Vinted betalar inte ut pengar

Står bara payout för mig med, har sålt mycket och det har ännu inte strulat att plockat ut pengarna (sålt för närmare 20k förra året) oavsett belopp.
Hoppas det löser sig för dig!
samma erfarenhet här! Men det låter som deres kundtjänst bara kör bot-svar och är urusel. Inte förvånat direkt. Dom orkar helt enkelt inte hjälpa folk om det strular.

samma erfarenhet här! Men det låter som deres kundtjänst bara kör bot-svar och är urusel. Inte förvånat direkt. Dom orkar helt enkelt inte hjälpa folk om det strular.

Just det här (läst denna tråd och även på Trustpilot etc nu) får mig, som inte använt Vinted ännu, att dra öronen åt mig och stanna kvar på Tradera (som jag använt, med en del uppehåll, sedan 2009). Även om jag förstår att det funkar klockrent för många, så känns det inte bra för mig - jag säljer liksom för att jag behöver pengarna, annars skulle jag skänka bort grejerna istället, och skulle få bryt på sånt här strul.

Till TS: jag hoppas att det reder sig för dig, att du får ut dina pengar. Det är ju dina pengar! Oavsett hur mycket eller lite det handlar om.

Uppdatering:
Polisanmäla går inte. De tar inte emot anmälningar mot företag utan hänvisar till konsumentverket (som redan är kontaktade, men som inte återkopplar). De stängde min supportkonversation (vilket gör att jag inte kan fortsätta att skriva i den), så jag mejlade i stället. Då blockade de min gamla supportkonversation helt under några dygn (jag kunde inte längre läsa eller skärmdumpa) och rensade den på mina och deras underlag. Jag tror också att de har rensat en del meddelanden som skickats, men jag är inte hundra, för jag har inte haft tid att jämföra skärmdumparna före och efter.

De är ljuvliga! :arghh:

Återupptog mejlkonversationen IGEN (japp - jag är stönig) och de begär in samma jäkla underlag igen, men den här gången med 24 h tidsram. Nu har ju jag allting redan fixat sedan förra vändan, så det gick ju fort att svara med vändande post, men ändå.

Nu när det finns ett svenskt organisatoionsnummer så kolla med Kronofogden, ett samtal kostar inte... Och ÄVEN om det kostar 300 kr att skicka via KFM så läggs den summan på de pengar du ska ha av Vinted så det är inte så att du kräver 239 kr men måste betala 300 själv. Utan då ska Vinted betala dej för 239+300 kr ... 239 kr är "taget ur luften" (kommer inte ihåg din summa)

Nu när det finns ett svenskt organisatoionsnummer så kolla med Kronofogden, ett samtal kostar inte... Och ÄVEN om det kostar 300 kr att skicka via KFM så läggs den summan på de pengar du ska ha av Vinted så det är inte så att du kräver 239 kr men måste betala 300 själv. Utan då ska Vinted betala dej för 239+300 kr ... 239 kr är "taget ur luften" (kommer inte ihåg din summa)
Jag skulle så gärna vilja se vad deras boot-administration svarar på KFMs brev.​
'Vi kräver att myndigheten inom 24 timmar levererar bevis till oss på att pengarna inte redan finns på ert konto'​

Uppdatering 2:
Efter att ha mejlat Vinted flera gånger dagligen och lagt fram lite "hårda fakta" så fick jag imorse ett mejl från dem som sa att utbetalningen till mitt bankkonto misslyckades (2 månader senare liksom).

Så nu sitter mina 260 kronor åter på mitt Vinted-konto, dock inte på mitt bankkonto.

Det är spännande att de hävdat i flera omgångar att utbetalningen var lyckad och nu helt plötsligt så var den inte det.

MEN
Vad gör jag nu? Provar att ta ut pengarna igen? Försöker att hitta något att köpa på Vinted?

Uppdatering 2:
Efter att ha mejlat Vinted flera gånger dagligen och lagt fram lite "hårda fakta" så fick jag imorse ett mejl från dem som sa att utbetalningen till mitt bankkonto misslyckades (2 månader senare liksom).

Så nu sitter mina 260 kronor åter på mitt Vinted-konto, dock inte på mitt bankkonto.

Det är spännande att de hävdat i flera omgångar att utbetalningen var lyckad och nu helt plötsligt så var den inte det.

MEN
Vad gör jag nu? Provar att ta ut pengarna igen? Försöker att hitta något att köpa på Vinted?
Köper du något på Vinted så gynnar du ju dom, vill du det? Tänker att det mycket väl kan vara en outtalad strategi hos dom.

Jag skulle absolut ta ut dem.

Köper du något på Vinted så gynnar du ju dom, vill du det? Tänker att det mycket väl kan vara en outtalad strategi hos dom.

Jag skulle absolut ta ut dem.
Nej, det vill jag inte, men jag vill heller inte göra om den här 2-månadersprocessen igen. Hellre "nya" jeans till barnet än ytterligare en cirkus.

Så, det är egot mot principen i det här valet

Nej, det vill jag inte, men jag vill heller inte göra om den här 2-månadersprocessen igen. Hellre "nya" jeans till barnet än ytterligare en cirkus.

Så, det är egot mot principen i det här valet

Med tanke på den lilla summan, så köp nåt för exakt den summan och sen inse att det kanske inte är rätt plattform. De kan ju bli bättre med åren (barnsjukdommar osv) men just nu verkar de ju lite väl ovilliga att inse sina egna brister...

Jag håller med dig, men "barnsjukdomar"? De har tydligen varit igång sedan 2008. :angel:
Okej tonårstrots då :p ;) Visste inte de hade varit igång så länge... men i sak, för lite pengar för att "måste till kontot" när man kan köpa för dom... Men ger ju inget hopp om att de kommer bli bättre heller då...

• Gilla
Reactions: Sel
Så om man startar företag får man ägna sig åt bedrägeri?
Nej, men det är personer som begår bedrägerierna som kan åtalas för det, inte bolaget som sådant.

Det stora problemet tror jag är att kunna bevisa något uppsåt, och lokalisera det till en namngiven individ om bolaget inte är väldigt litet.

Nej, men det är personer som begår bedrägerierna som kan åtalas för det, inte bolaget som sådant.

Det stora problemet tror jag är att kunna bevisa något uppsåt, och lokalisera det till en namngiven individ om bolaget inte är väldigt litet.
Det är sant men här verkar det ju vara en del av företagsidén att lura folk. Även om det vore en enskild person som gör det så kan ju inte den lurade veta vem det är utan det får ju en utredning visa. Varför ska den som lidit skada tala om vem som gjort det. Då kan vi ju knappt anmäla några brott, "hej jag hade inbrott i helgen när jag var i fjällen", "nej det går inte att anmäla".

Det är sant men här verkar det ju vara en del av företagsidén att lura folk. Även om det vore en enskild person som gör det så kan ju inte den lurade veta vem det är utan det får ju en utredning visa. Varför ska den som lidit skada tala om vem som gjort det. Då kan vi ju knappt anmäla några brott, "hej jag hade inbrott i helgen när jag var i fjällen", "nej det går inte att anmäla".
Jo, men det kan du väl anmäla om du vill. En oidentifierad individ har utfört bedrägeri enligt beskrivning. Det är ju polisanmäla företaget som inte går att göra.
Men det lär ju inte finnas några goda förutsättningar att leda en sådan utredning i hamn...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka