Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser för mig hur du och din spralliga pensionär är ute på krogen och du får lägga all din kraft på att hindra honom från att dansa på borden, dra fräckisar, supa alla andra under bordet och så vidare. Låter underbart.

Haha.. exakt den bilden får jag också..
Lägga till att ragga på alla unga kvinnor han ser också.. samt vara ständigt solbränd..
Fördomsfull? inte ja, inte..:angel:

Jag kontaktas inte så ofta av äldre men däremot av killar (pojkar) som är väldigt mycket yngre.
Nu är det iofs så att jag oftast attraheras av yngre så på så sätt är det trevligt, men jag har svårt att se mig själv i ett mer seriöst förhållande med någon under 30 (jag själv är 40). Tyvärr är det ju så att ålder inte bara är en siffra.
Jo, men det ger ju lite prestige i kompisgänget om man "landar en puma"...;)

@tigerflicka Ja det är ju så ganska ofta även i andra situationer att man inte kommer för sig att säga något, antingen för att man blir snopen eller förundrad över folks beteende :confused:

Det här med ålderskillnader om att tjejerna mognar snabbare tycker jag stämmer in ganska så väl, i alla fall i de fallen jag själv har erfarenhet i. De flesta jag varit med har varit 8-12 år äldre än mig med undantag för en som var jämngammal och det var inget för mig då just den mannen upplevdes som väldigt barnslig. Min sambo idag är 12 år äldre, vi synkar bra men visst märker man ålderskillnaden ibland! Oftast är det dock småsaker som vilken musik, barnprogram eller filmer som florerat i tex tonåren, alltså inget av betydelse ;)

@tigerflicka Ja det är ju så ganska ofta även i andra situationer att man inte kommer för sig att säga något, antingen för att man blir snopen eller förundrad över folks beteende :confused:

Det här med ålderskillnader om att tjejerna mognar snabbare tycker jag stämmer in ganska så väl, i alla fall i de fallen jag själv har erfarenhet i. De flesta jag varit med har varit 8-12 år äldre än mig med undantag för en som var jämngammal och det var inget för mig då just den mannen upplevdes som väldigt barnslig. Min sambo idag är 12 år äldre, vi synkar bra men visst märker man ålderskillnaden ibland! Oftast är det dock småsaker som vilken musik, barnprogram eller filmer som florerat i tex tonåren, alltså inget av betydelse ;)

självfallet kan det vara så för vissa personer. Jag har dock svårt att se att det skulle gälla för alla.. i min bekantskapskrets kan jag inte se att folk av ett kön är mer vuxna än andra. ( då pratar vi folk 30- ca 45 år gamla.)
Sen beror det ju på vad man menar med att vara mogen? respektive att vara ung/ ungdomlig.. Det kan väl också vara på olika sätt?
Omogen på ett dåligt sätt tycker jag är män i 40-årsåldern på dejtingsidan som undrar vilken bröststorlek man har. Det känns som tonårsgrabb. Fast jag kanske inte ska se det som omoget beteende utan snarare ohysat/ svinig?

Nu pratar jag då om vuxna människor, tonåringars mognadsnivå vet jag inte ngt om.

Ser för mig hur du och din spralliga pensionär är ute på krogen och du får lägga all din kraft på att hindra honom från att dansa på borden, dra fräckisar, supa alla andra under bordet och så vidare. Låter underbart.

Jaha. Då känns det ju helt logiskt att en 70-åring hör av sig. :banghead:

Jag har märkt att folk verkar inte alls läsa ens presentation.. Speciellt inte att det tydligt står vilket åldersspann som man söker.

Kan man inte vara sprallig som 70 åring utan att få spysmiley ..

jag känner en sprallig 87 åring som är ute dansar 2 ggr i veckan ..

Kan man inte vara sprallig som 70 åring utan att få spysmiley ..

jag känner en sprallig 87 åring som är ute dansar 2 ggr i veckan ..

Personligen har jag svårt med vuxna som kallar sig spralliga eller busiga.
Jag tycker att barn är spralliga och busiga. Men det är bara som jag tycker, andra får tycka som de vill.
Sen får en 87åring gärna vara ute och dansa varje dag om hen vill.. det är väl jättebra om man lever som man vill.

Ja, utan tvekan. Men jag tror ändå att en korrekt översättning till normalsvenska, är att byta ut "ungdomlig" mot "infantil". Om man känner sig sugen på en infantil dejt, så är det de ungdomliga man ska satsa på.

I många fall är det säkert så, men inte alls i alla.

Det som är intressant är ju också att så som man uppfattar sig själv kanske inte är så som omgivningen uppfattar en. Jag jobbade förut med en man i 60-årsåldern. Vi pratade om det här med ålder någon gång och han sa att han var så mkt yngre än han var, han"hade så mkt mer energi och liv" än jämngamla etc. Och han ville helst ha 25 år yngre kvinnor, han sa att han hade mest gemensamt med dem. Men.. det som var intressant var ju att de arbetskamrater som var 25 år yngre tyckte inte alls att han kändes jämngammal med dem utan tyckte att han kändes som han var i 60-årsåldern. Däremot menade ngn att han ibland kändes lite osäker och ängslig i sin längtan att vara ung.

Jag tycker man borde få vara som man vill och inte som NORMEN säger ...man får inte si o man får inte så , man ska vara ung, snygg o smal , hur ska man vara när man är gammal ?
jag är en 70 åring som är som en sjuttiåring ..livet är snart slut men jag spelar bridge med min väns änka ...bla bla bla

Det jag lärt mig själv är att samma unga galna martha bor i hennes något äldre kostym och aldrig i livet att jag skulle sätta mig i andras fack om hur man SKA vara i min ( o din) ålder .
@mandalaki o andra som har åldersnojor ;)

Nej, det är så jag tänker. Yngre kvinnor associerar nog ofta "ungdomlig" till cirka pensionsåldern så alltså berättar mannen något som ger motsatt budskap mot vad han tror.

Ja ordet ungdomlig är nog inte bra att använda.
Ett annat ord jag set är välbevarad "jag är välbevarad". menar de då att de ser unga ut?
Jag tycker dock det ordet låter mer som ett föremål än en människa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 700
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 744
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka