Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej! Men hade ni inte setts ganska länge, skrev du 4 månader någonstans eller kopplar jag fel då? Jag tänker att man borde fått en ganska bra bild av varandra då? Alternativt, att det känns väldigt länge att behöva fundera på om man är intresserad av att ta reda på mer om varandra, antingen vill man väl det eller så vill man inte efter bara en eller ett par träffar?
Jo...4 mån. Men det går 2-3 v mellan varje dejt.
Vi bor 10 mil ifrån varandra. Tar ca strax över timmen att köra. Alltid han som kör hit. Vi brukar ses 3-5 tim. Så själva DEJTANDET är inte så intensivt. Däremot mycket annan kontakt.
Därför vill jag få lite mera fart på själva träffarna, så vi kan lära känna varandra i verkligheten bättre.
varför åka 10 mil om man inte är intresserad?
Varför inte träffas mer (för det kan vi) om han ÄR intresserad.

Nu ska jag sova och i morgon efter jobbet har jag väl 100 sidor att läsa igen

Helt OT kanske....

Jag börjar lessna på dribblandet med Mr Dejt. Medans han verkar nöja sig med välplanerade träffar på ca4-5 tim var annan vecka och ett jäkla massa sms och chattgullande så tänker jag dejta!

Jag vill ha någon att GÖRA saker med. Någon att sova bredvid ibland, prata med över frukostbordet då och då, laga en godmiddag med, välja chipspåse till soffmyset med. Efter 4 mån önskar jag mig mer av ett dejtande.

En kille som verkar trevlig har i cirka månaden skrivit med mig. Nu gick han ur MP så jag la till honom på FB så vi kunde fortsätta chatta. Han verkar helt reko, inte alls på. Har kul humor och är inte sliskigt flirtig. Han har frågat om en fika men jag styrde bort det lite då.
Nu har jag frågat honom om en ny fika. Han ville gärna. Ska se om vi får till det i helgen.

Förlåt för trådkap. Nu kan ni återgå till pungar och byxor ;)
Det låter som en bra kille! Hoppas nu får till en fika!

Jag har varit på min första nätdejt! Wooo! :D (Skulle ju ha gått på en i helgen men kortversionen är att den rann ut i sanden och lika bra var nog det.) Han var jättesöt, vi hade väldigt trevligt även om jag inte skulle påstå att det superduperklickade helt perfekt med t ex rytmen i konversationen, men vi hade kul och en massa gemensamma intressen och personlighetsdrag. Det bestämdes att vi ska ses igen och sen hånglade han upp mig på ett väldigt uppskattat vis. :)
Kul att läsa om! :)

Vi bor 10 mil ifrån varandra. Tar ca strax över timmen att köra. Alltid han som kör hit. Vi brukar ses 3-5 tim. Så själva DEJTANDET är inte så intensivt. Däremot mycket annan kontakt.
Därför vill jag få lite mera fart på själva träffarna, så vi kan lära känna varandra i verkligheten bättre.

Det är ju tyvärr så att om man väldigt gärna vill träffa någon, som är intresserad tillbaka - då ser man till att fixa detta. Ofta.

Jag har haft ett distansförhållande på 50+ mil enkel resa, och jag skulle ha kunnat åka dit varannan helg, och dessutom sett till att det blev en förlängd helg.

Nej. Det ska vara något tekniskt komplicerat och i hållbar konstruktion. Det får gärna låta lite också, eller ha delar som rör sig. Herregud, vi pratar ju om MÄN!

Har du redan innan denna installation någon egen uppfattning om hur olika byxor fungerar i ämnet?

Eller byxor som man kan anpassa storleken på efter situation? Vid behov sv större- använd fjärrkontrollen och byxorna blir störrestörre

Gärna ett snyggt hölster att bära omkring fjärrkontrollen i, så man vet var man har den och ingen KVINNA kan sno den :D @Jeffery
Den KVINNA som stulit mina fjärrkontroller ligger just nu här bredvid och drömmer om kaninjakt.

Efter varje löp blir hon skendräktig. Efter varje skendräktighet boar hon. Och de första gångerna hon boade, gjode hon det med tillsammans med fjärrkontroller. Fyra stycken hade hon adopterat vid första boandet.
En fjärrkontroll ansåg hon vara särskilt livsoduglig, så den bar hon efter ett tag bakom min säng, och bet sönder huvuddelen på kontrollen, alltså den del man riktar mot vad man nu ska styra. Den kostade 600:- att ersätta.

Jag har aldrig listat ut hur man skiljer en han-fjärr från en hon-fjärr.

Apropå män som behöver sitta bredbent har jag inte märkt av fenomenet trots frekvent pendling med tåg. Dock vid en flygresa för tre år sedan till Grekland när platserna redan var så minimala som det bara gick. Min kusin fick fönsterplatsen och jag som satt i mitten fick ha mannen sidan om mig som behövde ha sitt ben utsträckt över min sida. Han nöjde sig dock inte med att sitta bredbent utan behövde även skjuta ut armbågarna rejält, detta var endast den fungerande ställning för att läsa bok, uppenbarligen

Varför man inte säger ifrån är ju en ruskigt bra fråga förstås

Dags att ruska tag i honom! Irriterande seghet!
Påminner om dejten jag hade som segade och segade och aldrig fick tummen ur. Han ville ju komma hit och han ville ju träffas, men kunde liksom inte planera sitt liv öht. Nå nu har han en tjej som bor nära...men som han inte riktigt vet vad han vill med. Hon däremot jublar över honom på facebook.

Jag har varit på min första nätdejt! Wooo! :D (Skulle ju ha gått på en i helgen men kortversionen är att den rann ut i sanden och lika bra var nog det.) Han var jättesöt, vi hade väldigt trevligt även om jag inte skulle påstå att det superduperklickade helt perfekt med t ex rytmen i konversationen, men vi hade kul och en massa gemensamma intressen och personlighetsdrag. Det bestämdes att vi ska ses igen och sen hånglade han upp mig på ett väldigt uppskattat vis. :)

Åååh, hångel på första dejten :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 732
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 745
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka