Oro i Ugglebo (Ulvlek)

Nu har vi alltså bara ulvar och ingen ond utanför lyan.

Bara jag som tycker att q vinkat här? Vore dock konstigt om inte lyan upptäckt det i så fall. I och för sig har jag sett vinkningar som inte existerat förut :p.

Det vore konstigt kan jag också tycka. Det gör väl att q kanske inte är den troligaste ledaren?
Dessutom tänker jag att hon kanske borde varit mer angelägen om att inte åka då i DL1 enligt tanken BSF hade - så nej, jag tror hon inte är ledaren däremot lutar det nog mer åt vanlig ulv kan jag tycka.

Inser att jag givetvis borde flyttat min röst till cirkus igår, men jag trodde verkligen att det var lika viktigt att få ut ledarulven som de andra.
Nu verkar ju ledarulven ha förvirrat lyan lika mycket som oss andra, men det gör det ju inte tydligare vem det kan vara.

Ska läsa igenom igen, men det är verkligen en svårtolkad lek detta. Lutar nog ändå åt LenaH (som fd ledarulv) och cirkus i lyan fortfarande men visst borde det finnas en till? Ska se om jag kan utläsa något ur Heffas inlägg när vi nu vet att hon var ond.

Som någon skrev så borde väl siaren och ängeln förhoppningsvis veta om varandra, eller åtminstone den ena om den andre, så kanske kan man kan hitta någon ond genom strö-rösterna?

Det här skulle väl potentiellt kunna vara en ledarulvsvinking, hon nämner ”main hero” och att Ron är den där lojale som bara finns men gör stor skillnad = ledarulv utanför lyan?

Hedinn röstar på cirkus
Om min teori om Cirkus som ulv stämmer, så tänker jag att detta kan vara en bra alibiröst av Hedinn/hemlig. Det var relativt sent i DL1, och en förstaröst.
Svårt hoppa in, men tur det inte gått så lång tid än. Och att "bara" bybor är lynchade/käkade.

En sak jag reagerade på när jag nu började läsa var att cirkus var så snabb att rösta på fio. Nog för att hon lovat, men kan det vara en ulv som såg sin chans få ut en god?
Känns lite riskabelt dock, att i så fall sticka ut så direkt.

Kan vara att jag reagerar för att jag räknade roller och onda/goda i en tidigare lek, men det tyckte BSF var skumt då.
Därav vill jag ta med hennes inlägg om det här.

Nu när vi vet att fio var god, vad är din tanke om qitis då? @Blacksmithfarm

Noterar vad Hedinn/jag skrev om BSF. Känns väldigt intressant att hon var den enda som som sagt uttrycker att hon vill rädda sig.

Kändes verkligen som om LenaH följde Cirkus, något cirkus själv noterade och därför bytte röst.

Alltså, min fetning i citatet ovan. Det känns väldigt skumt för mig att uttrycka sig så. Om Cirkus spelar för goda sidan, hur kan Elo då veta det?

Dessvärre har ju q som är skum och hemlig som också är skum röstat på Elo
BU jävla HU

På vilket sätt är jag skum nu då?
Även denna dialog mellan Hedinn/hemlig och Cirkus känns som alibi i mina ögon.
Känns som att ulvarna under förmiddagen här ser sin chans att lägga grunden för en lynchning av ännu en god!

Om min lya stämmer så borde @Blacksmithfarm kunna vara god ändå, så vad tror du om min lya?

Om min teori om Cirkus som ulv stämmer, så tänker jag att detta kan vara en bra alibiröst av Hedinn/hemlig. Det var relativt sent i DL1, och en förstaröst.

Även denna dialog mellan Hedinn/hemlig och Cirkus känns som alibi i mina ögon.
Känns som att ulvarna under förmiddagen här ser sin chans att lägga grunden för en lynchning av ännu en god!

Om min lya stämmer så borde @Blacksmithfarm kunna vara god ändå, så vad tror du om min lya?

Du har fel - jag är inte i lyan. Ett tag trodde jag på dig som siare men detta klargör att det är du inte. Även gårdagens röst på LenaH gjorde det tydligt att du i allafall inte hade rätt om att hon följde mig, sen kan hon vara ulv ändå. Enligt mina beräkningar så finns det siare, ängel bybo och trollkarl kvar. Du är definitivt inte siare eller ängel, trollkarl kanske, men allra troligast är du en ulv som försöker kasta misstankar på mig. Jag hängde löst igår men klamrade mig kvar. Du kan till och med vara ledarulven som blev käk i natt. Inte minst för att du har sett ut lite som en siare och alltså borde vara högvilt för lyan

För övrigt verkar du ha missuppfattat vad ALIBI är. Läs på om det innan du börjar babbla om det. Att ställa frågor är INTE alibi. Det är att försöka klargöra saker.

Nejdu, det här inlägget fick mig att helt klart putta in dig i lyan

Du har fel - jag är inte i lyan. Ett tag trodde jag på dig som siare men detta klargör att det är du inte. Även gårdagens röst på LenaH gjorde det tydligt att du i allafall inte hade rätt om att hon följde mig, sen kan hon vara ulv ändå. Enligt mina beräkningar så finns det siare, ängel bybo och trollkarl kvar. Du är definitivt inte siare eller ängel, trollkarl kanske, men allra troligast är du en ulv som försöker kasta misstankar på mig. Jag hängde löst igår men klamrade mig kvar. Du kan till och med vara ledarulven som blev käk i natt. Inte minst för att du har sett ut lite som en siare och alltså borde vara högvilt för lyan

För övrigt verkar du ha missuppfattat vad ALIBI är. Läs på om det innan du börjar babbla om det. Att ställa frågor är INTE alibi. Det är att försöka klargöra saker.

Nejdu, det här inlägget fick mig att helt klart putta in dig i lyan
Ok, alibi var fel ord, sorry :p Menade mer att det ser ut som att ni kör lite dialog för att det ska se ut som att ni inte är i lyan ihop.

Men jag är intresserad av att veta vilka du tror sitter i lyan? Ser att du spekulerat lite om q, men det borde ju vara en till (eller två om du kan tro på att jag inte är med i lyan :) )

Ok, alibi var fel ord, sorry :p Menade mer att det ser ut som att ni kör lite dialog för att det ska se ut som att ni inte är i lyan ihop.

Men jag är intresserad av att veta vilka du tror sitter i lyan? Ser att du spekulerat lite om q, men det borde ju vara en till (eller två om du kan tro på att jag inte är med i lyan :) )

Jag tror att det för närvarande finns tre i lyan. Jag tycker att alla är sannolika av lite olika skäl, ingen är tydligt god för mig i allafall.

Jag tänker att ängeln borde få spionerade idag om vem ulvarna käkade (dvs ledarvargen). Misstänker att ängeln fick spionerad efter natt ett och nån annan dag två så nu borde det vara ängelns tur igen tänker jag.
Det är ju en bombsäker ond som var käkvalet och numera är ju ledarvargen i lyan och kan käka så tycker vi börjar med den.
Så nu måste det finnas info om en ond likvärdig med en sia idag tycker jag annars vet jag inte vad goda lyan pysslar med😅

Med lite tur så har siaren siat någon mer som ulv. Men helst hoppas jag den siat mig helt enkelt. Spelat så kasst att jag kan behöva lite hjälp av en som vet att jag är god 🙏
Jag är absolut inte i lyan. Ser att flera tänker så. Ni behöver tänka om
Kan ni iaf försöka ?

Och min tanke efter att ledarvargen blev käk är ju att lyan måste ju trott att den var god och ett säkert käkval helt enkelt.
De kan ju inte ha uppfattat den som som sin kompis iaf. Så långt torde vi väl alla vara överens ?

Jag är inte vad? 😂
Hm. Kan detta vara ett felskrivet meddelande kanske ? Eftersom inlägget som Mirtai citerade började med just henne själv och inte som det sedan skrevsAllmänt att alla kan vara onda?:confused:

det cirkus skrev var är ”Mirtai är inte os ”
Varför började du med att skriva om Mirtai och sedan ändrade till att alla är sannolika kandidater till lyan? @cirkus?

Hm. Kan detta vara ett felskrivet meddelande kanske ? Eftersom inlägget som Mirtai citerade började med just henne själv och inte som det sedan skrevsAllmänt att alla kan vara onda?:confused:

det cirkus skrev var är ”Mirtai är inte os ”
Varför började du med att skriva om Mirtai och sedan ändrade till att alla är sannolika kandidater till lyan? @cirkus?

För att jag insåg att alla var sannolika i lyan och det var enklare än att skriva än om var och en. Jag har ju redan förklarat det till MIrtai?

För att jag insåg att alla var sannolika i lyan och det var enklare än att skriva än om var och en. Jag har ju redan förklarat det till MIrtai?
Det är tre minuter mellan ditt inlägg och det svaret när Mirtai citerade? Insåg du inte förrän då att det var postat?

Jag är inte i lyan och jag tror inte cirkus är det heller. Däremot blir det ju dialog när man har följdfrågor och funderingar. Det är viktigt att vi hittar en ulv att få ut ikväll och då kan dialoger vara en hjälp för goda att hitta varandra.

Jag tänker att ängeln borde få spionerade idag om vem ulvarna käkade (dvs ledarvargen). Misstänker att ängeln fick spionerad efter natt ett och nån annan dag två så nu borde det vara ängelns tur igen tänker jag.
Det är ju en bombsäker ond som var käkvalet och numera är ju ledarvargen i lyan och kan käka så tycker vi börjar med den.
Så nu måste det finnas info om en ond likvärdig med en sia idag tycker jag annars vet jag inte vad goda lyan pysslar med😅

Med lite tur så har siaren siat någon mer som ulv. Men helst hoppas jag den siat mig helt enkelt. Spelat så kasst att jag kan behöva lite hjälp av en som vet att jag är god 🙏
Jag är absolut inte i lyan. Ser att flera tänker så. Ni behöver tänka om
Kan ni iaf försöka ?
Håller med dig om att ängeln borde fått raden om vilken ulvarna käkade. Hoppas det i alla fall. Och att siaren inte valde heffaklumpen att sia.

Håller med cirkus om att ceta troligen inte är siare i alla fall.

Men goda lyan borde ju också veta det och ha skickat den raden till siaren.
Så du tänker att siaren fick första spioneraden? Det tror inte jag. Siaren kan vara svår att veta vem den var för goda lyan tänker jag så tidigt i leken.
då är det mycket troligare att ängeln fick raden efter första natten vem som var siad tycker jag.

Så du tänker att siaren fick första spioneraden? Det tror inte jag. Siaren kan vara svår att veta vem den var för goda lyan tänker jag så tidigt i leken.
då är det mycket troligare att ängeln fick raden efter första natten vem som var siad tycker jag.
Nej jag tror också ängeln fick första raden. Tänker mer i natt.

Det är tre minuter mellan ditt inlägg och det svaret när Mirtai citerade? Insåg du inte förrän då att det var postat?

Jo, men det tar en stund att avlägsna katten stänga in sig och formulera om sig. Först började jag skriva om var och en men insåg att jag ändå tyckte samma om alla så då blev det såhär.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar