Oro i Ugglebo (Ulvlek)

Känner att jag misslyckats med att spekulera, men jag vet min roll och känner att många av de jag har som ludna försöker rikta misstankarna mot mig nu..

Jag väljer därför att gå vidare med min teori från gårdagen. Har inte sett något sen gårdagens DL som tyder på att jag tänkte fel gällande LenaH som ledarulv. (Även om jag gjorde en tankevurpa kring att det var smart att rösta på ledarulven :banghead: )

Jag reagerar, precis som många andra, på denna röstningsserie av Cirkus och LenaH. Funderar på om det kan vara en ulv i Cirkus och en Ledarulv i LenaH?

Hade ännu hellre haft dem i lyan tillsammans, då jag (särskilt på Lenas inlägg) anar lite ”spel för gallerierna” som jag känner igen från när jag varit i lyan tillsammans med henne. Samtidigt skulle ju Lena inte följa någon så övertydligt om de var i lyan tillsammans? Eller skulle hon det för att förvilla med det klassiska ”så skulle en ulv aldrig göra”.

Svårt idag, men tycker ändå detta är det ulvigaste hittills, och jag tycker det är lika viktigt att få ut ledarulv, då båda räknas i vinstvillkoren och det börjar kännas slut att få ut en luden, så chansar på att Lena H har någon ond roll i alla fall.

Ceta röstar på LenaH

Tittar även tillbaka på detta inlägg av Elo som visar sig vara god, kan hon ha fått spioninfo från goda lyan gällande LenaH?
Jag tycker det är svårt att säga något om uddaröster så här i DL, förutom att vi antagligen hittar någon eller några av ulvarna där. Jag tror också att vi, eventuellt, kan hitta ledarulven bland en av de som följt en röst på en annan, för att visa sig på det sättet. Så där har vi då tex Q, LenaH eller BSF (eventuellt då).

Hmm. Svårt att säga.

Elo röstar på LenaH

Utifrån teorin här;
Så utifrån teorin att LenaH tidigare var ledarulven, och numera är i lyan så:
Ceta röstar på LenaH

DL1 kl 21.30

11.14 cirkus röstar på fio
14.47 mirtai röstar på BSF
16.45 Ceta röstar på qitis
17.08 qitis röstar på Blacksmithfarm
17:55 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:35 Pegasus63 röstar på Niyama
20.40 Elo röstar på Niyama
20.48 Hedinn/hemlig röstar på cirkus
21.13 LenaH röstar på fio
21.14 Niyama röstar på Hedinn/hemlig
21.19 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
20.25 fio röstar på Elo

fio - bybo

Inget käk

DL2
16.57 Ceta röstar på Blacksmithfarm
19.18 Pegasus63 röstar på Elo
20.43 Blacksmithfarm röstar på Elo

21.15 cirkus röstar på Niyama
21.21 Heffaklumpen röstar på qitis
21.25 Elo röstar på LenaH
21.27 LenaH röstar på Niyama
21.28 Mirtai röstar på Niyama
21.30 cirkus ändrar röst till Hedinn/hemlig
21.30 Qitis röstar på Niyama

Niyama - bybo

Hedinn/hemlig missar, i efterhand troligen röst på Mirtai

Käk: Pegasus63 - bybo

DL3
18.09 hemlig röstar på Elo
19.18 Ceta röstar på LenaH
19.42 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20.12 qitis röstar på Elo

20.14 cirkus röstar på qitis
20.48 Heffaklumpen röstar på Ceta
21.08 LenaH röstar på cirkus
21.13 Elo röstar på Cirkus
21.26 Mirtai röstar på ceta
21.28 Cirkus ändrar röst till Elo

Elo - bybo

Ledaren käkas: heffaklumpen ulv

Känner att jag misslyckats med att spekulera, men jag vet min roll och känner att många av de jag har som ludna försöker rikta misstankarna mot mig nu..

Jag väljer därför att gå vidare med min teori från gårdagen. Har inte sett något sen gårdagens DL som tyder på att jag tänkte fel gällande LenaH som ledarulv. (Även om jag gjorde en tankevurpa kring att det var smart att rösta på ledarulven :banghead: )

Tittar även tillbaka på detta inlägg av Elo som visar sig vara god, kan hon ha fått spioninfo från goda lyan gällande LenaH?

Ceta röstar på LenaH
Tror inte goda lyan skickat nåt till en de inte varit säkra på, som tex ängel och troligen siaren.
Säger inte att LenaH är god, men glöm inte att det varit en trollad röst också. Troligen i varje DL.

Ceta röstar på LenaH

Varför skulle Elo ha fått spioninfo? Hon var bybo, jag är tämligen säker på att infon gått först till ängeln om vem som var siad, sen vet jag inte natt 2 och sista natten till ängeln igen.

Men LenaH som ulv känns inte osannolikt.
Jag tror bara att om flera hade henne som ledarulv i gårdagens lynch bord väl lyan ha inspekterat henne ännu noggrannare innan de eventuellt valde henne som käk.

Du viker inte från gårdagens teori om henne som ledarulv då - men nu är väl rätt många överens om att jag inte är ulven hon följde i så fall, hur tänker du att hon är (var) ledare då?

Tror inte goda lyan skickat nåt till en de inte varit säkra på, som tex ängel och troligen siaren.
Säger inte att LenaH är god, men glöm inte att det varit en trollad röst också. Troligen i varje DL.

Exakt så - Elo bör inte ha fått nån info. Däremot så sitter nog ängeln på info plus då att siaren bör ha siat 3 olika förhoppningsvis levande prissar och då borde det inte vara helt svårt att se vilka som är möjliga ulvar.

Trollrösterna är knepiga. Trollkarlen vill ju helst trolla en ulv till att rösta på en annan ulv. Hoppas att den har koll

En ulv i taget, tänker jag.
Känns som Ceta vill sprida misstankar, först mot cirkus och nu genom att tro att en bybo fått rad från goda lyan. Det senaste tror jag inte.

hemlig röstar på Ceta

Jag kommer vara frånvarande till närmare DL troligen. Därav att jag röstar redan nu och då faller rösten på den jag främst tror är ulv.

Exakt så - Elo bör inte ha fått nån info. Däremot så sitter nog ängeln på info plus då att siaren bör ha siat 3 olika förhoppningsvis levande prissar och då borde det inte vara helt svårt att se vilka som är möjliga ulvar.

Trollrösterna är knepiga. Trollkarlen vill ju helst trolla en ulv till att rösta på en annan ulv. Hoppas att den har koll
Precis, lite uteslutning får vi hoppas siaren lyckas med och därigenom kunna rösta på en ulv.
Och att trollkarlen prickar rätt.

Nu så har jag hunnit gå igenom lite mer.
DL1 kl 21.30

11.14 cirkus röstar på fio
14.47 mirtai röstar på BSF
16.45 Ceta röstar på qitis
17.08 qitis röstar på Blacksmithfarm
17:55 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:35 Pegasus63 röstar på Niyama
20.40 Elo röstar på Niyama
20.48 Hedinn/hemlig röstar på cirkus
21.13 LenaH röstar på fio
21.14 Niyama röstar på Hedinn/hemlig
21.19 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
20.25 fio röstar på Elo

fio - bybo

Inget käk

DL2
16.57 Ceta röstar på Blacksmithfarm
19.18 Pegasus63 röstar på Elo
20.43 Blacksmithfarm röstar på Elo

21.15 cirkus röstar på Niyama
21.21 Heffaklumpen röstar på qitis
21.25 Elo röstar på LenaH
21.27 LenaH röstar på Niyama
21.28 Mirtai röstar på Niyama
21.30 cirkus ändrar röst till Hedinn/hemlig
21.30 Qitis röstar på Niyama

Niyama - bybo

Hedinn/hemlig missar, i efterhand troligen röst på Mirtai

Käk: Pegasus63 - bybo

DL3
18.09 hemlig röstar på Elo
19.18 Ceta röstar på LenaH
19.42 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20.12 qitis röstar på Elo

20.14 cirkus röstar på qitis
20.48 Heffaklumpen röstar på Ceta
21.08 LenaH röstar på cirkus
21.13 Elo röstar på Cirkus
21.26 Mirtai röstar på ceta
21.28 Cirkus ändrar röst till Elo

Elo - bybo

Ledaren käkas: heffaklumpen ulv
Heffaklumpen röstar på: Pegaus (god), qitis (lever än) och Ceta (lever också). Ingen av rösterna avgjorde någonting alls
Mirtai följde rösten på ceta igår. Vilket för mig gör att jag inte tror på både Mirtai och Ceta i lyan?
Får en känsla av att Hemlig och cirkus har hittat varandra lite under dagen? Kanske även Q vill in där, cirkus och Q är nästan överrens om en lya vad det verkar. Vet inte vad jag ska tro om det riktigt just nu.

Jag tror nog att det är kört nu - jag begriper inte att siare och ängel inte har hittat varandra, de borde ju ha gjort det vid detta laget.

Jag tror att Lenas röst var trollad idag för den var så sjukt orimlig.
Jag tycker att typ alla är skumma och bara smyger med.
Jag medger att jag skummar snabbt, men hänger inte med i varför just LenaHs röst skulle vara trollad? Bara för att den var på dig? Hon följde dig de två röstningarna innan, sedan protesterade du. Skaver, tänker om LenaH var ledaren och nu är ulv, och du är ulv som inte fattar varför din ledare röstade på dig. Men, samtidigt, skulle du skriva det i tråden i så fall?

Om min teori om Cirkus som ulv stämmer, så tänker jag att detta kan vara en bra alibiröst av Hedinn/hemlig. Det var relativt sent i DL1, och en förstaröst.

Även denna dialog mellan Hedinn/hemlig och Cirkus känns som alibi i mina ögon.
Känns som att ulvarna under förmiddagen här ser sin chans att lägga grunden för en lynchning av ännu en god!

Om min lya stämmer så borde @Blacksmithfarm kunna vara god ändå, så vad tror du om min lya?
Jag vet inte riktigt. Men alltså LenaH skaver mer och mer för mig. Om din tanke om henne som ledare är korrekt så är hon ulv nu. Jag har varit nojig över att bli lurad när det känns som att det finns så himla lite användbar info i leken men hoppas att jag är något på spåren här.

Kanske redan är citerat, men tar med detta:
Det finns åtta... Du talar i singularis, kan du vara ond utanför lyan månne?
Hon svarar fio, men jag tänker att det ändå kan vara en liten vink?

LenaH röstade på fio, en andra röst som följde cirkus, Niyama, som när rösten las var en andraröst som följde cirkus, och sedan på cirkus. Är LenaH ledare så tänker jag att hon kan ha valt att följa en god för att denna ska bli misstänkt om hon åker. Jag är alltså inte säker på cirkus.

Min röst idag får bli såhär:

Blacksmithfarm röstar på LenaH
För att jag tror att hon är ledaren, något lyan missade iom att de valde henne till käk. Att de missade henne tyder på att hennes vinkning om den fanns var vag. Vilket gör att jag tvekar lite på om cirkus skulle vara ulven hon vinkar till - men den biten känner jag att jag kan lämna till senare. Plus mina tankar från igår:
Börjar ändå undra om det kan ligga något i att lyan sett Niyama som säker att rösta på eftersom hon inte räddade sig i DL1, att de inte trodde hon var ledaren. Såklart vill de kanske hellre ha ut specialroller, men hellre bybor än ledaren tänker jag.
Der är cirkus, som ändrade pga lenahs röst.
LenaH, Mirtai och qitis.
Lenah röstade på fio i dl1, det gjorde cirkus med, vilket var anledningen att cirkus bytte röst igår, eftersom lenah följde henne två dagar i rad.
Mirtai och qitis röstade på mig. Båda rösterna var tidiga, iof, men ändå...

Pga detta:
Blacksmithfarm röstar på LenaH
För jag tror lyan såg niyama som säkert röstval och för att hon följt cirkus. Jag vet att hon skrev att det var omedvetet, men det skaver ändå. Och hon har redan en röst idag. Vet iof inte vad jag tror om Ceta än.

En ulv i taget, tänker jag.
Känns som Ceta vill sprida misstankar, först mot cirkus och nu genom att tro att en bybo fått rad från goda lyan. Det senaste tror jag inte.

hemlig röstar på Ceta

Jag kommer vara frånvarande till närmare DL troligen. Därav att jag röstar redan nu och då faller rösten på den jag främst tror är ulv.

Precis, lite uteslutning får vi hoppas siaren lyckas med och därigenom kunna rösta på en ulv.
Och att trollkarlen prickar rätt.

Jag är inte så himla bergis på Ceta jag, men i så fall tror jag att hon är ledaruven som blev käk.

jag hade gärna sett lite mer förtydligande om varför rösten hamnar på LenaH innan jag bestämmer mig för nånting.

Sen är q absolut inte avskriven av mig egentligen. Eller bsf heller för den delen. Nån av dom borde vara ängeln i så fall och då borde den ha fått infon om vem som blev käk i natt och ingen av dom har givit sken av att ha fått den infon. Så jag är fan skeptisk

Jag medger att jag skummar snabbt, men hänger inte med i varför just LenaHs röst skulle vara trollad? Bara för att den var på dig?
Inte rösten i sig utan teorin. Den var så orimlig

Jag vet inte om jag är så överens med Q längre, hon känns lite för smörig och jag inser att att antingen är hon heller du ulv eller bägge två ulvar.

Jag tror absolut inte att LenaH var ledare om hon nu är ulv.

Ceta röstar på LenaH

Jag tycker du ska tänka igen.
Varför skulle LenaH vara ledare?

Sen är q absolut inte avskriven av mig egentligen. Eller bsf heller för den delen. Nån av dom borde vara ängeln i så fall och då borde den ha fått infon om vem som blev käk i natt och ingen av dom har givit sken av att ha fått den infon. Så jag är fan skeptisk
Jag har t.o.m. tydligt skrivit att jag vet absolut ingenting så här försöker jag inte ge sken av något alls.
Så du har pusslat in trollkarlen förutom siaren då?

Alltså.

Ängeln borde VETA vem som blev käk inatt och än så länge har ingen uppvisat att den vet det.
Både q och bsf har efterfrågat den infon flera gånger, så ingen av dom är ängel, då finns det inte så många roller kvar för dom och jag är rätt säker på att ingen av dom är siare. Då finns bara två goda roller kvar (under förutsättning att det är 3 i lyan) och en av dom har jag. Så minst nån av dessa två är ulv kan jag sätta min hatt på.

Då återstår Ceta, LenaH och Mirtai som möjliga ulvar. Jag tror inte att LenaH var ledarulven, Ceta kan ha varit det (ledaren) men tror i så fall inte att hon röstar på en kollega.

Jag har t.o.m. tydligt skrivit att jag vet absolut ingenting så här försöker jag inte ge sken av något alls.
Så du har pusslat in trollkarlen förutom siaren då?

Det är för många spelare kvar i förhållande till goda roller. Varken du eller bsf är ängel.
Båda två kan inte vara den goda roll som jag inte är (om det nu är 3 kvar i lyan)

och jag skrev just att INGEN AV ER HAR GIVIT SKEN av att vara ängel

Det är för många spelare kvar i förhållande till goda roller. Varken du eller bsf är ängel.
Båda två kan inte vara den goda roll som jag inte är (om det nu är 3 kvar i lyan)
Jag förstår hur du menar. Och du är säker på hemlig ? Och vem mer? Det är ju 4 goda kvar? En siare. En ängel. En bybo och en trollkarl ?

Jag förstår hur du menar. Och du är säker på hemlig ? Och vem mer? Det är ju 4 goda kvar? En siare. En ängel. En bybo och en trollkarl ?

Jag vet inte vem som är ängel mer än att det inte är du eller bsf ;)
Jag gissar på att det är LenaH som är ängel faktiskt iom att två som är potentiellt ulvar har röstat på henne med rätt dåliga teorier
hemlig är jag rätt säker på och jag vet ju min roll.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar