Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
..å jag har gärna lite yngre män ;)
men det har som sagt inte med ålder o göra utan mer karisma o energier i mitt fall , unga män i dag kommer säkert att vara "fräschare" när dom blir 60-70 än de 50 talisterna generellt är idag

Det som är intressant är ju också att så som man uppfattar sig själv kanske inte är så som omgivningen uppfattar en.

Det där tänker jag på när jag läser exempel på dejtingprofiler här. Jag är si och jag är så - väldigt mycket "jag är". Medan omgivningen kanske ser en på helt annat sätt.

Ser det också ibland i diskussioner här (alltså vilka diskussioner som helst, inte bara om dejting) - folk beskriver sig i tvärsäkra ordalag om Hur De Är. Hur vet du det, tänker jag ibland då.

Fast å andra sidan - ska man författa en presentation och snöar in för mycket på sådana funderingar går det ju knappt att skriva något alls. Om man inte beskriver vad man önskar i stället, alltså hur en tilltänkt dejt ska vara. Det säger kanske mer om en än alla "jag är" i världen.

fräsch välbevarad 62 åring

ledin-adal-rotterna-svt-play-tv-dokumentar.jpg

@stjarnhimmel Givetvis gäller inte det alla, utan som jag skrev den upplevelsen jag har stött på i stor mån. Jag är ju dock en människa av ganska så många här i världen så ja, förmodligen finns det ganska så många åsikter om det beroende på vad man själv fått erfarenhet av :)

När jag säger omogen menar jag alltså inte svinigt beteende, säkert finns det spännande varianter som är både omogna och sviniga i beteendet. Det sviniga beteendet har jag faktiskt inte behövt uppleva så mycket av, tack och lov. Men hur någon beter sig som är omogen har vi garanterat många olika åsikter om ;)

Men man borde väl veta hur man är själv :D ...mer än andra vet :p
Fast hur man själv beskriver att man är och hur andra uppfattar en, stämmer ju inte alltid överens. Någon säger att den är smart, men jag (och många andra) tycker att den är korkad eller någon säger att den är ödmjuk, men få/ingen upplever personen som ödmjuk. Vem har då rätt?

Jag tror att sådana där uttalanden "jag är sån och sån" mest säger vad man önskar att man är.

Det är mycket moraliserande i tråden just nu. Tycker jag.

Hur menar du då?
På att vissa av oss tycker det är tröttsamt med män som bara vill träffa någon som är yngre?
I mitt fall handlar det ju om att det blir jobbigt när man är på dejtingsidorna. Om jag vill träffa en man i samma ålder men de i samma ålder bara vill träffa någon som är 15 år yngre så blir det ju tröttsamt.

Hur menar du då?
På att vissa av oss tycker det är tröttsamt med män som bara vill träffa någon som är yngre?
I mitt fall handlar det ju om att det blir jobbigt när man är på dejtingsidorna. Om jag vill träffa en man i samma ålder men de i samma ålder bara vill träffa någon som är 15 år yngre så blir det ju tröttsamt.

Ja såklart det är tröttsamt om de man söker egentligen söker någon annan. Vad andra vill kan vi inte påverka.

Så länge ingen tvingar sig på någon eller stalkar osv får väl alla önska vad de vill?

Ja såklart det är tröttsamt om de man söker egentligen söker någon annan. Vad andra vill kan vi inte påverka.

Så länge ingen tvingar sig på någon eller stalkar osv får väl alla önska vad de vill?

alla får önska sig vad de vill... men det är ju en intressant sak att på dejtingsidorna så upplever jag att 90% av alla män skriver att de vill träffa någon yngre. Det är ju intressant. Det måste vi ju få dsikutera?
Och det är ju intressant att när jag frågar vissa av männen varför så säger de typ alla det är för att jag är som mkt mer ungomlig än alla andra. Och de är ju intressant att alla är så mkt mer ungdomliga än alla...

Jag kommer fortsätta tycka det är idiotiskt att så många män tror sig vara så mkt mer ungdomliga än alla andra.. när de faktiskt är precis som alla andra i samma ålder. Högst ordinära 40-åringar.

Vill poängtera att jag INTE har varken tjatat eller tagit upp frågan igen ang flytt.
Men här om dagen när vi satt i soffan på kvällen, efter att ha varit hos hennes mamma och hälsat på (som för övrigt var världens mysigaste) säger hjärtat att hon vill att jag flyttar dit :love: det gör mig så jäkla lycklig. Jag börjar prata lite om att jag då ska säga upp min lägenhet osv. Hjärtat blir lite tyst, jag frågar om det blev för verkligt nu och hon svarar ja, men säger att hon vill och att det kommer bli så underbart.
Dagen efter åker vi ut till hennes mor igen, de pratar mycket om flytten då både hon, hennes mor och bror ska flytta i samma veva (brodern ska ta över mammans hus bla). Jag säger inget om att jag ska flytta med eftersom det inte känns som läge för det. Det märks att hjärtat tycker det är rätt jobbigt med alltihop.
Framåt kvällen blir det lite mer prat om det hela och jag frågar lite på skämt "vad ska din mamma tycka", "ja, hon kommer tycka det är alldeles för tidigt" svarar hon och fortsätter "och det är det ju".
Jag frågar igen om hon verkligen vill att jag flyttar in, om hon inte tycker att det blir lite för mycket med allt, att jag inte vill att hon ska må dåligt. Och hon svarar att det är lite jobbigt, men att det är ju mer praktiskt så (för mig). Jag säger att vi inte sa göra det för att det är praktiskt och det är okej om hon vill att vi väntar (den korta versionen). Och hjärtat säger att hon vill vänta. SÅ... tillbaka på ruta ett.

I helgen har det också blivit "bråk" om parfym/sköljmedel, rökning och alkohol. Så jäkla trist.
Jag är extremt doftkänslig och klarar inte parfymer, det tror jag att hjärtat har accepterat nu... typ. Men det känns inte som hon tar det riktigt på allvar.
Jag hatar rökning och hjärtat sa när vi började träffas att hon skulle sluta och rökte inte när vi var tillsammans. Så är det inte längre. Jag känner hur det också sätter sig i halsen på mig tyvärr... (dessutom är det extremt avtändande)
Hon överdoserar sköljmedel (starkt doftande) så det är löjligt :banghead:
Och hon älskar öl och jag är som världens ufo i hela hennes kompiskrets (som jag inte ens träffat än) och för henne med till viss del, eftersom jag inte dricker...
Och ja, jag blir lite ledsen när ölen (okej, den stör mig inte så mycket egentligen), ciggen och parfymen känns viktigare än att jag mår bra. Samtidigt som jag känner mig som världens tjatkärring när jag tar upp såna här saker och speciellt eftersom det inte känns som jag blir riktigt förstådd av henne... jag är så rädd att det ska förstöra för oss :(

Det störande när t ex en 70-åring kontaktar någon som sätter taket vid 50 är väl inte om tråden moraliserar över det? Det är mer störande att han gör det. Dessutom verkar han inte ensam om att söka kvinnor som är betydligt mycket yngre än han själv.

I helgen har det också blivit "bråk" om parfym/sköljmedel, rökning och alkohol. Så jäkla trist.
Jag är extremt doftkänslig och klarar inte parfymer, det tror jag att hjärtat har accepterat nu... typ. Men det känns inte som hon tar det riktigt på allvar.
Jag hatar rökning och hjärtat sa när vi började träffas att hon skulle sluta och rökte inte när vi var tillsammans. Så är det inte längre. Jag känner hur det också sätter sig i halsen på mig tyvärr... (dessutom är det extremt avtändande)
Och hon älskar öl och jag är som världens ufo i hela hennes kompiskrets (som jag inte ens träffat än) och för henne med till viss del, eftersom jag inte dricker...
Och ja, jag blir lite ledsen när ölen (okej, den stör mig inte så mycket egentligen), ciggen och parfymen känns viktigare än att jag mår bra. Samtidigt som jag känner mig som världens tjatkärring när jag tar upp såna här saker och speciellt eftersom det inte känns som jag blir riktigt förstådd av henne... jag är så rädd att det ska förstöra för oss :(

Det där är ju att lära känna varann. Det är därför åtminstone jag tycker att man ska vänta med att flytta ihop tills man lärt känna varann, hittat sånt hos den andra man verkligen inte gillar - och känt efter om man ändå kan leva med det (utan att det blir en konflikthärd i relationen)

Vill poängtera att jag INTE har varken tjatat eller tagit upp frågan igen ang flytt.
Men här om dagen när vi satt i soffan på kvällen, efter att ha varit hos hennes mamma och hälsat på (som för övrigt var världens mysigaste) säger hjärtat att hon vill att jag flyttar dit :love: det gör mig så jäkla lycklig. Jag börjar prata lite om att jag då ska säga upp min lägenhet osv. Hjärtat blir lite tyst, jag frågar om det blev för verkligt nu och hon svarar ja, men säger att hon vill och att det kommer bli så underbart.
Dagen efter åker vi ut till hennes mor igen, de pratar mycket om flytten då både hon, hennes mor och bror ska flytta i samma veva (brodern ska ta över mammans hus bla). Jag säger inget om att jag ska flytta med eftersom det inte känns som läge för det. Det märks att hjärtat tycker det är rätt jobbigt med alltihop.
Framåt kvällen blir det lite mer prat om det hela och jag frågar lite på skämt "vad ska din mamma tycka", "ja, hon kommer tycka det är alldeles för tidigt" svarar hon och fortsätter "och det är det ju".
Jag frågar igen om hon verkligen vill att jag flyttar in, om hon inte tycker att det blir lite för mycket med allt, att jag inte vill att hon ska må dåligt. Och hon svarar att det är lite jobbigt, men att det är ju mer praktiskt så (för mig). Jag säger att vi inte sa göra det för att det är praktiskt och det är okej om hon vill att vi väntar (den korta versionen). Och hjärtat säger att hon vill vänta. SÅ... tillbaka på ruta ett.

Jag förstår att du tycker det är tråkigt att vänta med flytt om du hade hoppats på det. Men samtidigt är det ju jättebra att ni har pratat om det nu- istället för om hon sagt ja till flytt samtidigt som du känner att hon kanske inte vill..

Det har gjorts några tappra försök tidigare att försöka återföra diskussionen till ursprungsfrågan i tråden och nu gör jag också ett försök... Även om vattenmelonpungsdiskussionen var nog så intressant! :D

Jag har varit på lunchdejt idag!*lite mallig* På en underbar restaurang vid havet... Trevligt och lättsamt, skämtsamt samtal. Bara positivt ;) Han vill att vi ska fortsätta träffas!

Jag fick, seriöst, myror i skallen... Vad gör jag nu med min stadiga lördagsdejt, sen några veckor tillbaka, när Lexuskillen börjar plocka poäng?

Å, Magkänsla, infinn dig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 694
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 737
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka