Oro i Ugglebo (Ulvlek)

Men om man tror att elo blev räddad, är det smidigare att rösta på elo idag, eller försöka reda ut vem.som skulle ha räddat henne?🤔

Om Elo blev räddad måste det ju betyda att hon är ulv? Och då kan man ju lika gärna rösta på henne?

Nu vet jag iag att jag inte var en del av ngt räddningsförsök, jag satt (som jag skrev) i bilen på en busshållplats för att hinna rösta. Tror du verkligen att Lena och jag skulle rösta på samma person med samma motivering om vi var ulvar som försökte rädda Elo?

Jag tror verkligen inte att lyan har försökt rädda mig. Eller om de har det så har de definitivt begått ett misstag.

Synd att Pega blev äten, jag hade nästan bestämt mig för att ha var ond (och inte bara för att han röstat på mig....)

Säger som en del andra, det är lite mindre tryck i denna lek än vad det brukar vara så det är lite svårt att teoria, men skall göra ett försök. Jag kommer behöva åka till stallet senare och då har man ju ingen aning när man kommer hem igen (men borde vara innan DL). Att dessutom 2 (var det va?) personer missade att rösta igår gör inte det hela lättare.

Cirkus har röstat på två (hittils goda) och fått ut båda vid lynch. Det är lite ulvigt, men svårt att säga definitivt då det inte finns några dolda röster. Cirkus ändrar även röst i DL2, vilket jag förknippar med ulvigt hos henne. Hon gör det för att förvilla den goda sidan. (alltså, hon kan ju bara var förvirrad också men....)

LenaH har verkligen inte gjort sig mindre misstänkt, men jag kan köpa den sena röstningen igår. Dock förstår jag inte varför hon hängde på tåget och röstade på Niyama.

BSF velar jag om. Ömsom god, ömsom ond. Kan hon vara gond? Skämt å sido så blir det alltid misstänkt om man röstar på mig (eftersom jag är god, så borde de som vill rösta ut mig vara onda). Men det kan ju också vara så att BSF är felinformerad och bara tror att jag är ond. Hur man nu skulle kunna tro något sådant?

I övrigt så tror jag att vi hittar en del ulvar bland dem som röstade på Niyama. Inte bara statisikt sett (hon fick flest röster) men det N var nog ett lätt offer att rösta ut när/om ett par goda har hakat på också. Bland dem hittar vi Q, Cirkus (halft om half i alla fall), LenaH, och Mirtai.

På random uddaröster har vi migsjälv, Ceta, och Heffa. Det skulle kunna vara någon form av alibiröst och också för att undvika att hela lyan röstar på samma.

Ceta röstar på Blacksmithfarm
Pegasus63 röstar på Elo
Blacksmithfarm röstar på Elo

cirkus röstar på Niyama
Heffaklumpen röstar på qitis
Elo röstar på LenaH
LenaH röstar på Niyama
Mirtai röstar på Niyama
jag (cirkus) ändrar min röst till Hedinn
Qitis röstar på Niyama

Om Elo blev räddad måste det ju betyda att hon är ulv? Och då kan man ju lika gärna rösta på henne?

Nu vet jag iag att jag inte var en del av ngt räddningsförsök, jag satt (som jag skrev) i bilen på en busshållplats för att hinna rösta. Tror du verkligen att Lena och jag skulle rösta på samma person med samma motivering om vi var ulvar som försökte rädda Elo?
Ja varför inte liksom? ;)

DL2
16.57 Ceta röstar på Blacksmithfarm
19.18 Pegasus63 röstar på Elo
20.43 Blacksmithfarm röstar på Elo
21.15 cirkus röstar på Niyama
21.21 Heffaklumpen röstar på qitis
21.25 Elo röstar på LenaH
21.27 LenaH röstar på Niyama
21.28 Mirtai röstar på Niyama
21.30 cirkus ändrar röst till Hedinn
21.30 Qitis röstar på Niyama

Niyama
missar
Hedinn missar

Blacksmithfarm 1
Elo 2
Qitis 1
Lenah 1
Niyama 3
Hedinn 1

Det enda man säkert kan utläsa av lynchen igår är att Cirkus iaf inte var förtrollad av magikern, med tanke på röstbytet.

LenaH har verkligen inte gjort sig mindre misstänkt, men jag kan köpa den sena röstningen igår. Dock förstår jag inte varför hon hängde på tåget och röstade på Niyama.
Hängde på tåget?

Jag röstade som nr 2 på Niyama men utan att ha sett att @cirkus la den första rösten så i min lilla värld så trodde jag att jag la en uddaröst på den enda jag snabbt kunde lägga en vettig teori mot efter att jag noterade Niyamas röstmotivering dagen innan. :)

Jag kan ju inte heller svara för @Mirtai men jag ser det som rätt osannolikt att hon hann se min röst innan hon röstade (se klockslag) men hon kanske sett cirkus', det vet jag inte.

@qitis bör dock ha hunnit se åtminstone ett par och hennes röst tycker jag är mer intressant isf.

Hängde på tåget?

Jag röstade som nr 2 på Niyama men utan att ha sett att @cirkus la den första rösten så i min lilla värld så trodde jag att jag la en uddaröst på den enda jag snabbt kunde lägga en vettig teori mot efter att jag noterade Niyamas röstmotivering dagen innan. :)

Jag kan ju inte heller svara för @Mirtai men jag ser det som rätt osannolikt att hon hann se min röst innan hon röstade (se klockslag) men hon kanske sett cirkus', det vet jag inte.

@qitis bör dock ha hunnit se åtminstone ett par och hennes röst tycker jag är mer intressant isf.

jag hann inte ngt alls, bara panikröstade med den teorin jag kunde hitta. Din röst såg jag först när jag postat min och insåg pga cirkus reaktion att hon också röstat där

Från minnet:
En av ytterst få grejer jag skrev något om igår som jag reagerade på var att flera skrev om att ingen försökt rädda sig själv, vilket jag upplevde annorlunda. Minns att en av dessa var Mirtai, så troligtvis hade min röst hamnat där igår.

Hängde på tåget?

Jag är inte någon ledarvarg denna gångenO_o
Jag letade efter något som kunde tyda på att någon blivit siad ond. Trodde att cirkus kunde ha på fötterna angående Niyama därav att jag la min röst där.
Har haft dåligt med tid under veckan men ikväll ska jag väl ha bättre med tid att kunna delta.
Vi är nio kvar och som sagt tre bybor är ute
4 onda totalt inklusive ledarvargen låter troligt att det kan vara så det innebär att det i så fall står 5-4 nu till goda

ingen verkar siad ond än på 3 nätter vad jag kan se och det borde ju innebära att siaren vet om 3 goda om sedan alla är i livet är ju en annan femma ...

Siaren borde också ha vetskap om ängeln möjligen om goda lyan lyckats räkna ut vem som är siare?
Trollkarlen kan också ha gjort sig synlig möjligen så kan också ha fått en spionrad
Ängeln borde fått första spionraden efter första natten och det torde ju varit vem som var siad

känns som det inte finns så mycket info i leken som det borde kunna vara är min uppfattning.

Det känns inte som några goda hittat varandra än tex. Och det är ju bekymmersamt:idea:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar