Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om du förklarar beteendet med den smärta jeans orsakar män, så har du ju försvarat det. Så stor är inte skillnaden mellan förklaringar och försvar. Snarare är ju förklaringar ett försvarsbeteende. Jag vet inte exakt symtomen på pungbråck, men om det är problemet, så skulle jag rekommendera ett läkarbesök.

Om du förklarar beteendet med den smärta jeans orsakar män, så har du ju försvarat det. Så stor är inte skillnaden mellan förklaringar och försvar. Snarare är ju förklaringar ett försvarsbeteende. Jag vet inte exakt symtomen på pungbråck, men om det är problemet, så skulle jag rekommendera ett läkarbesök.
Nu läser du in väldigt mycket som jag inte skrivit.
Och det finns ingen anledning att vara spydig faktiskt, det är bara tröttsamt.

Helt OT kanske....

Jag börjar lessna på dribblandet med Mr Dejt. Medans han verkar nöja sig med välplanerade träffar på ca4-5 tim var annan vecka och ett jäkla massa sms och chattgullande så tänker jag dejta!

Jag vill ha någon att GÖRA saker med. Någon att sova bredvid ibland, prata med över frukostbordet då och då, laga en godmiddag med, välja chipspåse till soffmyset med. Efter 4 mån önskar jag mig mer av ett dejtande.

En kille som verkar trevlig har i cirka månaden skrivit med mig. Nu gick han ur MP så jag la till honom på FB så vi kunde fortsätta chatta. Han verkar helt reko, inte alls på. Har kul humor och är inte sliskigt flirtig. Han har frågat om en fika men jag styrde bort det lite då.
Nu har jag frågat honom om en ny fika. Han ville gärna. Ska se om vi får till det i helgen.

Förlåt för trådkap. Nu kan ni återgå till pungar och byxor ;)

Jag har haft kilt hela kvällen så jag har inte haft såna bekymmer idag ;)

Jag har haft sådana kläder jag trivs med idag också, som alla andra dagar, och har inte haft några sådana bekymmer. Alltså om en viss typ av kläder gör att man måste bete sig som en idiot om man inte vill drabbas av smärta, så kan man ju i all enkelhet, låta bli att använda dem. Annars får man väl fortsätta att köra sina "förklaringar" till varför man bara måste vara en idiot.

Jag har varit på min första nätdejt! Wooo! :D (Skulle ju ha gått på en i helgen men kortversionen är att den rann ut i sanden och lika bra var nog det.) Han var jättesöt, vi hade väldigt trevligt även om jag inte skulle påstå att det superduperklickade helt perfekt med t ex rytmen i konversationen, men vi hade kul och en massa gemensamma intressen och personlighetsdrag. Det bestämdes att vi ska ses igen och sen hånglade han upp mig på ett väldigt uppskattat vis. :)

Jag börjar lessna på dribblandet med Mr Dejt. Medans han verkar nöja sig med välplanerade träffar på ca4-5 tim var annan vecka och ett jäkla massa sms och chattgullande så tänker jag dejta!

Jag vill ha någon att GÖRA saker med. Någon att sova bredvid ibland, prata med över frukostbordet då och då, laga en godmiddag med, välja chipspåse till soffmyset med. Efter 4 mån önskar jag mig mer av ett dejtande.

Jag förstår hur du tänker! Känns det som ett alternativ att ta upp det här med Mr Dejt och förklara situationen? Jag menar verkligen inte att du har någon skyldighet att göra det, men om du egentligen hellre hade valt chipspåse med honom än med andra killen så kanske det är värt ett försök?

@Voff

Får jag bara fråga, hur känner du själv inför dejten? Vad jag sett hittills så verkar du reflektera så himla mycket över vad han vill, hur han känner, när han är beredd att ta nästa steg - men vad vill du?

Skulle Mr Dejt kunna vara den mannen, som du ser det? Jag menar, tycker du så pass bra om honom att du kan se honom i den rollen i ditt liv?

Ska ta det med honom. Jag jobbar sjukt mycket i 3 v till. Tänkte se om det gav sig själv under tiden. Om det rann ut i sanden eller om han fortsätter med sin uppvakting och visar intresse. Fortsätter han med det får jag ta snacket och fråga vad han vill med det här dejtandet. Under tiden skadar ju inte en fika med den andra. Kan ju va kul och träffa honom iaf.

Skulle Mr Dejt kunna vara den mannen, som du ser det? Jag menar, tycker du så pass bra om honom att du kan se honom i den rollen i ditt liv?

Ja kanske. Vi har skitkul ihop. Stark kemi och mycket gemensamt. Men vi behöver träffas mer...och på nya sätt, för att se om det räcker hela vägen. Att repitera samma dejt om och om igen räcker inte. Även om det är urmysigt.

@Voff
Jag dejtade en kille som jag verkligen gillade. Fast just "dejta" är en överdrift för vi träffades tre gånger på fyra månader men hade kontakt varje dag.
Det var liksom hela tiden någonting annat i hans liv som var viktigare än att få tid att träffa och lära känna mig på riktigt. Så till slut kapade jag det "förhållandet". För det kändes bara som slöseri med tid för min del.

Däremot var jag väldigt feg, eller orättvis kanske är en bättre beskrivning, för jag gav aldrig honom en chans att komma till tals. Jag bara talade om för honom att jag inte ville ha kontakt mer, och så var det bra med det.
Jag gav aldrig honom en chans att förklara sig eller ändra på något. Dålig stil, av mig. Men om du gillar MrDejt och kan tänka dig en framtid me honom på riktigt så tycker jag verkligen att du ska berätta hur du känner. Sen är det liksom upp till honom att välja vad han vill göra med den informationen.

@Voff

Får jag bara fråga, hur känner du själv inför dejten? Vad jag sett hittills så verkar du reflektera så himla mycket över vad han vill, hur han känner, när han är beredd att ta nästa steg - men vad vill du?

Jag skulle väl vilja att vi kanske sa att nu lägger vi bort nätdejt och dyligt och försöker ses mer i vardagen för att se OM vi har något som kan leda till ett förhållande. Alltså inte lova en massa utan mer ta en närmare tittbpå varandra.

Jag skulle väl vilja att vi kanske sa att nu lägger vi bort nätdejt och dyligt och försöker ses mer i vardagen för att se OM vi har något som kan leda till ett förhållande. Alltså inte lova en massa utan mer ta en närmare tittbpå varandra.

Okej! Men hade ni inte setts ganska länge, skrev du 4 månader någonstans eller kopplar jag fel då? Jag tänker att man borde fått en ganska bra bild av varandra då? Alternativt, att det känns väldigt länge att behöva fundera på om man är intresserad av att ta reda på mer om varandra, antingen vill man väl det eller så vill man inte efter bara en eller ett par träffar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 732
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 745
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka