Oro i Ugglebo (Ulvlek)

Jag tror nog att det är kört nu - jag begriper inte att siare och ängel inte har hittat varandra, de borde ju ha gjort det vid detta laget.

Jag tror att Lenas röst var trollad idag för den var så sjukt orimlig.
Jag tycker att typ alla är skumma och bara smyger med.

Jag tror nog att det är kört nu - jag begriper inte att siare och ängel inte har hittat varandra, de borde ju ha gjort det vid detta laget.

Finns det inte en liten sannolikhet att de gjort det ändå? Men att det inte kommit fram så tydligt.

DL1 kl 21.30

11.14 cirkus röstar på fio
14.47 mirtai röstar på BSF
16.45 Ceta röstar på qitis
17.08 qitis röstar på Blacksmithfarm
17:55 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:35 Pegasus63 röstar på Niyama
20.40 Elo röstar på Niyama
20.48 Hedinn/hemlig röstar på cirkus
21.13 LenaH röstar på fio
21.14 Niyama röstar på Hedinn/hemlig
21.19 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
20.25 fio röstar på Elo

fio - bybo

Inget käk

DL2
16.57 Ceta röstar på Blacksmithfarm
19.18 Pegasus63 röstar på Elo
20.43 Blacksmithfarm röstar på Elo

21.15 cirkus röstar på Niyama
21.21 Heffaklumpen röstar på qitis
21.25 Elo röstar på LenaH
21.27 LenaH röstar på Niyama
21.28 Mirtai röstar på Niyama
21.30 cirkus ändrar röst till Hedinn/hemlig
21.30 Qitis röstar på Niyama

Niyama - bybo

Hedinn/hemlig missar, i efterhand troligen röst på Mirtai

Käk: Pegasus63 - bybo

DL3
18.09 hemlig röstar på Elo
19.18 Ceta röstar på LenaH
19.42 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20.12 qitis röstar på Elo

20.14 cirkus röstar på qitis
20.48 Heffaklumpen röstar på Ceta
21.08 LenaH röstar på cirkus
21.13 Elo röstar på Cirkus

21.26 Mirtai röstar på ceta
21.28 Cirkus ändrar röst till Elo

Finns det inte en liten sannolikhet att de gjort det ändå? Men att det inte kommit fram så tydligt.
Iom att käket missade natt ett då kan vi anta almtt lyan vet vem ängeln är? Tyvärr tänket jag att det kan göra det svårare...

12 deltagare
Troligtvis 4 onda, 8 goda.
Nu har 4 goda åkt ut. Onda vinner när de är fler än goda.
Så vi ligger ju minst sagt pyrt till... hoppas de käkar ledaren inatt!🙈

Alla onda _i lyan_ måste bort för att goda ska vinna, men Ledarvargen räknas in i de ondas möjlighet att vinna :)
:banghead: Skit också, då hade jag missförstått ändå :(
Förstår att det ser ulvigt ut att jag lämnade utan förklaring igår, men för att kunna sova på natten under en lek måste jag sluta i tid. Är kan fortfarande inte leka utan att det påverkar ångestnivån tyvärr..

Uppdatering natt 3:

Tidigt i gryningen kunde man skymta (om man varit vaken och ute, vilket såklart ingen klok människa var) en ensam figur som rörde sig ut ifrån skogen. Som en skugga gled den fram mot de yttersta husen i byn. Kanske någon hade glömt att låsa ordentligt? :sneaky: Men när den med ett ondskefullt leende tog i handtaget för att öppna dörren så fick den håriga varelsen en ordentlig chock. Bokstavligt talat! Husets ägare hade kopplat el i handtaget, 10 000 volt närmare bestämt. Varelsen flög bakåt och blev liggande.
På morgonen hittade man vad som såg ut som en Chewbacca med 80-talspermanent över hela kroppen, liggandes död på en gårdsplan.

Heffaklumpen var ulv

DagDL kl 21.30

DL1 kl 21.30

11.14 cirkus röstar på fio
14.47 mirtai röstar på BSF
16.45 Ceta röstar på qitis
17.08 qitis röstar på Blacksmithfarm
17:55 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:35 Pegasus63 röstar på Niyama
20.40 Elo röstar på Niyama
20.48 Hedinn/hemlig röstar på cirkus
21.13 LenaH röstar på fio
21.14 Niyama röstar på Hedinn/hemlig
21.19 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
20.25 fio röstar på Elo

fio - bybo

Inget käk

DL2
16.57 Ceta röstar på Blacksmithfarm
19.18 Pegasus63 röstar på Elo
20.43 Blacksmithfarm röstar på Elo

21.15 cirkus röstar på Niyama
21.21 Heffaklumpen röstar på qitis
21.25 Elo röstar på LenaH
21.27 LenaH röstar på Niyama
21.28 Mirtai röstar på Niyama
21.30 cirkus ändrar röst till Hedinn/hemlig
21.30 Qitis röstar på Niyama

Niyama - bybo

Hedinn/hemlig missar, i efterhand troligen röst på Mirtai

Käk: Pegasus63 - bybo

DL3
18.09 hemlig röstar på Elo
19.18 Ceta röstar på LenaH
19.42 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20.12 qitis röstar på Elo

20.14 cirkus röstar på qitis
20.48 Heffaklumpen röstar på Ceta
21.08 LenaH röstar på cirkus
21.13 Elo röstar på Cirkus
21.26 Mirtai röstar på ceta
21.28 Cirkus ändrar röst till Elo

Elo - bybo

Ledaren käkas: heffaklumpen ulv

Svårt att läsa ut nåt av rösterna tycker jag.
Kollar på heffaklumpens röster.
DL1 var det på.en.god. Funderar på om den udda rösten på q i DL2 kan vara på en kollega. Q la där tredje rösten på Niyama, precis på DL.
Vet inte om det gav så mycket, måste kolla mer när jag har bättre tid senare idag.
Men jag känner mig inte helt säker på q's godhet. Får se vad som händer i tråden under dagen.

Men käkade ulvarna en av de sina eller var det ledaren de råkade glufsa i sig? @Idahoe var det ledaren eller en vanlig ulv?

enligt reglerna:

Om ulvarna skulle en natt välja ledaren som mordoffer så blir det motsatt verkan. Ledaren överlever attacken, men får i sin tur välja en av ulvarna som dör i sin plats. Därefter vet ulvarna vem deras ledare är och ledaren ingår nu i lyan och är med och bestämmer vem som ska dö varje natt. Byborna får inte reda på vem ledaren är bara att ulvarna försökt ta sin ledare och vilken ulv som förlorar sitt liv.

Så det känns väl mer troligt att de råkade käka ledaren än att de skulle käka en av sina egna? Vore ju otroligt korkat att käka en av sina egna i lyan när de kunde ha vunnit?

enligt reglerna:

Om ulvarna skulle en natt välja ledaren som mordoffer så blir det motsatt verkan. Ledaren överlever attacken, men får i sin tur välja en av ulvarna som dör i sin plats. Därefter vet ulvarna vem deras ledare är och ledaren ingår nu i lyan och är med och bestämmer vem som ska dö varje natt. Byborna får inte reda på vem ledaren är bara att ulvarna försökt ta sin ledare och vilken ulv som förlorar sitt liv.

Så det känns väl mer troligt att de råkade käka ledaren än att de skulle käka en av sina egna? Vore ju otroligt korkat att käka en av sina egna i lyan när de kunde ha vunnit?

Såklart, jag hade inte 100% koll. Käka sin egen har ju hänt - men det vore ju väldigt udda om den inte har nån skill att ha ihjäl nån god samtidigt typ självmordsbombare eller psykopat

Men intressant och väldigt bra att de inte hade koll på vem som var deras ledare kan jag tycka.
Heffaklumpen var precis en sån jag tyckte smög med och verkligen inte stack ut eller teoriade så frejdigt.

Såklart, jag hade inte 100% koll. Käka sin egen har ju hänt - men det vore ju väldigt udda om den inte har nån skill att ha ihjäl nån god samtidigt typ självmordsbombare eller psykopat

Men intressant och väldigt bra att de inte hade koll på vem som var deras ledare kan jag tycka.
Heffaklumpen var precis en sån jag tyckte smög med och verkligen inte stack ut eller teoriade så frejdigt.
Väldigt bra, men det innebär ju ändå att med BSF's räkning i början att det är tre ulvar i lyan ändå. Så desto större vikt att vi hittar en ulv att lyncha ikväll.

Nu har vi alltså bara ulvar och ingen ond utanför lyan.

Oh yez ! Har läst alla böckerna flera gånger ! först på
Engelska. Sedan högläsning för två barn.
Samtliga böcker
Sett filmerna också. Tillsammans med barnen. Flera gånger om :)

favorit karaktär. Oj har flera ! Men gillar nog Hermione bäst.

Måste erkänna att jag har vinkat rätt rejält ibland när jag haft en sådan roll. Inte alltid. Men ibland
Och ibland är det bara jag som tyckt att jag vinkat ordentligt och inga andra har fattat alls.
Bara jag som tycker att q vinkat här? Vore dock konstigt om inte lyan upptäckt det i så fall. I och för sig har jag sett vinkningar som inte existerat förut :p.

Väldigt bra, men det innebär ju ändå att med BSF's räkning i början att det är tre ulvar i lyan ändå. Så desto större vikt att vi hittar en ulv att lyncha ikväll.
Ja absolut och jag tänker att det måste ju finnas lite rimlig info nu. Till exempel em ulvarna försökte käka inatt borde ju ha landat fint- det plus att siaren har siat nån och förhoppningsvis borde veta mer - är det en god har ju många goda hittats iom att det inte ser ut som om nån ulv är siad, detta sammantaget gör att oddsen ser bättre ut för att få ut en ulv

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar