Oro i Ugglebo (Ulvlek)

Jag har fullt upp resten av dagen idag så jag måste rösta jättetidigt(kommer ev kunna följa röstningen från ett litet kaklat rum).
Eftersom jag har lovat att ta död på fio innan fredag så blir det till att rösta där.

cirkus röstar på fio

Det här tycker jag är skumt, att bara ha sett nån enstaka film när de visas flera gånger i månaden verkar som nån som inte trimmat polisongerna när den kollar TV-tablån!

LenaH röstar på fio

Jag vetifan alltså, Det är så många som inte har setts i tråden idag så jag tycker det är lika svårt som i en DL1 ungefär.

Jag kanske ska rösta på Hedinn - för hon röstar på mig med en motivering som hade varit applicerbar på flera - mest att hon inte reflektrar runt nån annan på samma sätt (öhum DL1 men ändå). Eller så ska jag rösta på Niyama, jag tror hennes icke-räddning av sig själv kan antingen vara för att hon är god utan specialroll eller för att hon är ulv och inte vill sticka ut. Alla som inte räddade sig själv igår kan knappt vara bybor väl? Sen hennes motivering att vilja lägga en uddaröst är lite väl defensiv

cirkus röstar på Niyama

LenaH röstar på Niyama för att jag reagerade på att hon igår var så noga med att lägga en uddaröst att det nästan blev hennes starkaste skäl att göra det och jag tycker det är lite väl defensivt spel att göra så baraföratt.

Så du menar att @cirkus är ulv och att jag skulle vara ledarvarg då?

Du röstar som jag gjorde igår och så gör du likadant idag dessutom med samma teori.
Nej jag ändrar min röst bara därför

Nejmen gud!
Jag såg din röst nu! :rofl:

Jag insåg ju bara att klockan var 21.24 typ, skrev helveteinlägget och satte mig och skrev ett röstinlägg, jag hade inte läst leken alls sen igår och det enda jag vet att jag reagerade på var @Niyama s uddaröst. :o

Förstår att du blev nervös! :rofl:
Jag reagerar, precis som många andra, på denna röstningsserie av Cirkus och LenaH. Funderar på om det kan vara en ulv i Cirkus och en Ledarulv i LenaH?

Hade ännu hellre haft dem i lyan tillsammans, då jag (särskilt på Lenas inlägg) anar lite ”spel för gallerierna” som jag känner igen från när jag varit i lyan tillsammans med henne. Samtidigt skulle ju Lena inte följa någon så övertydligt om de var i lyan tillsammans? Eller skulle hon det för att förvilla med det klassiska ”så skulle en ulv aldrig göra”.

Svårt idag, men tycker ändå detta är det ulvigaste hittills, och jag tycker det är lika viktigt att få ut ledarulv, då båda räknas i vinstvillkoren och det börjar kännas slut att få ut en luden, så chansar på att Lena H har någon ond roll i alla fall.

Ceta röstar på LenaH

DL1 kl 21.30

11.14 cirkus röstar på fio
14.47 mirtai röstar på BSF
16.45 Ceta röstar på qitis
17.08 qitis röstar på Blacksmithfarm
17:55 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:35 Pegasus63 röstar på Niyama
20.40 Elo röstar på Niyama
20.48 Hedinn röstar på cirkus
21.13 LenaH röstar på fio
21.14 Niyama röstar på Hedinn
21.19 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
20.25 fio röstar på Elo

fio - bybo

Inget käk

DL2
16.57 Ceta röstar på Blacksmithfarm
19.18 Pegasus63 röstar på Elo
20.43 Blacksmithfarm röstar på Elo

21.15 cirkus röstar på Niyama
21.21 Heffaklumpen röstar på qitis
21.25 Elo röstar på LenaH
21.27 LenaH röstar på Niyama
21.28 Mirtai röstar på Niyama
21.30 cirkus ändrar röst till Hedinn
21.30 Qitis röstar på Niyama

Niyama - bybo

Hedinn missar, i efterhand troligen röst på Mirtai

Käk: Pegasus63 - bybo
Fixade käkraderna.

Börjar ändå undra om det kan ligga något i att lyan sett Niyama som säker att rösta på eftersom hon inte räddade sig i DL1, att de inte trodde hon var ledaren. Såklart vill de kanske hellre ha ut specialroller, men hellre bybor än ledaren tänker jag.
Der är cirkus, som ändrade pga lenahs röst.
LenaH, Mirtai och qitis.
Lenah röstade på fio i dl1, det gjorde cirkus med, vilket var anledningen att cirkus bytte röst igår, eftersom lenah följde henne två dagar i rad.
Mirtai och qitis röstade på mig. Båda rösterna var tidiga, iof, men ändå...

Pga detta:
Blacksmithfarm röstar på LenaH
För jag tror lyan såg niyama som säkert röstval och för att hon följt cirkus. Jag vet att hon skrev att det var omedvetet, men det skaver ändå. Och hon har redan en röst idag. Vet iof inte vad jag tror om Ceta än.

Jag reagerar, precis som många andra, på denna röstningsserie av Cirkus och LenaH. Funderar på om det kan vara en ulv i Cirkus och en Ledarulv i LenaH?

Hade ännu hellre haft dem i lyan tillsammans, då jag (särskilt på Lenas inlägg) anar lite ”spel för gallerierna” som jag känner igen från när jag varit i lyan tillsammans med henne. Samtidigt skulle ju Lena inte följa någon så övertydligt om de var i lyan tillsammans? Eller skulle hon det för att förvilla med det klassiska ”så skulle en ulv aldrig göra”.

Svårt idag, men tycker ändå detta är det ulvigaste hittills, och jag tycker det är lika viktigt att få ut ledarulv, då båda räknas i vinstvillkoren och det börjar kännas slut att få ut en luden, så chansar på att Lena H har någon ond roll i alla fall.

Ceta röstar på LenaH
Men om du tror cirkus är ulv, är det inte bättre få ut ulv än ledaren? Då ulven kan käka 🤔 .

För att jag spelat med Cirkus några gånger, och de två gånger hon varit ond har hon varit mer "förvirrad" och hoppig och velat runt val mer än när hon varit god. Då har hon uppträtt mer rakt på sak.

Jag har ju haft info i de lekar jag varit god som du varit med då är det lättare att vara rakt på sak om man säger så

Börjar ändå undra om det kan ligga något i att lyan sett Niyama som säker att rösta på eftersom hon inte räddade sig i DL1, att de inte trodde hon var ledaren. Såklart vill de kanske hellre ha ut specialroller, men hellre bybor än ledaren tänker jag.

Det här tror jag kan vara en bra tanke.
De som inte räddade sig i DL1 är troligen inte ledare i allafall. fio och Niyama vet vi var goda. Jag skulle inte bli förvånad om q är ulv bara för det.

Sen skaver det givetvis att folk vill rösta på LenaH pga hon har följt mig. Jag vet ju att jag inte är ulv så jag är säker på att hon iallafall inte är ledare pga hon följt en ulv - ledare eller för den delen ulv kan hon vara ändå.

Visst vore det fint att syna LenaH men jag är inte så säker på att hon är ulv i det där gänget som lynchade Niyama, för mig skaver nog q mer än LenaH för jag tycker ju att Lenas uppenbara tidsbrist och korta varsel i leken är förklarligt, medan Qs sista sekunden röst skaver mer för mig.

Jag tror förresten inte att det nödvändigtvis betyder att Elo räddades av lyan i förra lynchen, jag tycker bsfs tanke om en säker icke-ledare känns rimligare, det kan iofs vara både ock.

Jag vill rösta så det är gjort
Kan ändra mig om det kommer fram något mera under kvällen.

Jag tänker att Hemlig kan vara något på
Spåret med Elo.
det är något med elos inlägg i leken som skaver för mig

Niyama var inne och röstade efter den andra rösten på sig själv (utan att rädda sig själv). Andrarösten på BSF och Q lades väl i tid innan DL. Det enda man kan säga där är väl att BSF röstade på Q och således jämnade ut ställningen dem emellan. Skulle kunna vara ett sätt att rädda sig själv, men om BSF verkligen ville vara säker på det skulle hon nog ha röstat senare. Tror jag? Men kan eventuellt vara ond ändå, naturligtvis.

Jag tycker det är svårt att säga något om uddaröster så här i DL, förutom att vi antagligen hittar någon eller några av ulvarna där. Jag tror också att vi, eventuellt, kan hitta ledarulven bland en av de som följt en röst på en annan, för att visa sig på det sättet. Så där har vi då tex Q, LenaH eller BSF (eventuellt då).

liksom känns som hon vill stryka lite medhårs i hennes antagande att jag , Niyama , BSF alla skulle vara goda bybor
Och sedan raskt i nästa delen av inlägget att jag eller BSF skulle kunna vara ledarvarg Samt att även LenaH skulle kunna vara det

qitis röstar på Elo

Jag håller med om tanken att det är konstigt att ingen av de fyra som fick 2 röster var (och alltså var uppe för lottning/lynchning) försökte rädda själva. Kan det betyda att BSF, Q och Niyama är goda bybor och därför inte protesterade? Det finns ju inga dolda röster i omlopp.

Jag tror faktiskt att jag kommer rösta nu.

cirkus röstar på qitis
jag hakar i tanken bsf har om att lyan kan ha sett Niyama som troligt inte ledaren i allafall. Hennes sista sekunden röst skaver. Dessutom väldigt okoll på olika saker som att det finns en siare i leken, som hur många nätter det varit

Citerar mig själv igen för att få med det jag skrev igår... mest för att jag själv ska minnas.
4. Qitis - Gillar Hermione och har läst alla böcker flera gånger. Ställde en följdfråga angående trollkarlen. Verkar inte ha full koll på karaktärerna, men jag kan inte anklaga henne för det eftersom jag själv har ungefär noll koll. I pratet om vilken spioninfo som kan ha skickats vidare från goda lyan frågade hon vilken juicy information goda lyan kunde ha skickat vidare och tänkte inte på siaren.
5. Pegasus63 - Gillar Luna Lovegood.
6. Niyama - Har inte sett Harry Potter och avskyr fantasy, men gillar sagan om bron.
qitis: Leder inläggstatistiken (i skrivande stund). Tyckte att röstningen igår var avvaktande, vilket jag håller med om med tanke på hur många som röstade sista kvarten. Men Q själv röstade inte heller så tidigt då hennes röst kom in kl 21.30, vilket är samma minut som DL var. Känns lite dubbelt att först påpeka att röstningen är avvaktande och själv komma in med en röst 21.30, på DL? Men å andra sidan har jag uppfattat det som att Q brukar rösta sent, ofta på DL eller någon minut innan, så jag vet inte om det säger så mycket om hennes roll egentligen?
Q röstade på Niyama igår där hon la tredje rösten, vilket också blev sista rösten på Niyama. Fram tills cirkus röständring så var Mirtais röst tredjerösten. Qs röst kom som sagt 21.30, vilket även cirkus röständring gjorde. Så jag vet inte om Q hann se röständringen innan hon postade?
@qitis du får gärna svara på hur du tänkte igår. Hann du se cirkus röständring? Visste du att din röst var tredje rösten på Niyama (efter cirkus röst är borträknad)? (Förlåt om du redan fått svara på det, i så fall har jag missat det)
Skrev att hon inte tror att någon har blivit siad ond och funderade lite löst igår på vem som eventuellt kan ha varit trollad. Håller med om att troligen ingen har blivit siad ond. Något som talar för hennes nackdel är att hon har trasslat in sig själv lite idag när hon inte hade koll på hur många nätter som passerat. Vet inte om det gör henne ond eller god dock. Förvirrad ond eller förvirrad god? Kan vara vilket som och jag vågar inte utesluta något av det.

Pegasus63 - bybo

Niyama - bybo

DL3
18.09 hemlig röstar på Elo
19.18 Ceta röstar på LenaH
19.42 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20.12 qitis röstar på Elo
20.14 cirkus röstar på qitis

Elo 2
LenaH 2
qitis 1

Igen, vill någon vara snäll och skrika på mig om röstlistan är fel? Har som sagt ingen lust att skämmas ihjäl :angel:

För att båda räknas i vinstvillkoren, och Lena känns som en ulvig Lena. Alla ulvar måste ut oavsett om de äter eller inte tänker jag :)
Hur menar du med att båda räknas in i vinstvillkoren? Jag har hellre ut en ulv i lyan än ledaren, dels får ulvarna i lyan käka men också för att det är ulvarna i lyan vi måste ha ut. Ledarulven räknas bara för de onda - de ska vara fler än de goda. Men goda ska ha ut alla onda i lyan för att vinna.

Detta gjorde definitivt att du halkade upp på min lista med misstänkta (eller så har jag missförstått dig och då får du rätta mig...).
Vinstvillkor: Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar i lyan är döda. Obs! Om onda och goda är lika många kan onda inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare.

Ceta röstar på LenaH
Men om jag nu vore ledarulv som följde @cirkus så är väl det där vääääldigt övertydligt! :rofl:
Jag skulle antagligen kunna göra det om vi var i lyan ihop precis som du skriver men som ond utanför, nja va. :D
Inte riktigt min stil direkt. ;)

Och jag tycker det är lite lustigt att om du nu tror jag är ledarvarg och följer cirkus så är det inte helt smart att lyncha ledarvargen i första hand eftersom ulvarna faktiskt kan käka denne och ska goda vinna så är det nog en vanlig ulv vi ska ha ut.

Så - min fråga är därför: Om din teori nu bygger på ulv + ledarvarg, varför väljer du då inte att rösta på ulven?

Fixade käkraderna.

Der är cirkus, som ändrade pga lenahs röst.
LenaH, Mirtai och qitis.
Lenah röstade på fio i dl1, det gjorde cirkus med, vilket var anledningen att cirkus bytte röst igår, eftersom lenah följde henne två dagar i rad.
Mirtai och qitis röstade på mig. Båda rösterna var tidiga, iof, men ändå...

Pga detta:
Blacksmithfarm röstar på LenaH
För jag tror lyan såg niyama som säkert röstval och för att hon följt cirkus. Jag vet att hon skrev att det var omedvetet, men det skaver ändå. Och hon har redan en röst idag. Vet iof inte vad jag tror om Ceta än.
Jag frågar dig också: Varför lägger du rösten på den du tror är ledarvarg och inte på ulven? :)

Hur menar du med att båda räknas in i vinstvillkoren? Jag har hellre ut en ulv i lyan än ledaren, dels får ulvarna i lyan käka men också för att det är ulvarna i lyan vi måste ha ut. Ledarulven räknas bara för de onda - de ska vara fler än de goda. Men goda ska ha ut alla onda i lyan för att vinna.

Detta gjorde definitivt att du halkade upp på min lista med misstänkta (eller så har jag missförstått dig och då får du rätta mig...).
Jag frågade LL första sidan, och uppfattade svaret jag fick att den måste bort för att goda ska vinna med. Hon citerade visserligen bara reglerna igen, men trodde det var så.

Har du nått bättre förslag på vad du tycker jag ska rösta på?

Jag frågade LL första sidan, och uppfattade svaret jag fick att den måste bort för att goda ska vinna med. Hon citerade visserligen bara reglerna igen, men trodde det var så.
Alla onda _i lyan_ måste bort för att goda ska vinna, men Ledarvargen räknas in i de ondas möjlighet att vinna :)
Ledarvargen är utanför lyan så länge inte ulvarna försöker käka den. Och ja, den räknas in i vinstvillkoren. Om alla kvarvarande onda är fler än kvarvarande goda så vinner de :)

Heffaklumpen röstar på Ceta

För att jag står fast vid det jag sa i DL1. Jag tycker att det är misstänksamt att hellre vilja ha ut ledaren än en ulv i lyan. Också med stöd av det jag skrev i inlägg #195. Visst, hellre ledaren än en ulv i lyan, absolut. Den är ju trots allt är ond och räknas för de onda. Men Cetas motivering haltar definitivt då den basically bygger på att hon tror att cirkus är ulv i lyan och LenaH är ledarulven/ledarvargen men ändå väljer att rösta på LenaH. Då är det väl bättre att rösta på cirkus, som man tror är ond? Speciellt eftersom varken LenaH eller cirkus hade röster innan.
Jag är inte säker på varken LenaH eller cirkus godhet/ondhet, ska väl tilläggas. Därför väljer jag att inte rösta på någon av dem. Däremot Ceta halkade upp på min lista med misstänkta nu.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar