Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på tåget och tittar på mäns sittande. De flesta är inte så bredbenta.
Därför tror jag det handlar om en dominansgrej för de som är bredbenta ser ut som de vill visa att det är jag som bestämmer här. Är det omedvetet eller tror de att de får status för att andra tror de är välutrustade?

Sitter på tåget och tittar på mäns sittande. De flesta är inte så bredbenta.
Därför tror jag det handlar om en dominansgrej för de som är bredbenta ser ut som de vill visa att det är jag som bestämmer här. Är det omedvetet eller tror de att de får status för att andra tror de är välutrustade?
Kan du inte passa på att genomföra en undersökning på tåget och fråga ev bredbenta om pungen gör ont??:laugh:
Alternativt fråga de som INTE sitter så om de har liten pung???
Kolla även huruvida jeansteorin stämmer.
Tror vi måste gå till botten med den här frågan!!
Texaz, som funderar på att ta en tur med bussen idag, bara för att...:p

Därför vill jag få lite mera fart på själva träffarna, så vi kan lära känna varandra i verkligheten bättre.
varför åka 10 mil om man inte är intresserad?
Varför inte träffas mer (för det kan vi) om han ÄR intresserad.

Har du sagt det, då? Det låter lite som att du väntar på att han ska initiativet, men det kanske är fel. Om det inte är det, så verkar det vara han som för och du som följer.

Alltså. Ni har ju missuppfattat allting angående mäns bredbenthet i kollektivtrafiken. Det är ju för att de ska få plats med sina katter!

cats1.jpg

tumblr_n5wmnw5fj11tcqv97o1_1280.jpg

:up::up::up:

Vad är det med alla dessa *ungdomliga* män???

Senaste är 45 och söker 27-40.

Så enligt deras sätt att se det så finns det inga *ungdomliga* kvinnor som har samma ålder som de på passet?

ja det där är ngt som stör mig på dejtingsidan.. att många män vill träffa någon yngre.. Jag frågade en som mailade mig varför och han sa att han tyckte att han var "yngre än sin ålder" Men det intressanta är ju att alla verkar tycka så... Så då har ju folk bara en felaktig uppfattning om hur man ska vara vid en viss ålder.
Jag får bara lust att skriva till dessa män att du är inte mer ungdomlig/ yngre än vad kvinnor i samma ålder är.

ja det där är ngt som stör mig på dejtingsidan.. att många män vill träffa någon yngre.. Jag frågade en som mailade mig varför och han sa att han tyckte att han var "yngre än sin ålder" Men det intressanta är ju att alla verkar tycka så... Så då har ju folk bara en felaktig uppfattning om hur man ska vara vid en viss ålder.
Jag får bara lust att skriva till dessa män att du är inte mer ungdomlig/ yngre än vad kvinnor i samma ålder är.
Det blir juh onekligen problem om även tjejen känner sig ungdomlig/ung.
Jag som är 30 känner mig inte särskilt gammal, så även om en 45-åring känner sig ung så blir skillnaden lika stor ändå, iom att även jag känner mig ung.
Den ungdomliga 45-åringen behöver isf hitta en 30-åring som känner sig som 30 alt. känner sig äldre. Antar jag. :)

Jag kontaktas inte så ofta av äldre men däremot av killar (pojkar) som är väldigt mycket yngre.
Nu är det iofs så att jag oftast attraheras av yngre så på så sätt är det trevligt, men jag har svårt att se mig själv i ett mer seriöst förhållande med någon under 30 (jag själv är 40). Tyvärr är det ju så att ålder inte bara är en siffra.

Det blir juh onekligen problem om även tjejen känner sig ungdomlig/ung.
Jag som är 30 känner mig inte särskilt gammal, så även om en 45-åring känner sig ung så blir skillnaden lika stor ändå, iom att även jag känner mig ung.
Den ungdomliga 45-åringen behöver isf hitta en 30-åring som känner sig som 30 alt. känner sig äldre. Antar jag. :)

Precis.. jag känner mig också ung, är 38 och när 50- åringar hör av sig som beskiver sig själva som "ungdomliga" så känner jag bara att nej tack.
Bygger det inte på några gammaldags könsroller? Att man förväntar sig att kvinnor ska vara mogna och ordentliga men mannen är busig och sprallig hela livet..?

Bygger det inte på några gammaldags könsroller? Att man förväntar sig att kvinnor ska vara mogna och ordentliga men mannen är busig och sprallig hela livet..?

Jag tror att du är något på spåren där, men var blir då mannens pondus, medelålderns distingerade charm, de grå tinningarnas charm och andra positiva benämningar på åldrande som enbart används om män, av?

Jag tror att du är något på spåren där, men var blir då mannens pondus, medelålderns distingerade charm, de grå tinningarnas charm och andra positiva benämningar på åldrande som enbart används om män, av?

hehe.. vad är motsvarigheten till Silverräv?
Buke är bra på att uppfinna ord- vi måste hitta på ngt... eller så kan vi ta det till Drak och Enhörningstråden.. där hittas det garanteras på ord.. mer eller mindre bra:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 700
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 744
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka