Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har märkt en viss skillnad här. I Stockholm tar man inte upp extra plats med sin väska om det är mycket folk på tåget. Jag har inte sett det där på samma sätt i alla fall. Här i skåne är det vanligare.
Blir folk irriterade om man ber dem flytta dem? Eller är de lite borta bara och har inte koll på att det är mycket folk på tåget?

Ja, det hade det blivit. Men få på Buke hade svarat så :), varken @TomasN eller @sjoberga hade svarat mig så till exempel, det vågar jag . Du hade ju förmodligen inte skrivit så till nån annan dock gissar jag. Hade @mandalaki skrivit det hade du nog knappast svarat med ett snipigt inlägg om att höhö hon har pungkulor.
höhö hon har pungkulor läste du in alldeles själv.

Du får gärna svara som du gjorde om du tycker att det känns nödvändigt.
Men då får du också räkna med att jag ibland biter ifrån.

höhö hon har pungkulor läste du in alldeles själv.
Du skrev att du förmodligen har mindre erfarenheter än jag av pungsmärta. Vad ville du säga med det?

Du får gärna svara som du gjorde om du tycker att det känns nödvändigt.
Men då får du också räkna med att jag ibland biter ifrån.
Nödvändigt och nödvändigt, jag orkar inte tjafsa. Jag tycker att det var en onödig känga och då säger jag det. Jag kan liksom inte se någon annan än du skriva så, inte @TomasN eller @sjoberga till exempel, och jag tycker inte att det är trevligt.

Men strunt samma, detta kommer ju bara gå i varv på varv ändå.

Senast ändrad av en moderator:
Nu pratar vi också som att alla kvinnor är små och petite. Många kvinnor däribland mig själv behöver ju också hela sin sittplats pga sin storlek och det är inte alltid så lätt att göra sig liten bara för att man råkar ha en man med stor pung bredvid sig.

Det är en väldigt bra poäng. För det kan ju faktiskt vara precis samma sak fast åt andra hållet. Man kanske inte riktigt kan rå för hur man är fysiskt skapt så att säga.

Det är en väldigt bra poäng. För det kan ju faktiskt vara precis samma sak fast åt andra hållet. Man kanske inte riktigt kan rå för hur man är fysiskt skapt så att säga.
Fast @stjarnhimmel sa hela sin sittplats, inte hela sin sittplats plus halva sittplatsen bredvid. Män får väl sitta hur bredbent de vill, precis som kvinnor, så länge de inte tar upp plats för personen bredvid. Och det är ju just det som diskuteras :).

Bläääh!!
Skulle precis skriva lite allmänt till han jag skrivit om här tidigare, men såg att han plötsligt var pausad. Usch vad sur jag blir!! Riktigt jävla sur!! Efter all den kontakt vi haft tycker jag att han kunde ha skrivit att han tänker lämna hp och tacka för trevliga diskussioner eller nåt. Nå, en sån med så dåligt hyfs skulle jag inte vilja ha, men nog känns det nedvärderande på nåt sätt.

Då jag lämnat mp förut så har jag meddelat det till dem jag haft kontakt med. Tycker det är sjysst. Varför bara försvinna??

Jag meddelade dom jag hade kontakt med när jag pausade mitt match-konto. Men det var inga som var potentiella dejtar. Jag hade inga såna på gång när jag pausade.

Jag håller med men det blir ett dilemma. Vad gör vi med alla saker i samhället som folk borde fatta men ändå inte gör det? Visst är det ingens ansvar att uppfostra andra men om vi bara tyst lider så händer inget.

Jag är mest irriterad att så många sätter sin väska bredvid sig på tåget. För att markera revir? Kanske för att slippa en bredbent man?

Problemet är nog att det är svårt att säga till om en sån där grej. Det är lättare att säga till nån om en väska än att påpeka att han sitter bredbent. Hur man än uttrycker det kan han välja att anspela på sitt skrev - och som kvinna kan man då behöva både ålder och pondus för att situationen inte ska bli asjobbig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 732
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 747
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka