Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså, det är ju givetvis helt okej att tända på vad man vill, även att någon låtsas vara ens mamma som inte kan hålla sig ifrån en för hon blir så tänd på en.

Men att skicka såna mail till random personer på en dejtingsida - (För jag antar @Mia_R att detta inte föregåtts av mail där du hintat om dina mamma-son-fetischer?) det tycker jag inte att man gör.
Nej, vi har aldrig haft någon som helst kontakt innan och han faller långt ifrån vad jag är ute efter, redan innan han mailade mig. :crazy:
@Pepson2; sant, det förändrar ju allt. Jag borde kanske häva blockeringen och skriva att jag hemskt gärna kan låtas vara både mamma, mormor, farmor och granntanten så jag inte är så inskränkt och trångsynt. Tänkte inte på det. ;)

Följande undran är; vad står det i alla dessa 412 mail? Är det bara skit och ingenting eller är det vettiga kontaktförsök?

Jag har kontakt med två personer som kontaktade mig, båda är på vänbasis. Både långa och korta mail, jag har inte läst allt. Vill du ha dem?

Naturligtvis hade jag rödmålade ducklips och tryckte upp brösten mot linsen.Och jag skrev att jag skrevar för allt. Duh.:banghead:

Du behöver inte slå huvudet i väggen! Verkar korkat! Jag menar allvar. Är nyfiken på vad du har för bild. Texten skrev du ju lite om redan (läste det efter att jag skrivit inlägget du svarar på) så det svaret duger bra.

Just om det uttrycks eller inte var iofs inte huvudpoängen. Den var snarare att om man överhuvudtaget sätter den andras vanor i relation till just hur man mår - då tänker man i termer av känslomässig utpressning.

Fast måste man se det så? Man måste väl ändå få uttrycka sådant man mår dåligt av eller ska man bara acceptera allting fullt ut och i så fall ge upp förälskelsen helt och hållet för en sådan grej som man skulle kunna ändra på om man kommer överens om det?

+ Niffe + Bläckis.
INTE AVSLÖJA MIG SÅ! :rage:
Jag vet hur hon vet ... :angel:

Niffe har dammsugit hela internet efter att få flukta på ett flyttsexpar.

Shit, nu blev jag så till mig att jag rörde ihop det. Det är Pepson som flyttfluktar. (fast niffe har iofs aldrig sagt att hon inte gör det :cautious: )

@cambodia Se det så här, är det meningen att det ska vara ni så har ni all tid i världen! :) Och det kan nog säkert vara klokt att komma över förälskelsen och lite mer in i vardagen innan man flyttar ihop, för att få en chans att se den andra "på riktigt".

Jaa, du har så rätt. Och jag vet att det är så. Men man är inte så logisk när man är kär och galen... :o

Fast måste man se det så? Man måste väl ändå få uttrycka sådant man mår dåligt av eller ska man bara acceptera allting fullt ut och i så fall ge upp förälskelsen helt och hållet för en sådan grej som man skulle kunna ändra på om man kommer överens om det?
Nej, man ska inte bara acceptera allting fullt ut och man behöver inte ändra på sig själv, heller. Se det lite positivt, det är bra att ni kommit igång med att prata om det! Det är bättre att ni pratar om det nu, än att någon ska gå och reta sig på saker i åratal.

@cambodia Det är ju trots allt ett stort steg att bo ihop så jag förstår henne om hon vill vänta. Jag förstår att du är besviken men se det som att ni kan ta den här tiden till att lära känna varandra lite mer, se hur ni funkar ihop. Att hon inte riktigt verkar vara med på rökning/parfym/öl etc förstår jag är frustrerande, samtidigt som det ju för henne också blir en stor omställning att sluta med allt sånt. Så då tänker jag att det för henne kanske blir ett av flera skäl till att vilja bo själv ett tag till - för att det skulle krävas en sån förändring från hennes sida?

Jo, du har så rätt. Du är klok du...
Som sagt, man är inte så logisk när man är kär. Och det här var såklart det bästa.
Det som var lite jobbigt (men helt okej samtidigt) var att hon först säger ja och sen ändrar sig. Jag har varit i ett sådant förhållande (dock lite annan situation) och allt blev bara pannkaka efter det, eftersom exet inte kunde kläcka ur sig det tidigare att hon ångrat sig. MEN på så vis var det ju skönt att det blev sagt samma helg för all del!
Jag ska ligga lite lågt nu, jag tror att det löser sig med tiden bara jag ger hjärtat lite tid att fundera över saker och ting. Självklart är det en stor omställning för henne så jag ska ta det lite lugnt. Även om jag blir frustrerad över röklukten när jag så gärna vill ligga tätt intill typ HELA tiden.
Klängig? Jag?! :angel:

Det är det där med "ändra på" som jag hakar upp mig på. Ok, om en tilltänkt partner använde så starka dofter att jag fick migrän av dem, eller allergi - då är det en sak. Men i övrigt tycker jag inte att jag kan ta mitt mående som argument för att han ska ändra sina vanor. Det måste till medicinska problem för det. Det vore oschyst att säga saker som Jag skulle må bättre om du slutade röka.

Det är det där med "ändra på" som jag hakar upp mig på. Ok, om en tilltänkt partner använde så starka dofter att jag fick migrän av dem, eller allergi - då är det en sak. Men i övrigt tycker jag inte att jag kan ta mitt mående som argument för att han ska ändra sina vanor. Det måste till medicinska problem för det. Det vore oschyst att säga saker som Jag skulle må bättre om du slutade röka.

Fast jag FÅR fysiska symtom av hennes parfym, typ allergi som sätter sig i halsen. Så det är inte för att jag är "kinkig". Och eftersom jag är så känslig är jag lite rädd att rökningen i längden ska göra saken värre...

Jag vet hur hon vet ... :angel:

Niffe har dammsugit hela internet efter att få flukta på ett flyttsexpar.

Shit, nu blev jag så till mig att jag rörde ihop det. Det är Pepson som flyttfluktar. (fast niffe har iofs aldrig sagt att hon inte gör det :cautious: )
Nej. Jag trycker i hörnen på köpcentran, med mitt teleobjektiv... Flyttmarknaden är inte lika lukrativ! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 682
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 729
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka