Oro i Ugglebo (Ulvlek)

Men hörrni- nu börjar det klarna för mig i allafall.He he och det kan hålla i sig i 10 minuter ungefär eller så har jag rätt

Jag tror att bsf och Ceta är ulvar och att de satsar på att ha ut LenaH som kan vara ängel om hon är det så vet ju dom det i så fall. Ceta kan vara ledaren som blev omvandlad i natt. Tredje och fan fjärde ulven är i så fall Mirtai och bsf eller q, troligen bsf iom hennes röst på LenaH (om min teori håller längre än 10 minuter)

Alltså jag hoppas verkligen resterade goda ser vad ulvarna försöker göra just nu. Jag vet att jag är dålig på att motivera och diskutera, men ni som är goda, lyncha inte mig idag.

Gällande Elo-spåret så tänkte jag att goda lyan kan ha chansar, det vet jag att vi gjorde när jag varit i lyan, men tänkte inte på att det var första nattens spioninfo och att det därmed bör ha gått till ängeln. Avskyr att hänvisa till nybörjarmisstag, men är rädd att även det var ett sådant.

Och ja, @cirkus, jag tror även du är ulv, men väljer att rösta på LenaH tillsvidare.

Så du väljer mellan mig och cirkus i din lya?

Men stopp, nej! Hur blir LenaH god?
Jag tänker att lyan kan insett det jag skrev tidigare. Att ängeln med största sannolikhet får spioneraden om vem ulvarna ville käka. I detta fallet ledarvargen.
så tänker att lyan kan vilja förekomma och rösta där eftersom det ändå är kört för den ulven. Jämför med en tydligt siad ulv. Så händer det ju ibland. att ulvarna är snabbast att hänga med i röstningen ?

bara en tanke.

Jag vet inte vem som är ängel mer än att det inte är du eller bsf ;)
Jag gissar på att det är LenaH som är ängel faktiskt iom att två som är potentiellt ulvar har röstat på henne med rätt dåliga teorier
hemlig är jag rätt säker på och jag vet ju min roll.

Men hörrni- nu börjar det klarna för mig i allafall.He he och det kan hålla i sig i 10 minuter ungefär eller så har jag rätt

Jag tror att bsf och Ceta är ulvar och att de satsar på att ha ut LenaH som kan vara ängel om hon är det så vet ju dom det i så fall. Ceta kan vara ledaren som blev omvandlad i natt. Tredje och fan fjärde ulven är i så fall Mirtai och bsf eller q, troligen bsf iom hennes röst på LenaH (om min teori håller längre än 10 minuter)

Woah, vänta lite nu. Nu känns det som du spinner iväg totalt. Lite som en panikslagen ulv som ser sin kollega få röster på sig. Vi vet att det finns en rad om vem ulvarna käkade - och det bör ju rimligen vara den som goda lyan har vidarebefordrat.

Alla ulvarna känner till ängeln - den käkades natt 1. Det är sant. Men om det nu skulle vara en kupp från lyan att få ut LenaH (om vi nu går på scenariet med henne som ängel). Varför skulle lyan då vänta såhär länge med att börja rösta? Det har varit osäkert med info - varför inte gå ut hårt tidigare på dagen då, om det nu vore lyan som launchar (förlåt, kommer inte på det svenska ordet) ett drev mot LenaH?
Siaren känner till goda - som förhoppningsvis fortfarande lever. Hoppas verkligen att goda kan hitta varandra nu, och att trollkarlen har lyckats trolla en ulv. Vi måste få röstningen på vår sida ikväll!

Varför kan inte q eller bsf vara ängel?
För att de precis som jag har väntat på att nån annan ska vara ängel och peka på den som var ledarulv.
Vilket du ifs försöker göra men du får nog ha en bättre teori än att LenaH förljde just mig och att jag är möjlig ulv eftersom jag inte är ulv och det är fler än jag som vet det numera

Varför kan inte q eller bsf vara ängel?
Som jag skrev tidigare till cirkus.
det ska ju finnas minst 4 goda kvar. (Annars hade ju leken varit slut redan igår )
Så eftersom hon verkar ha koll på sin egen roll. Så finns det 3 goda till som är bybo , trollkarl och siare.
så finner det spännande att hon verkar ha lenah som ängel. Trollkarlen verkar hon ha hittat ? Eller bybon. Eftersom hon endast dividerar om att ingen av oss kan vara ängel.

blir lite förvirrad faktiskt

Jag började skriva ett långt inlägg men så kraschade min dator och allt försvann. Nu har jag en skitsur man som tycker jag ska komma och kolla mello med resten av familjen. SKa också förbereda sonens födelsedag imorgon. Varken orkar eller känner för att göra annat än att typ kasta ut datorn genom fönstret :banghead:

Jag tycker (och har tyckt ett tag) att cetas teorier inte riktigt håller ihop. Bara det att hon idag bygger sin teori på att den goda lyan skulle ha skickat info till en bybo?

hemlig har jag ingen bild av alls och bara det är lite läskigt

cirkus är väl en av de som driver leken framåt. men jag litar aldrig på henne ;)

qitis räddade inte sig själv i första lynchen vilket kan bero på att hon har en oviktig roll eller att hon helt enkelt inte hann in. tycker att det är lite märkligt att hon reagerar så pass starkt på cirkus halvskrivna meddelande?

Men jag ska rösta nu och då tar jag den som jag faktiskt tycker känns mest udda just nu

Mirtai röstar på ceta eftersom jag inte tycker hennes teorier hänger ihop.

För att de precis som jag har väntat på att nån annan ska vara ängel och peka på den som var ledarulv.
Vilket du ifs försöker göra men du får nog ha en bättre teori än att LenaH förljde just mig och att jag är möjlig ulv eftersom jag inte är ulv och det är fler än jag som vet det numera
Jag har aldrig gjort sken av annat än att jag också eftersökt info från spioneraden via ängel.

det finns ju fler goda roller än siare och ängel Är det jag blir mest förvånad över att hon verkar ha pusslat in de rollerna.
det får jag inte ihop med hennes inlägg att hon kunnat göra helt enkelt

Som jag skrev tidigare till cirkus.
det ska ju finnas minst 4 goda kvar. (Annars hade ju leken varit slut redan igår )
Så eftersom hon verkar ha koll på sin egen roll. Så finns det 3 goda till som är bybo , trollkarl och siare.
så finner det spännande att hon verkar ha lenah som ängel. Trollkarlen verkar hon ha hittat ? Eller bybon. Eftersom hon endast dividerar om att ingen av oss kan vara ängel.

blir lite förvirrad faktiskt
Jag fattar inte roligt vad du menar här, bsf var väl inte sagt att Lena är ängel, då skulle hon ju inte rösta på henne?

Woah, vänta lite nu. Nu känns det som du spinner iväg totalt. Lite som en panikslagen ulv som ser sin kollega få röster på sig. Vi vet att det finns en rad om vem ulvarna käkade - och det bör ju rimligen vara den som goda lyan har vidarebefordrat.

Alla ulvarna känner till ängeln - den käkades natt 1. Det är sant. Men om det nu skulle vara en kupp från lyan att få ut LenaH (om vi nu går på scenariet med henne som ängel). Varför skulle lyan då vänta såhär länge med att börja rösta? Det har varit osäkert med info - varför inte gå ut hårt tidigare på dagen då, om det nu vore lyan som launchar (förlåt, kommer inte på det svenska ordet) ett drev mot LenaH?
Siaren känner till goda - som förhoppningsvis fortfarande lever. Hoppas verkligen att goda kan hitta varandra nu, och att trollkarlen har lyckats trolla en ulv. Vi måste få röstningen på vår sida ikväll!

För att varken du eller q är ängel helt uppenbart.
Jag är rätt säker på vem som är siare (vi har hittat varandra om man säger så) och det är inte heller nån av er. Så två goda roller kvar. Trollkarl och bybo, en av dom är jag. Ni båda kan inte ha den andra rollen.
Då måste också nån annan vara ängel. Min gissning är att det är LenaH eftersom ni båda röstar på henne med en ohållbar teori och vem vill ni helst ha ut förutom siaren?

För att varken du eller q är ängel helt uppenbart.
Jag är rätt säker på vem som är siare (vi har hittat varandra om man säger så) och det är inte heller nån av er. Så två goda roller kvar. Trollkarl och bybo, en av dom är jag. Ni båda kan inte ha den andra rollen.
Då måste också nån annan vara ängel. Min gissning är att det är LenaH eftersom ni båda röstar på henne med en ohållbar teori och vem vill ni helst ha ut förutom siaren?

ok. Så du har en av de rollerna som är kvar.
är det därför du vet att Lenah var trollad ?

Jag har aldrig gjort sken av annat än att jag också eftersökt info från spioneraden via ängel.

det finns ju fler goda roller än siare och ängel Är det jag blir mest förvånad över att hon verkar ha pusslat in de rollerna.
det får jag inte ihop med hennes inlägg att hon kunnat göra helt enkelt

Ängeln vet jag inte vem det är, men jag vet vilka som INTE är ängel ;) du och bsf är inte det.

Eftersom både Ceta och bsf röstar på LenaH som möjlig ledare med teorin att hon har följt mej och jag vet att dom har fel så tänker jag att de väldigt gärna vill ha ut LenaH - ergo - hon är möjlig ängel, eller så är hon också ulv och vem fan är då ängel?

Ängeln vet jag inte vem det är, men jag vet vilka som INTE är ängel ;) du och bsf är inte det.

Eftersom både Ceta och bsf röstar på LenaH som möjlig ledare med teorin att hon har följt mej och jag vet att dom har fel så tänker jag att de väldigt gärna vill ha ut LenaH - ergo - hon är möjlig ängel, eller så är hon också ulv och vem fan är då ängel?
Nej jag har fan inte trollat henne att rösta på mig!
Jag tycker bara att hennes teori var så orimlig att jag gissar att hon var trollad
Jag tyckte det var märkligt ja om du skulle trollat henne till det.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar