Hoppas speakern ser till att hålla alla uppdaterade mellan ekipagen!Jag har ett problem. Ska skriva på hemmatävlingarna i morgon och det är mellan 12.25 och 14.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas speakern ser till att hålla alla uppdaterade mellan ekipagen!Jag har ett problem. Ska skriva på hemmatävlingarna i morgon och det är mellan 12.25 och 14.
Japp, ser nu att hon gick ju in istället för Scott Brash och Jefferson, och han lär ju inte starta imorgon om han strök hästen pga skada häromdagen. Svårt att tro att GBR blir något större hot imorgon då, men det finns många andra.Holly Smith var reserven.
JaÄr det 12:00 som gäller imorgon också?
Inte riktigt kval men i konståkning har man med sig poängen från korta programmet och så läggs det ihop med långa. Så har man tabbat sig i korta kan de liksom vara kört trots fantastiskt långt programJag gillar nog ändå bättre att resultaten inte följer med, även om det missgynnar svenskarna i år. Jag har alltid tyckt det varit konstigt med att allt adderas och ofta blir sista dagen rätt tråkig på grund av det. Att man startar från noll i varje runda gör också att sporten blir begriplig för andra än redan insatta. Är det någon annan sport som släpar med sig resultaten från kvalet till finalen?
Fast det är för att det är U23 i herrfotbollen i OS. Dvs länderna kan inte ställa upp med sina bästa spelare/ordinarie landslag, utan det blir någon slags juniorturnering. Så jag tror inte det är någon risk för det pga lite annorlunda regler, så länge det är de bästa ryttarna som deltar.Nu är det här ju att slå på stora trumman med den här jämförelsen, men tänker att inom herrfotboll så är ju knappats OS den största tävlingen. Så tänker att risken med detta är att ett VM-guld kan få högre status?
Jo, det är väl dock förhållandevis ungt med ungdomar (pun intended). Och som jag underströk så var det att slå på stora trumman med det exemplet, ville mest jämföra med att OS faktiskt inte har den högsta statusen i alla idrotter.Fast det är för att det är U23 i herrfotbollen i OS. Dvs länderna kan inte ställa upp med sina bästa spelare/ordinarie landslag, utan det blir någon slags juniorturnering. Så jag tror inte det är någon risk för det pga lite annorlunda regler, så länge det är de bästa ryttarna som deltar.
Lägger till en länk, där lite olika ryttare verkar missnöjda med formatet.Jo, det är väl dock förhållandevis ungt med ungdomar (pun intended). Och som jag underströk så var det att slå på stora trumman med det exemplet, ville mest jämföra med att OS faktiskt inte har den högsta statusen i alla idrotter.
Nja, det är i regel få så unga i ett landslag. I Sveriges herrlandslag är det bara fyra (av 26) som är under 23.Jo, det är väl dock förhållandevis ungt med ungdomar (pun intended). Och som jag underströk så var det att slå på stora trumman med det exemplet, ville mest jämföra med att OS faktiskt inte har den högsta statusen i alla idrotter.
Men varför dessa regler för fotbollen? Och endast herrarna?Nja, det är i regel få så unga i ett landslag. I Sveriges herrlandslag är det bara fyra (av 26) som är under 23.
Förstod att det var det som var din poäng, men jag tror som sagt inte att lite annorlunda regler påverkar statusen på samma sätt som när du inte kan ställa upp med de bästa atleterna - som kan delta i VM.
Jag menade alltså att reglerna med unga spelare i OS är ganska unga! Dvs. inte funnits så länge.Nja, det är i regel få så unga i ett landslag. I Sveriges herrlandslag är det bara fyra (av 26) som är under 23.
Förstod att det var det som var din poäng, men jag tror som sagt inte att lite annorlunda regler påverkar statusen på samma sätt som när du inte kan ställa upp med de bästa atleterna - som kan delta i VM.
Från wiki:Men varför dessa regler för fotbollen? Och endast herrarna?
Är det 12:00 som gäller imorgon också?
Hittade infon.
Tack, borde kanske ha googlat självFrån wiki:
Förändringar och genomförande[redigera | redigera wikitext]
Till olympiska sommarspelen 1984 i Los Angeles kände Internationella olympiska kommittén att en förändring var nödvändig för att få tillbaka intresset, och bestämde att professionella spelare skulle tillåtas. Fifa ville fortfarande inte att olympiska spelen skulle rivalisera med VM, men allt löstes med en kompromiss. Lag från Afrika, Asien, Oceanien, Nordamerika, Centralamerika och Västindien tilläts visa sina starkaste professionella sidor. Uefa (Europa) och Conmebol (Sydamerika) fick plocka spelare som inte spelat i någon VM-match. Vissa lag, som Frankrike, tog unga spelare och vann OS-guld 1984.
Denna idé blev positiv för både Fifa och IOK och sedan 1992 måste spelare vara under 23 år, men tre spelare över 23 är tillåtet per lag. Tävlingen är därför numera ett "Under-23-VM", som kompletterar Fifas egna turneringar för spelare under 20 och under 17. Denna nya tävlingsform medförde att länder från hela världen återigen kunde tävla på mer lika villkor. Afrikanska och asiatiska lag har speciellt dragit nytta av detta: Nigeria och Kamerun vann 1996 respektive 2000.
Detta ovanliga tävlingssystem har gjort att historiskt starka fotbollsnationer inte alltid kunnat komma upp till sina vanliga nivåer. Nederländerna vann brons i de första tre tävlingarna, men har inte lyckats nå huvudturneringen sedan 1952. Uruguay vann turneringen vid de första två turneringarna, men dessa var nationens enda deltagande fram till OS 2012. Före guldet i hemma-OS 2016 var Brasiliens två silvermedaljer från 1980-talet det bästa de lyckats uppnå, och de kunde inte ens kvalificera sig 1992 och 2004. Ungern vann tre guldmedaljer: 1952, 1964 och 1968, men de har inte varit i medaljspelen sedan 1996. Argentina har "bara" vunnit fyra OS-medaljer i fotboll, silver 1928 och 1996, och första guldet togs först 2004, det andra 2008.
På Discovery + så börjar sändningen 11:55 och tror den slutar 14:05 (om inget oförutsett sker)Även på discovery+ eller är det sändningen på kanal 5?
Aha! Fast det har aldrig varit proffsspelare, för att FIFA inte ville att det skulle konkurrera med VM.Jag menade alltså att reglerna med unga spelare i OS är ganska unga! Dvs. inte funnits så länge.
Fast hela OS var ju för enbart amatörer i början. Proffs fick inte vara med alls, utan det är ju ett ”nytt” påhitt. Skillnaden är ju att herrfotbollen aldrig ändrade som övriga sporter (alltså helt och hållet, vissa ändringar har ju skett).Tack, borde kanske ha googlat själv
Fattar dock inte ens varför en sport ska vara med i OS om inte de bästa ska vara med.
Vilka mer sporter är det som inte de bästa är med på? I de flesta verkar OS vara det största (av de sporter som alltså är med på OS).Fast hela OS var ju för enbart amatörer i början. Proffs fick inte vara med alls, utan det är ju ett ”nytt” påhitt.
Nä, tror inte det är fler idag, men från början var det bara för amatörer.Vilka mer sporter är det som inte de bästa är med på? I de flesta verkar OS vara det största (av de sporter som alltså är med på OS).