Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste ditt inlägg en gång till ... Det där resonemanget skulle ge mig relativt högt utslag på varningsradarn. Om någon kom och sa "är det viktigare för dig med X än att JAG MÅR BRA" - så skulle jag känna det som känslomässig utpressning.

Nu tar du väl i lite, och jag har inte uttryck mig så inför henne. Vi får diskutera saken mer framöver helt enkelt.
Och, ja, det är väl bra att det inte blev flytt nu trots allt.

@TomasN och @honung Om man inte får något svar på det första mejlet, kan man väl utgå från att mottagaren inte är särskilt intresserad? Om man dessutom får "Nej tack" när man försöker igen... Då bör man väl förstå att mottagaren inte är intresserad?

Och nej, jag svarar inte på alla mejl. Men @honung , menar du att den som "lägger ut sig själv till allmänt beksådande" på "en köttmarknad" får stå ut med kränkningar, sexuella trakasserier mm. "Är man med i leken, får man leken tåla", är det så du ser det?

Jag har redan svarat vad jag tycker. Du gillade till och med inlägget :)

Jag tycker det handlar mer om att vissa människor inte accepterar ett nej. Idioter finns i alla åldrar.

Visst kan man blocka, ignorera osv, men varför ska det ansvaret läggas på den som är föremålet för de oönskade kontakterna? Vad är skillnaden mot att lägga band på sig när man är ute på krogen och ser någon som ser tilltalande ut men helt uppenbart för ung?

Jag tror ju att det inte är ovanligt att även kvinnor gör chansningar, ffa äldre kvinnor som limmar på yngre män. Även om jag inte är så aktiv med att skicka flirtar eller mail, så har jag nog lurkat in på _många_ yngre mäns profiler. Jag är då ganska återhållsam, till skillnad mot vad många andra kvinnor är på dessa typer av sidor.

Eftersom de flesta som skriver här är kvinnor så är det självklart männens märkliga beteenden på datingsajter som tas upp. Slagsida är fullt naturlig men.kanske inte speglar hela verkligheten.

Nu tar du väl i lite, och jag har inte uttryck mig så inför henne. Vi får diskutera saken mer framöver helt enkelt.
Och, ja, det är väl bra att det inte blev flytt nu trots allt.

Just om det uttrycks eller inte var iofs inte huvudpoängen. Den var snarare att om man överhuvudtaget sätter den andras vanor i relation till just hur man mår - då tänker man i termer av känslomässig utpressning.

@cambodia Se det så här, är det meningen att det ska vara ni så har ni all tid i världen! :) Och det kan nog säkert vara klokt att komma över förälskelsen och lite mer in i vardagen innan man flyttar ihop, för att få en chans att se den andra "på riktigt".

Apropå något helt annat...
Blir förvånad över den här ketchupeffekten. Helt plötsligt har jag två stycken helt olika, men lika trevliga, killar som jag träffat på olika sätt och på olika nivå som jag pratar (skriver) med. Hur gick det till? Och kommer det att bli ett problem? :)

Jag tror ju att det inte är ovanligt att även kvinnor gör chansningar, ffa äldre kvinnor som limmar på yngre män. Även om jag inte är så aktiv med att skicka flirtar eller mail, så har jag nog lurkat in på _många_ yngre mäns profiler. Jag är då ganska återhållsam, till skillnad mot vad många andra kvinnor är på dessa typer av sidor.
Eftersom jag mer eller mindre lagt ner nätdejtingen (loggar in typ varannan vecka och snabbkollar mejlen...) kan jag nog beskriva mig som tämligen inaktiv, jag också. Jag klickar aldrig in mig på andras profiler, om inte de besökt min profil först.

Blir förvånad över den här ketchupeffekten. Helt plötsligt har jag två stycken helt olika, men lika trevliga, killar som jag träffat på olika sätt och på olika nivå som jag pratar (skriver) med. Hur gick det till? Och kommer det att bli ett problem? :)
Eller hur? Vad är det som händer?:)

Njut av stunden ist. för att grubbla. :)

alla får önska sig vad de vill... men det är ju en intressant sak att på dejtingsidorna så upplever jag att 90% av alla män skriver att de vill träffa någon yngre. Det är ju intressant. Det måste vi ju få dsikutera?
Och det är ju intressant att när jag frågar vissa av männen varför så säger de typ alla det är för att jag är som mkt mer ungomlig än alla andra. Och de är ju intressant att alla är så mkt mer ungdomliga än alla...

Jag kommer fortsätta tycka det är idiotiskt att så många män tror sig vara så mkt mer ungdomliga än alla andra.. när de faktiskt är precis som alla andra i samma ålder. Högst ordinära 40-åringar.

Jag kommer fortsätta tycka det är idiotiskt att så många män tror sig vara så mkt mer ungdomliga än alla andra.. när de faktiskt är precis som alla andra i samma ålder. Högst ordinära 40-åringar.

Word! :bow:

Har du sagt det, då? Det låter lite som att du väntar på att han ska initiativet, men det kanske är fel. Om det inte är det, så verkar det vara han som för och du som följer.

Han vet vad jag vill med ett dejtande och vad jag har för mål med att finnas på en dejtingsida. Han har däremot varit mer difus men håller med när jag uttrycker mig. Men jag föredrar när någon uttrycker sig själv och inte bara håller med.
Jag har nog tagit de flesta initiativen i frågan, även han har tagit en hel del. Däremot väntar jag på att han ska bli lite mera självgående i att uttrycka SINA önskemål och avsikter. Som jag sagt i tråden flera gånger: Jag är tydlig. Han vet. Vill han det samma..bör han säga det någon gång. Vill han inte det samma blir jag rätt irriterad på att han slösar bort min tid när han VET vad jag vill.
Ingen för och igen följer totalt igenom den här "dansen" utan det är blandat. Men som sagt så börjar jag bara lessna på att bara få hintar hit och dit. Det blir lätt att misstolka och lätt förvirrat. Och jag har vid ett tillfälle sagt till honom att han är duktig på att hinta och sämre på att tala klarspråk.

Han vet vad jag vill med ett dejtande och vad jag har för mål med att finnas på en dejtingsida. Han har däremot varit mer difus men håller med när jag uttrycker mig. Men jag föredrar när någon uttrycker sig själv och inte bara håller med.
Jag har nog tagit de flesta initiativen i frågan, även han har tagit en hel del. Däremot väntar jag på att han ska bli lite mera självgående i att uttrycka SINA önskemål och avsikter. Som jag sagt i tråden flera gånger: Jag är tydlig. Han vet. Vill han det samma..bör han säga det någon gång. Vill han inte det samma blir jag rätt irriterad på att han slösar bort min tid när han VET vad jag vill.
Ingen för och igen följer totalt igenom den här "dansen" utan det är blandat. Men som sagt så börjar jag bara lessna på att bara få hintar hit och dit. Det blir lätt att misstolka och lätt förvirrat. Och jag har vid ett tillfälle sagt till honom att han är duktig på att hinta och sämre på att tala klarspråk.

Ok, jag fattar! Fast jag tänkte egentligen inte på vad du vill med dejtingen i stort, utan mer på vad du vill med honom - om du har tagit initiativ med just honom.

@Voff

Personligen hade jag aldrig någonsin orkat lägga någon energi på en sådan snubbe. Speciellt inte när du fortfarande efter fyra månader är kvar i stadiet att du vill lära känna mer, lite försiktigt. Det hade krävts upp-över-öronen för att palla för min del, möjligen då.
Nu är jag hård, men jag tycker inte att det låter som om han är så intresserad. Han har möjligheten att träffa dig oftare men väljer att inte göra det. Enda gången han drivit på verkade vara när du gjorde klart att du inte tänkte sitta och vänta, när du uppdaterade din nätprofil?
Det låter som om han har dig lite som reserv, men väntar på att någonting annat kanske kan dyka upp. Tycker jag.

Va?? 400 mail på 2 veckor? :eek: Du måste vara en mycket intressant person i männens ögon!
På vilken sida är du?
Min undran med.... Jag måste vara otroligt ful/trist....:mad:
Har fått ca 15 mail sen jag reggade mig på MP, och då ska jag ju ändå ses som NY där....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 693
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 737
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka