Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja precis. Skriver hon upp till 50 så MENAR hon nog sprallig 70-åring :up:
Men kära nån, nu vet jag inte om stjarnhimmel verkligen skrivit ut det i sin profil, annat än angett äldersspann i de förvalda profilrutorna. Men om denna "spralliga 70-åring" tycker att stjarnhimmels profil tilltalar men ack han är tydligen för gammal, ska han inte få chansa? Jag uppfattar det inte som någon upprepad attack, utan om ett kontaktförsök?
Det kan till och med jag acceptera, jag brukar inte ens svara, kan jag lista ut att den där herrn var inte från min meny så klickar jag inte ens på hans profil. Sen går jag vidare i livet. Att sucka över det är en sak.
Sida upp och sida ned för att kräkas på en 70-åring som gjorde en chansning en helt annan.

Men kära nån, nu vet jag inte om stjarnhimmel verkligen skrivit ut det i sin profil, annat än angett äldersspann i de förvalda profilrutorna. Men om denna "spralliga 70-åring" tycker att stjarnhimmels profil tilltalar men ack han är tydligen för gammal, ska han inte få chansa? Jag uppfattar det inte som någon upprepad attack, utan om ett kontaktförsök?
Det kan till och med jag acceptera, jag brukar inte ens svara, kan jag lista ut att den där herrn var inte från min meny så klickar jag inte ens på hans profil. Sen går jag vidare i livet. Att sucka över det är en sak.
Sida upp och sida ned för att kräkas på en 70-åring som gjorde en chansning en helt annan.
Korrigering: Sju kontaktförsök. Dvs fem kontakter efter mitt "Tyvärr, inte intresserad"- mejl. (Ja, jag svarade på mejl nr 2)

Korrigering: Sju kontaktförsök.
Och korrigering: Pepson2 :D

Det som gör det värt att diskutera är ju att det tycks vara ett mönster. Så länge de här trådarna funnits har kvinnliga bukefalister berättat om kontaktförsök från äldre alt mkt äldre män som skiter i det åldersspann de angett.

Jag gillar inte då jag på dejtingsidorna läser "vännerna beskriver mig som ...". Jag tycker man själv ska kunna ta ställning till om man är rolig, glad, trevlig osv osv. Om det nu inte alltid stämmer exakt med verkligheten så har man iaf gjort ett försök - inte "skyllt" på andra.

Vet ni hur era vänner skulle beskriva er?
. Ja, det där "andra beskriver mig som" är väl ganska utslitet.

Jag tror att mina vänner skulle beskriva mig rätt olika! Och jag har ju också olika relationer med dem, olika sidor kommer till uttryck beroende på vem jag umgås med.

Det som gör det värt att diskutera är ju att det tycks vara ett mönster. Så länge de här trådarna funnits har kvinnliga bukefalister berättat om kontaktförsök från äldre alt mkt äldre män som skiter i det åldersspann de angett.
Jag tror ju att det inte är ovanligt att även kvinnor gör chansningar, ffa äldre kvinnor som limmar på yngre män. Även om jag inte är så aktiv med att skicka flirtar eller mail, så har jag nog lurkat in på _många_ yngre mäns profiler. Jag är då ganska återhållsam, till skillnad mot vad många andra kvinnor är på dessa typer av sidor.

..och ? Det är väl en dejtingsajt ni pratar om ?? Inte nån världsorganisation...bara blocka som honung sa , sen är det stora problemet ur världen

Korrigering: Sju kontaktförsök. Dvs fem kontakter efter mitt "Tyvärr, inte intresserad"- mejl. (Ja, jag svarade på mejl nr 2)

Det tycker jag är riktigt dåligt beteende. Om någon svarar att hen inte är intresserad så fortsätter man inte att skriva! och det alldeles oavsett ålder. Det är självklart fel av mig att fortsätta kontakta en kvinna som inte vill ha kontakt även om vi är lika gamla.

Om du vill kan du ju blocka efter ett mail. För behöver du veta om han annars skulle skrivit igen? Om du ändå inte är intresserad.
Det är en köttmarknad man frivilligt lägger ut sig själv på till allmänt beskådande, man behöver inte svara alla. Och som kvinna förstår jag inte hur man orkar eller har tid att besvara alla mail som kommer in..

Upprepar det sig två gånger, tre gånger, fyra gånger så nog atte mig är det dags att blockera då? Inte skulle jag lämna grinden öppen för SJU tallarmail.
Jodå, nästa gång jag loggade in, efter mitt "Nej tack", fanns där fem till i inboxen! Då blockerade jag. :)

Jag har även tydligt skrivit i min profil att oneliners icke göre sig besvär.

Många sitter ju inte och författar sju mail, ofta är det bara ett par ord.

"Blocka" verkar handla mer om att blocka diskussionen om 70-åringen än att Pepson borde blockat honom tidigare och jag fattar inte varför. Dejtingtrådarna har handlat om sådana exempel i alla år.

@TomasN och @honung Om man inte får något svar på det första mejlet, kan man väl utgå från att mottagaren inte är särskilt intresserad? Om man dessutom får "Nej tack" när man försöker igen... Då bör man väl förstå att mottagaren inte är intresserad?

Och nej, jag svarar inte på alla mejl. Men @honung , menar du att den som "lägger ut sig själv till allmänt beksådande" på "en köttmarknad" får stå ut med kränkningar, sexuella trakasserier mm. "Är man med i leken, får man leken tåla", är det så du ser det?

"Blocka" verkar handla mer om att blocka diskussionen om 70-åringen än att Pepson borde blockat honom tidigare och jag fattar inte varför. Dejtingtrådarna har handlat om sådana exempel i alla år.
Jo, men det är kanske lika intressant att diskutera den som skickade frågan: "Vill du ha en 20- åring mellan benen?"

@TomasN och @honung Om man inte får något svar på det första mejlet, kan man väl utgå från att mottagaren inte är särskilt intresserad? Om man dessutom får "Nej tack" när man försöker igen... Då bör man väl förstå att mottagaren inte är intresserad?

Och nej, jag svarar inte på alla mejl. Men @honung , menar du att den som "lägger ut sig själv till allmänt beksådande" på "en köttmarknad" får stå ut med kränkningar, sexuella trakasserier mm. "Är man med i leken, får man leken tåla", är det så du ser det?

Nej, absolut inte, men handlar den här sjuttioåriga spralliga mannens kontaktförsök om sexuella trakasserier, om kränkningar? Då är det irrelevant hur gammal han är och hur sprallig han är kan jag ju tycka.

Hur i hela friden bär du dig åt för att hinna svara på alla mail? Jag hade på två veckor 400 mail i inkorgen. Jag är nog inte så värst annorlunda, tycker att de flesta i min omgivning har blivit anstormade på samma sätt på olika dejtingsidor. Jag hade inte svarat på någon, två män var blockerade eftersom de redan i inledningskontakten passerat acceptabla gränser för hur man kontaktar någon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 693
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 737
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka