Oro i Ugglebo (Ulvlek)

Och jag leker fortfarande enbart på mobilen så är lite kämpigare att få iväg inlägg ordentligt. Det tar definitivt mer tid!!
Dumma autocorrect ställer till det också ibland. 😅
Min dator ”hittar inte startskivan” så vill inte starta (en MacBook ) och har Inte lyckats få igång den. Vet inte om det är värt att kosta på den en reparation då den är 5 år gammal eller om jag ska spara ihop till en ny dator

Ärligt talat så vet jag inte.
Jag känner mig väldigt lost faktiskt. Har en känsla av att det är ett gäng smygulvar
Jag känner mig också lost... tyvärr
Om Elo blev räddad måste det ju betyda att hon är ulv? Och då kan man ju lika gärna rösta på henne?

Nu vet jag iag att jag inte var en del av ngt räddningsförsök, jag satt (som jag skrev) i bilen på en busshållplats för att hinna rösta. Tror du verkligen att Lena och jag skulle rösta på samma person med samma motivering om vi var ulvar som försökte rädda Elo?
Ja, det var det jag funderade över. Men är ju inte säker på hur mycket jsg misstänker elo egentligen, och känns lite svagt kanske att rörästa där pga en eventuell räddning. Men jag har svårt att hitta ngt att gå på...
Jag tror verkligen inte att lyan har försökt rädda mig. Eller om de har det så har de definitivt begått ett misstag.

Synd att Pega blev äten, jag hade nästan bestämt mig för att ha var ond (och inte bara för att han röstat på mig....)

Säger som en del andra, det är lite mindre tryck i denna lek än vad det brukar vara så det är lite svårt att teoria, men skall göra ett försök. Jag kommer behöva åka till stallet senare och då har man ju ingen aning när man kommer hem igen (men borde vara innan DL). Att dessutom 2 (var det va?) personer missade att rösta igår gör inte det hela lättare.

Cirkus har röstat på två (hittils goda) och fått ut båda vid lynch. Det är lite ulvigt, men svårt att säga definitivt då det inte finns några dolda röster. Cirkus ändrar även röst i DL2, vilket jag förknippar med ulvigt hos henne. Hon gör det för att förvilla den goda sidan. (alltså, hon kan ju bara var förvirrad också men....)

LenaH har verkligen inte gjort sig mindre misstänkt, men jag kan köpa den sena röstningen igår. Dock förstår jag inte varför hon hängde på tåget och röstade på Niyama.

BSF velar jag om. Ömsom god, ömsom ond. Kan hon vara gond? Skämt å sido så blir det alltid misstänkt om man röstar på mig (eftersom jag är god, så borde de som vill rösta ut mig vara onda). Men det kan ju också vara så att BSF är felinformerad och bara tror att jag är ond. Hur man nu skulle kunna tro något sådant?

I övrigt så tror jag att vi hittar en del ulvar bland dem som röstade på Niyama. Inte bara statisikt sett (hon fick flest röster) men det N var nog ett lätt offer att rösta ut när/om ett par goda har hakat på också. Bland dem hittar vi Q, Cirkus (halft om half i alla fall), LenaH, och Mirtai.

På random uddaröster har vi migsjälv, Ceta, och Heffa. Det skulle kunna vara någon form av alibiröst och också för att undvika att hela lyan röstar på samma.

Ceta röstar på Blacksmithfarm
Pegasus63 röstar på Elo
Blacksmithfarm röstar på Elo

cirkus röstar på Niyama
Heffaklumpen röstar på qitis
Elo röstar på LenaH
LenaH röstar på Niyama
Mirtai röstar på Niyama
jag (cirkus) ändrar min röst till Hedinn
Qitis röstar på Niyama
Jag vet som sajt inte vad jag tror om dig egentligen...

Hinner inte gå igenom ordentligt nu, kommer in igen senare.

Svårt hoppa in, men tur det inte gått så lång tid än. Och att "bara" bybor är lynchade/käkade.

Jag har fullt upp resten av dagen idag så jag måste rösta jättetidigt(kommer ev kunna följa röstningen från ett litet kaklat rum).
Eftersom jag har lovat att ta död på fio innan fredag så blir det till att rösta där.

cirkus röstar på fio

Nu känner jag mig lite taskig att fio blev lynchad.
Det var ju högst OTigt som jag röstade på henne.
En tröst är att ingen dog på natten i allafall, det betyder att ängeln skötte sitt jobb och att fio nu vet vem som var skyddad och förhoppningsvis kommer kunna förse den med lite juicy information.
En sak jag reagerade på när jag nu började läsa var att cirkus var så snabb att rösta på fio. Nog för att hon lovat, men kan det vara en ulv som såg sin chans få ut en god?
Känns lite riskabelt dock, att i så fall sticka ut så direkt.

Med 12 deltagare, några specialroller, gissar jag på att vi troligtvis har 4 onda, en ledare och 3 ulvar...

Ser att jag fått två röster redan, det känns sådär... jag väljer att fokusera på de andra som har röster på sig för att jag inte vill röstas ut.

Jag funderar på om q's röst är ett försök att vända blickarna från fio, som valde samma favorit som q. Jag tänker att det istället är fio som är ledarvarg, och q sitter i lyan.

Blacksmithfarm röstar på qitis
Frls har hon inte full koll på sin favoritkaraktär, men främst tror jag att hon vill styra blickarna från fio som jag tänker kan vara ledarvarg.
Kan vara att jag reagerar för att jag räknade roller och onda/goda i en tidigare lek, men det tyckte BSF var skumt då.
Därav vill jag ta med hennes inlägg om det här.

Nu när vi vet att fio var god, vad är din tanke om qitis då? @Blacksmithfarm

Tycker det är intressant att det är flera som skriver att ingen försökte rädda sig själv. Visst, ingen sista minuten-räddning, men BSF skrev ju följande när hon röstade:

Det tolkar i alla fall jag som intresse av att rädda sig själv.
Noterar vad Hedinn/jag skrev om BSF. Känns väldigt intressant att hon var den enda som som sagt uttrycker att hon vill rädda sig.

LenaH röstar på Niyama för att jag reagerade på att hon igår var så noga med att lägga en uddaröst att det nästan blev hennes starkaste skäl att göra det och jag tycker det är lite väl defensivt spel att göra så baraföratt.
Kändes verkligen som om LenaH följde Cirkus, något cirkus själv noterade och därför bytte röst.

Synd att Pega blev äten, jag hade nästan bestämt mig för att ha var ond (och inte bara för att han röstat på mig....)

Cirkus har röstat på två (hittils goda) och fått ut båda vid lynch. Det är lite ulvigt, men svårt att säga definitivt då det inte finns några dolda röster. Cirkus ändrar även röst i DL2, vilket jag förknippar med ulvigt hos henne. Hon gör det för att förvilla den goda sidan. (alltså, hon kan ju bara var förvirrad också men....)
Alltså, min fetning i citatet ovan. Det känns väldigt skumt för mig att uttrycka sig så. Om Cirkus spelar för goda sidan, hur kan Elo då veta det?

En sak jag reagerade på när jag nu började läsa var att cirkus var så snabb att rösta på fio. Nog för att hon lovat, men kan det vara en ulv som såg sin chans få ut en god?
Känns lite riskabelt dock, att i så fall sticka ut så direkt.

Det går bra att läsa hela röstinlägget och inse att just i onsdags var jag väldigt tvungen att rösta tidigt. Dessutom följde jag röstningen lite från det kaklade rummet och insåg att fio inte hade för avsikt att rädda sig själv, dvs hade troligen inte siare eller ängelrollen i allafall, så jag var rätt lugn i mitt löfte.

DL1 kl 21.30

11.14 cirkus röstar på fio
14.47 mirtai röstar på BSF
16.45 Ceta röstar på qitis
17.08 qitis röstar på Blacksmithfarm
17:55 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:35 Pegasus63 röstar på Niyama
20.40 Elo röstar på Niyama
20.48 Hedinn röstar på cirkus
21.13 LenaH röstar på fio
21.14 Niyama röstar på Hedinn
21.19 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
20.25 fio röstar på Elo

fio - bybo

Käk: Pegasus63 - bybo

DL2
16.57 Ceta röstar på Blacksmithfarm
19.18 Pegasus63 röstar på Elo
20.43 Blacksmithfarm röstar på Elo
21.15 cirkus röstar på Niyama
21.21 Heffaklumpen röstar på qitis
21.25 Elo röstar på LenaH
21.27 LenaH röstar på Niyama
21.28 Mirtai röstar på Niyama
21.30 cirkus ändrar röst till Hedinn
21.30 Qitis röstar på Niyama

Niyama - bybo

Hedinn missar, i efterhand troligen röst på Mirtai

Det går bra att läsa hela röstinlägget och inse att just i onsdags var jag väldigt tvungen att rösta tidigt. Dessutom följde jag röstningen lite från det kaklade rummet och insåg att fio inte hade för avsikt att rädda sig själv, dvs hade troligen inte siare eller ängelrollen i allafall, så jag var rätt lugn i mitt löfte.
Läste hela, ville bara få in lite vad jag sett och reagerat på :).

Jag har röstat på två goda men jag ändrade min röst så det är fel att säga att jag har fått ut båda vid lynch. Jag ändrade min röst till hedinn/hemlig och henne vet i allafall inte jag var hon står i nuläget. Menar du att det är ulvigt att ändra röst? Jag blev skitstressad när ffa LenaH röstade med exakt min motivering och kände att nej, jag vill inte rösta på Niyama alls - dessutom hann en röst till komma där medan jag skrev mitt ändringsinlägg så då kändes det ännu mer rätt. Hade jag haft mer tid hade jag nog dessutom ändrat till dig för jag hade ingen bra teori om dig i dåläget - mest för att med avseende på det lilla drev som blev kändes det tydligt att Niyama nog inte var ulv utan bara ett lätt offer att hitta en teori emot och det passar ju ulvar. Varför skulle en röständring vara för att förvilla (om jag var ulv nu alltså)?

DL1 kl 21.30

11.14 cirkus röstar på fio
14.47 mirtai röstar på BSF
16.45 Ceta röstar på qitis
17.08 qitis röstar på Blacksmithfarm
17:55 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:35 Pegasus63 röstar på Niyama
20.40 Elo röstar på Niyama
20.48 Hedinn röstar på cirkus
21.13 LenaH röstar på fio
21.14 Niyama röstar på Hedinn
21.19 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
20.25 fio röstar på Elo

fio - bybo

Käk: Pegasus63 - bybo

DL2
16.57 Ceta röstar på Blacksmithfarm
19.18 Pegasus63 röstar på Elo
20.43 Blacksmithfarm röstar på Elo
21.15 cirkus röstar på Niyama
21.21 Heffaklumpen röstar på qitis
21.25 Elo röstar på LenaH
21.27 LenaH röstar på Niyama
21.28 Mirtai röstar på Niyama
21.30 cirkus ändrar röst till Hedinn
21.30 Qitis röstar på Niyama

Niyama - bybo

Hedinn missar, i efterhand troligen röst på Mirtai
Pegasus blev käk inatt och inte första natten Då räddade ängeln så det blev inget käk (första natten )

Tv-kväll börjar. Masterchef Australien och sen På spåret.
Kommer in lite hastigt och lägger min röst. Om nåt mer framkommer kan jag tänka mig ändra, men tills dess : hemlig röstar på Elo

Hennes rad om att cirkus ändrar röst för att förvilla goda sidan (se mitt inlägg #164) gör att jag tror hon kan vara luden.

Alltså, min fetning i citatet ovan. Det känns väldigt skumt för mig att uttrycka sig så. Om Cirkus spelar för goda sidan, hur kan Elo då veta det?

För att jag spelat med Cirkus några gånger, och de två gånger hon varit ond har hon varit mer "förvirrad" och hoppig och velat runt val mer än när hon varit god. Då har hon uppträtt mer rakt på sak.

Citerar mitt inlägg från igår och ska försöka skriva ner lite egna tankar också, inte bara vad personerna faktiskt skrivit här i tråden.

Jag vet varken ut eller in trots att jag har läst igenom hela leken två gånger nu. Min hjärna känns som sirap samtidigt som den känns helt sönderstrimlad och överkörd av en jag-vet-inte-vad. Tror att jag tagit mig vatten över huvudet med att vara med i leken. Men i hopp om att få tankarna att klarna något så går jag igenom tråden en gång till och skriver lite anteckningar samtidigt. Kan ha missat något, min hjärna är som sagt inte helt med.

1. cirkus - Gillar Hermione och Ron, men kanske mest Ron. Röstade på fio för att hon lovat att ha död på fio innan fredag. Kommenterar på BSF's "ifrågasättande" (det finns säkert ett bättre passande ord men jag kan inte komma på det) av Cetas röst och påpekar att Ceta tog upp resonemanget från den obligatoriska frågan, inte rösten.
2. Mirtai - Börjar med att skriva i fel tråd. Dock något jag också hade kunnat göra så det är inget jag lägger någon värdering i. Har sedan en fråga om trollkarlen. Gillar Neville Longbottom och har läst alla böckerna och sett filmerna flera gånger. Kommenterat om de som fick två röster i gårdagens röstning, men jag reagerar inte något vidare på något av det.
3. Blacksmithfarm - Har Snape som favoritkaraktär och läste de sista böckerna på engelska för att hon inte orkade vänta in översättningen till svenska. Som andra val har hon Newt Scamander. Ifrågasatte Cetas val av röst men säger ändå att hon inte vill hämndrösta på Ceta.
Cirkus: Har varit igång och skrivit och tänkt högt en del idag, vilket jag uppfattar som positivt. Det har ju inte varit jättemycket teoriande i tråden, om man säger så (erkänner att jag själv har varit en del av det). Det är dock inget jag godförklarar henne på för det vet jag att hon kan göra som ond också. Skrev tidigare idag (inlägg #155) att hon tycker att Mirtai och LenaH reste ragg angående teorin om Elo som ulv och Mirtai och LenaH som försökte rädda Elo igår. Jag vågar inte uttala några egna tankar om eventuella räddningsaktioner igår, måste sätta mig in mer i gårdagens röstning före jag vågar uttala några egna tankar om det. Men ändå något jag noterat.

Mirtai: Tycker att det hade stuckit ut om lyan satt igång en räddningsanktion på en kollega i DL1. Kan hålla med om det, att redan i DL1 riskera att outa hela lyan känns lite väl tidigt. Men om det gör någon av de berörda personerna goda vet jag inte. Panikröstade igår på Niyama. Att vara med och rösta ut en god ser ju inte så bra ut, men samtidigt så röstade 2/3 när det var mindre än en kvart kvar till DL och eftersom hon skrev att bilen stod på en busshållplats så antar jag att hon var på telefonen (= svårare att hålla koll på flera flikar samtidigt). Så hon kanske helt enkelt inte såg att det redan kommit in två röster på Niyama (den andra rösten kom dessutom bara 1 minut före att hon postade sin egna röst). Pratade om ifall Elo kan vara ulv för att hon blev räddad igår, vilket också är något som flera personer pratat om idag. Men vågar som sagt inte säga något om det före jag har satt mig in i det, men som sagt, något jag noterat.

Blacksmithfarm: Något som talar för hennes nackdel är att igår verkade hon blanda ihop sina egna tankar med vad som var skrivet i tråden. Funderar lite på om hennes egna tankar kan ha syftat på tankar som luftats i lyan och att BSF helt enkelt ingår i lyan. Hedinn/hemlig påpekade också att BSF verkade vara intresserad av att rädda sig själv i DL1, vilket hon dock inte gjorde (för att hon inte kunde följa röstningen). Men man skulle väl kunna säga att rösten i DL1 på Q, som jämnade ut ställningen mellan BSF och Q, var ett försök att rädda sig. Beroende på hur man ser det. Vet inte om det säger något om hennes roll, men ändå något jag noterade.
Samtidigt vet jag inte om jag vill ondförklara BSF då jag har för mig att hon varit lite halvt på tapeten under lekens gång. Hon leder dessutom inläggstatistiken efter Q (i skrivande stund) och med tanke på hur få personer som inte varit igång och teoriat mycket är det väl inte så konstigt att de som skriver något blir misstänkta? Något måste man gå på och finns det inget att gå på är det enkelt att hugga en som varit aktiv. Tänker jag i alla fall. Slutsats: Jag vill inte spika igen möjligheten att hon kan vara ond eller god.

.

Nu när vi vet att fio var god, vad är din tanke om qitis då? @Blacksmithfarm
Jag vet inte... det var ju ingen vinkning från fio, men det betyder inte att q automatiskt skulle vara god.
Igår avgjorde hon lynchen av Niyama, tex. Tänker att lyan kan ha gissat att hon var bybo iom att hon inte räddade sig, så då var de säkra på att inte rösta ut ledaren kanske?

Men känner mig lost, vågar inte lita på någon, måste hitta nånstans att börja nysta...

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar