Oro i Ugglebo (Ulvlek)

DL 4
19.18 Ceta röstar på LenaH
19.39 hemlig röstar på Ceta
19:53 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20.28 Mirtai röstar på Ceta

LenaH 2
Ceta 2

Som sagt, ni får skrika på mig om det blivit fel i röstlistan!

Jag tänker att lyan kan insett det jag skrev tidigare. Att ängeln med största sannolikhet får spioneraden om vem ulvarna ville käka. I detta fallet ledarvargen.
så tänker att lyan kan vilja förekomma och rösta där eftersom det ändå är kört för den ulven. Jämför med en tydligt siad ulv. Så händer det ju ibland. att ulvarna är snabbast att hänga med i röstningen ?

bara en tanke.
Så du tänker att Ceta är ängel och jag är ulv?

Alltså teoretiskt sett hänger jag med, men jag vet min roll och jag är inte ulv, och har således inte hoppat på något tåg för att förekomma något.

För att de precis som jag har väntat på att nån annan ska vara ängel och peka på den som var ledarulv.
Vilket du ifs försöker göra men du får nog ha en bättre teori än att LenaH förljde just mig och att jag är möjlig ulv eftersom jag inte är ulv och det är fler än jag som vet det numera
Det fetade, har jag missat något? Vem vet att du inte är ulv?

Som jag skrev tidigare till cirkus.
det ska ju finnas minst 4 goda kvar. (Annars hade ju leken varit slut redan igår )
Så eftersom hon verkar ha koll på sin egen roll. Så finns det 3 goda till som är bybo , trollkarl och siare.
så finner det spännande att hon verkar ha lenah som ängel. Trollkarlen verkar hon ha hittat ? Eller bybon. Eftersom hon endast dividerar om att ingen av oss kan vara ängel.

blir lite förvirrad faktiskt
Jag tycker det känns som en efterhandskonstruktion från cirkus, att LenaH skulle vara ängel, det dök väl inte upp förränn lenaH fått röster? Nä, det luktar panik i lyan för mig.

Har hämtat lite citat som jag hoppas kan hjälpa till på traven:
Är här, har läst sporadiskt under dagen. Känner mig lost, måste sätta mig och gå igenom leken, men behöver laga mat först.

Men någon borde ju a fått raden om vem som käkades inatt? Visar den vem som valdes till käk, eller visar den Heffaklumpen?
Beskrivningen säger:

Så tänker att det borde framgå i spioninfon? Goda lyan är ju inte låsta till DL mer än att de måste skicka dagens info innan dagdl för att den inte ska förfalla, tänker att den kanske inte kommer i samband med uppdateringen på morgonen, men nu borde den ha skickats?
Men än så länge verkar ingen vara säker på någon ond idag? Det är därför jag funderar över detta.

Alltså teoretiskt sett hänger jag med, men jag vet min roll och jag är inte ulv, och har således inte hoppat på något tåg för att förekomma något.

Jag tycker det känns som en efterhandskonstruktion från cirkus, att LenaH skulle vara ängel, det dök väl inte upp förränn lenaH fått röster? Nä, det luktar panik i lyan för mig.

Ja eftersom du bara har skummat leken så har du nog missat att det finns en mer än jag som vet att jag är god.

Du har rätt i att det är panik i lyan men där ingår inte jag ;)
Ju mer du försöker med din ohållbara teori desto mer gräver du in dig och Ceta i lyan för mig.

Jag säger för övrigt ingenstans att jag är SÄKER på att LenaH är ängel men det är rätt troligt att det är hon som är ängeln och som lyan vill ha död på eftersom i så fall är det garanterat käk inatt och vinst för ulvarna

Och mycket riktigt i dina citat är det ju uppenbart att du inte är ängel i allafall. Och troligen inte Ceta heller eftersom hon fortfarande påstår att jag är ulv som LenaH följt och jag är inte ulv

De kanske inte har skickat raden än?! De måste ju göra det innan dl annars fryser ju raden inne. Taggar @fio @Niyama och @Pegasus63 i det syftet så rad om vem ulvarna käkade inatt kommer till ängeln bums om det inte gjorts än!
de kan ju inte svara för att inte påverka leken men just för att uppmärksamma dem om de inte skickat raden!
Här har vi ett citat till som jag gärna lyfter fram igen
Ingen röst var lagd innan detta lyftes i leken, innan detta lyftes verkade ingen ha någon direkt säker misstänkt.

En stund senare kommer röstningen igång - och genast blir det liv i luckan. Jag vidhåller att det känns som en räddningsaktion. Jag hoppas verkligen att trollkarlen lyckats trolla en ulv så att vi har chans att vinna röstningen, eller i alla fall få till en lottning.

Och mycket riktigt i dina citat är det ju uppenbart att du inte är ängel i allafall. Och troligen inte Ceta heller eftersom hon fortfarande påstår att jag är ulv som LenaH följt och jag är inte ulv
Mirtai röstar på ceta. Och jämnar ut mellan Lenah och ceta så det blir lika.
Mirtai blir över för mig så hamnar som ulv av den anledningen
Så känns skumt om hon skulle lägga upp en kollega till likaläge ?
Men visst. Ulvar kan göra vad som helst.

jag tycker väl att det är dags för @LenaH att komma in i diskussionen nu faktiskt

Mirtai röstar på ceta. Och jämnar ut mellan Lenah och ceta så det blir lika.
Mirtai blir över för mig så hamnar som ulv av den anledningen
Så känns skumt om hon skulle lägga upp en kollega till likaläge ?
Men visst. Ulvar kan göra vad som helst.

jag tycker väl att det är dags för @LenaH att komma in i diskussionen nu faktiskt

Jag tror nog att lyan misstänker vartåt det barkar och de behöver skaffa sig lite alibi om nu inte bsf och Ceta är goda båda två för då är du, Mirtai och LenaH i lyan

Ja eftersom du bara har skummat leken så har du nog missat att det finns en mer än jag som vet att jag är god.

Du har rätt i att det är panik i lyan men där ingår inte jag ;)
Ju mer du försöker med din ohållbara teori desto mer gräver du in dig och Ceta i lyan för mig.

Jag säger för övrigt ingenstans att jag är SÄKER på att LenaH är ängel men det är rätt troligt att det är hon som är ängeln och som lyan vill ha död på eftersom i så fall är det garanterat käk inatt och vinst för ulvarna
Nja, har väl en tanke om vem du menar. Men att du slår bakut så kraftigt för att LenaH får röster gör att jag ändå tvivlar på dig.

Nja, har väl en tanke om vem du menar. Men att du slår bakut så kraftigt för att LenaH får röster gör att jag ändå tvivlar på dig.

Problemet är inte rösterna utan teorierna. Ni vill ha in henne i lyan som fd ledare som kom in pga hon blev käk. Ledare för att hon följde mig som ni båda teoriat om som ulv, helt ärligt, tror du att jag skulle käkat den som är teoriad som som ledare ifall att jag satt i lyan? Så det är liksom två fel här, dels att ni tror att jag är i lyan, dels att om jag vari lyan skulle jag käka den som följt min röst 2 gånger?

Jag är i fjällen utan nät, har lånat lur.

LenaH röstar på ceta
för att det verkar stå meĺlan oss två och jag inte läst mer än röstlostan.

Sorry.

Jag tycker så här.
siaren har nu tre nätter den kunnat fråga om deltagare. (Se där jag kan räkna till tre korrekt 😅)
Den Verkar inte siat någon ond alls så den borde veta om 3 goda. En kan vara död (Pegasus då han käkades natt 2). Om den siat någon god som lynchades borde det ha hojtas till om att det var ett misstag -så förutom sig själv borde den känna till minst två andra goda.
Jag hittar ingen som är så säker på vilka som är goda. Fattar inte det
den enda som kunnat vara helt säker på vilka som är goda är ju ledarvargen. Ulvarna hade ju det att de inte kunde veta helt säkert iom de inte visste vem som var ledarvarg.

Problemet är inte rösterna utan teorierna. Ni vill ha in henne i lyan som fd ledare som kom in pga hon blev käk. Ledare för att hon följde mig som ni båda teoriat om som ulv, helt ärligt, tror du att jag skulle käkat den som är teoriad som som ledare ifall att jag satt i lyan? Så det är liksom två fel här, dels att ni tror att jag är i lyan, dels att om jag vari lyan skulle jag käka den som följt min röst 2 gånger?

Om du läser min röstmotivering (kan hämta den strax) så ser du att jag inte är säker på att du är ond, även om LenaH är ledare, jag tänker att hon ville kasta misstankar på en god om hon åker. Det jag reagerar på med dig är din kraftiga reaktion på rösterna på LenaH. Jag har inte satt likhetstecken mellan LenaH som ledare och dig som ulv.

Jag tycker så här.
siaren har nu tre nätter den kunnat fråga om deltagare. (Se där jag kan räkna till tre korrekt 😅)
Den Verkar inte siat någon ond alls så den borde veta om 3 goda. En kan vara död (Pegasus då han käkades natt 2). Om den siat någon god som lynchades borde det ha hojtas till om att det var ett misstag -så förutom sig själv borde den känna till minst två andra goda.
den enda som kunnat vara helt säker på vilka som är goda är ju ledarvargen. Ulvarna hade ju det att de inte kunde veta helt säkert iom de inte visste vem som var ledarvarg.
Men är du säker på att det inte finns två goda som funnit varandra?

Alltså, ledarvargen i all ära. Men nu är den vanlig ulv och det spelar ingen roll vilken av dom vi får ut. Ulv som ulv, liksom.

DL 4
19.18 Ceta röstar på LenaH
19.39 hemlig röstar på Ceta
19:53 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20.28 Mirtai röstar på Ceta
LenaH röstar på Ceta

LenaH 2
Ceta 3

Är på telefonen så ser inga tider + som vanligt, skrik på mig om det blivit fel i röstlistan!

Men är du säker på att det inte finns två goda som funnit varandra?

Alltså, ledarvargen i all ära. Men nu är den vanlig ulv och det spelar ingen roll vilken av dom vi får ut. Ulv som ulv, liksom.
Jag tänker att två goda funnit varandra
Dock finner jag det konstigt att siaren inte hittat två andra goda förutom sig själv.
der borde den minst veta nu?

Jag tycker så här.
Håller med, om jag släpper det som skrivits efter min röst så blir nog pusslet lite lättare för mig att få ihop, men jag skulle vilja ha lite input från @hemlig :)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar