PS5 - headset

DarkInNight

Trådstartare
Sonen fick pengar av farfar i julklapp och vill köpa ett gaming-headset till PlayStation 5.

Jag spelar inte och känner mig helt bortkommen i det här, och vill inte riskera köpa något helt knasigt...

Vilka headset är kompatibla med ps5, vad ska jag köpa ? Gärna sladdfri.
Det är främst Roblox och Minecraft som spelas just nu, men det kan ju utökas framöver så gärna några lurar som funkar "till det mesta" om det finns.
Han är 10 år.

Budget ca 1000-1500 kr. Kan tänjas något.

Det ska tydligen stå på lådan om de är testade för ps5 säger teknikmänniskan bredvid mig. Jag kan dock skriva under på att trådlöst kan innebära en viss fördröjning. Jag har spelat ett spel med min make via blåtandslurar. Jag hör tydligt när han börjar prata i rummet bredvid, någon sekund innan jag har det i lurarna 😅

Det ska tydligen stå på lådan om de är testade för ps5 säger teknikmänniskan bredvid mig. Jag kan dock skriva under på att trådlöst kan innebära en viss fördröjning. Jag har spelat ett spel med min make via blåtandslurar. Jag hör tydligt när han börjar prata i rummet bredvid, någon sekund innan jag har det i lurarna 😅
Visserligen kan det vara lite fördröjning med Bluetooth-headset, men är det flera sekunder, är nog fördröjningen snarare på grund av att ljudet ska upp till servern och sedan tillbaka.

Skulle säga att headset med annan radio än Bluetooth normalt är bättre när det gäller fördröjning, som exempelvis de @Squie nämnde.

Visserligen kan det vara lite fördröjning med Bluetooth-headset, men är det flera sekunder, är nog fördröjningen snarare på grund av att ljudet ska upp till servern och sedan tillbaka.

Skulle säga att headset med annan radio än Bluetooth normalt är bättre när det gäller fördröjning, som exempelvis de @Squie nämnde.
Nja flera sekunder är det inte, då hade jag blivit knäpp.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saker som underlättar livet
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Laseroperation

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka