. Roffe behöver väl lufta sin häst också och det finns ju flera andra yngre förmågor som säkert behöver lite mästerskapsrutin istället. :D

Instämmer. Dessa tre hästar får nog vila oavsett hur det går imorgon. EM känns som oväsentligt i samband med vad som just nu verkar vara på gång att hända. Roffe behöver väl lufta sin häst också och det finns ju flera andra yngre förmågor som säkert behöver lite mästerskapsrutin istället.

Frågan är om ens Ermindo åker till EM. Han har ju också rest långt även om han inte tävlat.

Jag hoppas att upplägget stannar. I synnerhet för dressyren blev det ett toppenupplägg. Tycker det är lite synd att individuella ligger innan lag i hoppningen, annars Tycker jag det varit ett bra upplägg även här.

Menar i relation till andra OS, andra VM eller EM. Att det på något vis känns som en mer imponerande prestation att stå som vinnare efter fler rundor.

Det tycker inte jag. OS är bäst när det gäller. VC är bäst över tid. Vill man testa hästarnas kondotion så finns distansritt. Jag är inte förtjust i när det är för många rundor så att de flesta hästarna ser alldeles trötta ut sista rundan.

Fast det kan väl inte bli samma hästar som gått OS? Är det inte för tight inpå?? Jag skulle gissa att Peder kommer till EM med Catch me not.

Instämmer. Dessa tre hästar får nog vila oavsett hur det går imorgon. EM känns som oväsentligt i relation med vad som just nu verkar vara på gång att hända. Roffe behöver väl lufta sin häst också och det finns ju flera andra yngre förmågor som säkert behöver lite mästerskapsrutin istället. :D
Ah, så långt tänkte jag inte 🙈 Har inte koll på när EM går, tänkte det var långt kvar :angel:

Jag hoppas att upplägget stannar. I synnerhet för dressyren blev det ett toppenupplägg. Tycker det är lite synd att individuella ligger innan lag i hoppningen, annars Tycker jag det varit ett bra upplägg även här.
Jag vore mer okej med alla andra ändringar om det inte vore för att lagfinalen är sist. :angel:

Jag gillar faktiskt med upplägget för dressyr och hoppning. För fälttävlans skull tycker jag dock det borde vara kvar funktionen med strykresultat, om grenen håller sig kvar.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
50 949
Senast: fio
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 704
Senast: Freazer
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 672
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 098
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila