Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu pratar vi också som att alla kvinnor är små och petite. Många kvinnor däribland mig själv behöver ju också hela sin sittplats pga sin storlek och det är inte alltid så lätt att göra sig liten bara för att man råkar ha en man med stor pung bredvid sig.

Om det vore så svårt för män att ha ihop benen skulle de ju inte knipa ihop dem när blivit slagna på pungen till exempel. Då vore ju det mest logiska att göra tvärtom.
Din erfarenhet av pungsmärta är säkerligen större än min, men nog vill jag trots det hävda att just detta är en likartad reflex som att när man drämmer till sig med en hammare på tummen, där tummen hamnar i armhålan tillsammans med svavelosande eder, istället för att man sakligt gör det mest logiska; söker upp närmsta kallvattenkran och spolar kallvatten på sitt ömmande finger.

Jag kan än idag ångra att jag inte högt talade om för en "man" att jag ville ha hela mitt säte som jag betalat för, eftersom jag inte trodde på att han var så välutrustad att han behövde försöka trycka ner mig på mittgången genom att skreva allt han kunde. :devil:

I övrigt måste jag säga att jag sällan stöter på män som tar för sig så av utrymmet, och det gör mig glad :)

Vilken tur du har! Jag har läst krönikor i ämnet. Och häromdagen fick en vän ett mindre utbrott på fb. Hon har beräknad förlossning om en vecka och är spyfärdigt trött på män (hon har inte sett kvinnor som gjort det) sitter på 1.5 plats. Männens två små kulor tar alltså större plats än hennes gravidkropp.

Det borde inte vara raketforskning att man inte ska sitta på det viset. Alltså borde inga tillsägelser behövas.

Din erfarenhet av pungsmärta är säkerligen större än min, men nog vill jag trots det hävda att just detta är en likartad reflex som att när man drämmer till sig med en hammare på tummen, där tummen hamnar i armhålan tillsammans med svavelosande eder, istället för att man sakligt gör det mest logiska; söker upp närmsta kallvattenkran och spolar kallvatten på sitt ömmande finger.
Det finns ingen anledning att vara spydig faktiskt, det är bara tröttsamt. Det var en kille jag diskuterade med som gav just exakt det exemplet, han menade på att man inte skulle kunna knipa ihop så om pungen var så stor att den kräver lika stort utrymme som männen på tunnelbanan faktiskt tar - särskilt inte när den gör ont.

I övrigt skrev jag en del mer grejer, men för all del, raljera över min eventuella pungsmärta för det är ju riktigt roligt.

Det borde inte vara raketforskning att man inte ska sitta på det viset. Alltså borde inga tillsägelser behövas.
Jag håller med. Och ingen vettig man jag känner har någonsin försvarat det där trista beteendet heller, utan stör sig precis lika mycket på det själva.

Haha.. Jag måste snart slå ngt rekord på Buke..
Nu har jag fått in tråden på pung-storlek.
Förut har jag startat n tråd om drakar och enhörningar.
Och för några veckor sedan skrev jag utförligt om min magsjuka..
:eek:

Alltså.. Jag är egentligen en rätt trevlig person...
PRECIS....det är ju under bältet pungen .. det är inte bröst ;)

men väl mött haha

Jag håller med men det blir ett dilemma. Vad gör vi med alla saker i samhället som folk borde fatta men ändå inte gör det? Visst är det ingens ansvar att uppfostra andra men om vi bara tyst lider så händer inget.

Jag är mest irriterad att så många sätter sin väska bredvid sig på tåget. För att markera revir? Kanske för att slippa en bredbent man?

Bläääh!!
Skulle precis skriva lite allmänt till han jag skrivit om här tidigare, men såg att han plötsligt var pausad. Usch vad sur jag blir!! Riktigt jävla sur!! Efter all den kontakt vi haft tycker jag att han kunde ha skrivit att han tänker lämna hp och tacka för trevliga diskussioner eller nåt. Nå, en sån med så dåligt hyfs skulle jag inte vilja ha, men nog känns det nedvärderande på nåt sätt.

Då jag lämnat mp förut så har jag meddelat det till dem jag haft kontakt med. Tycker det är sjysst. Varför bara försvinna??

Det finns ingen anledning att vara spydig faktiskt, det är bara tröttsamt. Det var en kille jag diskuterade med som gav just exakt det exemplet, han menade på att man inte skulle kunna knipa ihop så om pungen var så stor att den kräver lika stort utrymme som männen på tunnelbanan faktiskt tar - särskilt inte när den gör ont.

I övrigt skrev jag en del mer grejer, men för all del, raljera över min eventuella pungsmärta för det är ju riktigt roligt.
Om du prövar att läsa mitt svar till dig, som om vem annan som helst hade svarat dig på detta sätt,
hade det blivit lika offensivt då?

Jag är mest irriterad att så många sätter sin väska bredvid sig på tåget. För att markera revir? Kanske för att slippa en bredbent man?
Jag gör det oftast faktiskt, men bara om det är relativt tomt och om någon kommer mot mig så flyttar jag på den på en gång.

Däremot folk som har det i rusningstrafik förstår jag inte hur de tänker faktiskt.

Bläääh!!
Skulle precis skriva lite allmänt till han jag skrivit om här tidigare, men såg att han plötsligt var pausad. Usch vad sur jag blir!! Riktigt jävla sur!! Efter all den kontakt vi haft tycker jag att han kunde ha skrivit att han tänker lämna hp och tacka för trevliga diskussioner eller nåt. Nå, en sån med så dåligt hyfs skulle jag inte vilja ha, men nog känns det nedvärderande på nåt sätt.

Då jag lämnat mp förut så har jag meddelat det till dem jag haft kontakt med. Tycker det är sjysst. Varför bara försvinna??

Det där är ju standardbeteendet skulle jag nog säga. Väldigt många bara försvinner.

Om du prövar att läsa mitt svar till dig, som om vem annan som helst hade svarat dig på detta sätt,
hade det blivit lika offensivt då?
Ja, det hade det blivit. Men få på Buke hade svarat så :), varken @TomasN eller @sjoberga hade svarat mig så till exempel, det vågar jag . Du hade ju förmodligen inte skrivit så till nån annan dock gissar jag. Hade @mandalaki skrivit det hade du nog knappast svarat med ett snipigt inlägg om att höhö hon har pungkulor.

Jag gör det oftast faktiskt, men bara om det är relativt tomt och om någon kommer mot mig så flyttar jag på den på en gång.

Däremot folk som har det i rusningstrafik förstår jag inte hur de tänker faktiskt.

Jag har märkt en viss skillnad här. I Stockholm tar man inte upp extra plats med sin väska om det är mycket folk på tåget. Jag har inte sett det där på samma sätt i alla fall. Här i skåne är det vanligare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 739
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 750
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka