Oro i Ugglebo (Ulvlek)

Jag frågade LL första sidan, och uppfattade svaret jag fick att den måste bort för att goda ska vinna med. Hon citerade visserligen bara reglerna igen, men trodde det var så.

Har du nått bättre förslag på vad du tycker jag ska rösta på?
Eftersom din teori basically byggde på att du tror att cirkus är ulv i lyan och LenaH är ledarulven, så vore det väl rimligt att rösta på cirkus då?

Jag ska tillägga att jag varken vet om LenaH eller cirkus roll. Men enligt din teori så misstänkte du cirkus för ulveri och då ser jag det som rimligt att rösta där.

DL3
18.09 hemlig röstar på Elo
19.18 Ceta röstar på LenaH
19.42 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20.12 qitis röstar på Elo
20.14 cirkus röstar på qitis
20.48 Heffaklumpen röstar på Ceta

Elo 2
LenaH 2
qitis 1
Ceta 1

Jag tänker att @qitis sena röst igår känns väldigt ledarvargig och jag tycker att både @Blacksmithfarm och @Ceta uppvisar konstiga resonemang som saknar en röd tråd och även @Elo s resonemang saknar stringens men skummast för mig idag måste bli @cirkus som avskriver mig som oskum fast jag följt hennes röster i två dagar och då tänker jag ulv som är felaktigt tar mig för ledarvarg och till skillnad från ceta och bsf så vill jag hellre ha ut ulvar och hoppas på att de käkar vargen så:

LenaH röstar på cirkus

Heffaklumpen röstar på Ceta

För att jag står fast vid det jag sa i DL1. Jag tycker att det är misstänksamt att hellre vilja ha ut ledaren än en ulv i lyan. Också med stöd av det jag skrev i inlägg #195. Visst, hellre ledaren än en ulv i lyan, absolut. Den är ju trots allt är ond och räknas för de onda. Men Cetas motivering haltar definitivt då den basically bygger på att hon tror att cirkus är ulv i lyan och LenaH är ledarulven/ledarvargen men ändå väljer att rösta på LenaH. Då är det väl bättre att rösta på cirkus, som man tror är ond? Speciellt eftersom varken LenaH eller cirkus hade röster innan.
Jag är inte säker på varken LenaH eller cirkus godhet/ondhet, ska väl tilläggas. Därför väljer jag att inte rösta på någon av dem. Däremot Ceta halkade upp på min lista med misstänkta nu.
Mitt fetade.
Hellre ledaren än en ulv i lyan? Eh, va?
Är det inte bättre med att få ut ulv i lyan?

DL3
21.08 LenaH röstar på cirkus

Elo 2
LenaH 2
qitis 1
Ceta 1
cirkus 1

Visst vore det fint att syna LenaH men jag är inte så säker på att hon är ulv i det där gänget som lynchade Niyama, för mig skaver nog q mer än LenaH för jag tycker ju att Lenas uppenbara tidsbrist och korta varsel i leken är förklarligt, medan Qs sista sekunden röst skaver mer för mig.
men en ond q borde kanske ha gjort mer för att rädda sig själv, eller vad tror du?

Jag är så vansinnigt trött att jag behöver gå och lägga mig nu. Och det är dags att rösta.

Jag skulle kunna rösta på LenaH för att själv sitta lite säkrare i båten, och jag tycker att hon är skum. Dock inte skummast.

Elo röstar på Cirkus

Eftersom jag upplever hennes 'hattande' vid DL2 som ett ulvigt försök till att konfundera oss goda.

DL3
21.13 Elo röstar på Cirkus

Elo 2
LenaH 2
qitis 1
Ceta 1
cirkus 2

Jag frågar dig också: Varför lägger du rösten på den du tror är ledarvarg och inte på ulven? :)
Gör jag inte? Min teori är att lyan såg niyama som lätt offer iom att hon inte räddade sig, att de inte tror hon var ledaren. Jag tycker det skaver att du följde cirkus, men vet inte vad jag tror om just det.

Mitt fetade.
Hellre ledaren än en ulv i lyan? Eh, va?
Är det inte bättre med att få ut ulv i lyan?
Jo, givetvis! Jag har visst lyckats röra ihop det igen :banghead: Förlåt!

Menade så klart att det är bättre med ledarulven än en god!

Tillägg: Och ja, det är bättre med en ulv i lyan än ledarulven. Som jag sa i inlägg #195.

Jag tänker att @qitis sena röst igår känns väldigt ledarvargig och jag tycker att både @Blacksmithfarm och @Ceta uppvisar konstiga resonemang som saknar en röd tråd och även @Elo s resonemang saknar stringens men skummast för mig idag måste bli @cirkus som avskriver mig som oskum fast jag följt hennes röster i två dagar och då tänker jag ulv som är felaktigt tar mig för ledarvarg och till skillnad från ceta och bsf så vill jag hellre ha ut ulvar och hoppas på att de käkar vargen så:

LenaH röstar på cirkus

Fast vad menar du nu?

Tror du att jag är ulv? I så fall säger ju din teori att du är ledarvarg? Helt orimligt

Jag har inte avskrivit dig som oskum, du är i allafall minst skum av de tre som röstade på Niyama igår

Jag tror spontant inte att Lena och cirkus sitter i lyan tillsammans mtp cirkus röständring igår. Men det är lite konstigt att hon inte följer upp lena idag? Men cirkus känns aktiv och teoriar vilket ju gör henne mer synlig än de med få inlägg.

rösterna på Lena fattar jag inte riktigt så tänker inte rösta där innan jag fattat vad det handlar om

Elo har jag inte så stor koll på

heffaklumpen känns lite rörig, jag vet inte om det beror på något särskilt men det blir mkt fel.

ceta tycker jag känns lite skum eftersom hon virrade ihop att det var bättre att få ut ledaren istället för en ulv. om hon tror att Cirkus är ulv och Lena ledaren så borde det vara rimligare att rösta på ulven? Framförallt eftersom hon faktiskt varit inne i ett senare skede och fått reglerna förtydligade.

Mirtai röstar på ceta med ovanstående motivering

DL3

21.26 Mirtai röstar på ceta

Elo 2
LenaH 2
qitis 1
Ceta 2
cirkus 2

Dessvärre så är leken slut om jag åker ut. Så jag behöver ändra min röst som i nuläget inte betyder nånting

Varför röstar inte Elo på Lena om hon vill sitta säker i båten?

cirkus ändrar sig och röstar på Elo
för att rädda mig själv och för att LenaHs teori är så jävla skum att jag inte tror att den är autentisk - då LenaH är det andra alternativet

DL3

21.26 Mirtai röstar på ceta
21.28 Cirkus ändrar röst till Elo

Elo3
LenaH 2
Ceta 2
cirkus 2

Uppdatering dag 3:

Nu hade 2 personer gått upp i rök (och en tredje blivit bortdriven), nu måste de ju verkligen hitta de skyldiga! När det led mot kväll var Ugglebos invånare ännu mer noga med att allt och alla skulle vara ordentligt instängda och inlåsta under natten. Elo hade fått i uppgift att hämta in de två hästarna som gick i den bortre hagen, men plötsligt kommer hästarna springande in på gården lösa och fortsätter i fullt sken in i stallet. När Elos syster springer bort mot hagen ser hon några håriga varelser som släpar en livlös gestalt mellan sig och snabbt försvinner in i skogen...

Elo var bybo

Natt-DL imorgon kl 08.00

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar