Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående drickandet behöver det ju inte ha just med ölen att göra, tänker jag. Snarare känslan av att vara kontrollerad, och som sagt, rädsla över att partnern ska sitta och sura när man gör saker man trivs med; oavsett om det är ölhäng eller vad det nu kan vara...?

Jo, visst är det så! Och jag har absolut tänkt om och insett att jag betett mig dumt på den punkten.

Tror hon är rädd för att jag inte kommer låta henne dricka. Och att jag ska sitta och vara grinig när hon gör det och är med vänner som gör det osv. Tror hennes ex var lite sån.
Och jag inser att jag var ungefär så första gången hon drack lite mer här hos mig, vilket var fel av mig. Så jag ska ändra mig där.
Hon sa dock i helgen att "det är ju synd att inte vi kan dela en flaska vin som normala par gör", det stack ju lite måste jag säga. Men hon sa att hon inte menade så och vi pratade om det sen så det känns bra nu.
Ah, då förstår jag och jag förstår absolut henne.

Och, cambodia, ta inte det här fel nu, men det känns som att du vill att hon ska ändra på sig en hel del. Jag skulle tycka det var jättejobbigt om jag träffade någon som blir grinig om jag vill dricka ett glas vin, vill ligga nära och sen tycker att det är jobbigt att jag luktar cigg/hund/vad det nu än må vara, som tycker att jag använder för mycket sköljmedel när jag tvättar och att jag använder för mycket (?) parfym. Jag skulle nog känna mig lite småattackerad faktiskt, hur det än lades fram. Jag säger inte att du har fel (skulle inte fixa nån som luktar rök tror jag eller som använder för mycket parfym) men det betyder ju inte att det är roligare för henne att höra.

Så jag förstår om hon backar lite faktiskt. Det kanske ligger på dig också att backa lite på vissa punkter och låta henne vara som hon är?

@niphredil
Jo, jag inser det. Det här är något jag måste tänka på :(
Det blir nog bra ska du se :). Du, till skillnad från de allra allra flesta, verkar ju ha förmåga att analysera dig själv lite grann och fundera över hur du gör. De flesta här inne skulle bli snorsura över mitt inlägg men du blir inte det, du läser det och tänker till istället för att slå ifrån dig på en gång. Om ni verkligen funkar bra ihop och du är medveten om vissa gropar du trampat i tidigare så finns det ingenting som säger att ni inte kan få det bra ihop :).

@niphredil
Jo, jag inser det. Det här är något jag måste tänka på :(

Men det är ju jättebra gjort att du insett det ju! Det är ju modigt!:)
Du kan ju tex ta upp det med henne och säga att du funderat och är medveten om vissa saker som du vill jobba på.
Sen om man är kär vill man vara nära den andra personen hela tiden. Men ibland har jag lärt mig att det kan vara bra att backa ibland också..och ta det lite lugnt så den andra personen får ta intiativet oclså

@Voff

Personligen hade jag aldrig någonsin orkat lägga någon energi på en sådan snubbe. Speciellt inte när du fortfarande efter fyra månader är kvar i stadiet att du vill lära känna mer, lite försiktigt. Det hade krävts upp-över-öronen för att palla för min del, möjligen då.
Nu är jag hård, men jag tycker inte att det låter som om han är så intresserad. Han har möjligheten att träffa dig oftare men väljer att inte göra det. Enda gången han drivit på verkade vara när du gjorde klart att du inte tänkte sitta och vänta, när du uppdaterade din nätprofil?
Det låter som om han har dig lite som reserv, men väntar på att någonting annat kanske kan dyka upp. Tycker jag.

Så kan det absolut vara. Samtidigt så blir man ju ännu mer förvirrad at den typ av samtal, sms, chatt han då för med mig. Som jag tidigare nämnt...då beter han sig nästan som en pojkvän. Då menar jag i uttryck och jargong. Det enda han inte berör på djupet är vad han känner för mig helt ut.
Han säger att jag har de viktigaste egenskaperna som han söker i en tjej (han har räknat upp dom också), att jag gör honom galen, att han verkligen tycker om att umgås med mig. Han säger att jag är en av de få som han kunnat skratta och vara så avslappnad med. Att det är behagligt och skönt att umgås och att han tycker vi är mycket lika och att vi har det bra ihop.
Han åker 10 mil enkel väg för att ses. Han berättar en massa personliga saker och låter mig verkligen lära känna honom på ett djupare plan. Han öser komplimanger och pluttinuttord. Men att ses kommer rätt långt ner på prioriteringslistan. Antingen så är det så enkelt att just nu ÄR tajmingen fel för att ses utan att stressa för mycket med att få till annat runt omkring. Eller så gillar han att flirta och ha känsla att nästan ha en tjej på kroken och bara vill pilla ur godbitarna ur kakan :(
Ett jävligt omständigt och tidskrävande sätt isf!!

Tack hörrni! Känner mig som världens sämsta flickvän just nu.
Har känt lite så i helgen också innerst inne men inte riktigt vetat hur jag skulle uttrycka mig utan att börja grina som den känslomänniska som jag är eftersom jag känt i luften att hon inte tyckt att allt har varit riktigt okej.
Det här är något som jag ska ta upp med henne.

Och @Sörlatungu, det är en adekvat frågeställning utan att vara en häxa ;)
Men jag älskar henne av hela mitt hjärta!

Den där andra killen dök upp på chatten förut. Han skickade sitt telefonnr och frågade om jag ville ringa. Han har inte frågat om det förut trots att vi skrivigt sporadiskt i ca månaden.
Så jag ringde upp!!
Jättetrevlig kille ju! Vi pratade i nästan timmen. Fick några goa skratt. Han har skön humor. Vi pratade lite seriösa saker också. Lättpratad.

Har suttit en stund och funderat efteråt vad magkänslan säger och vad jag rent spontant tycker och bör göra. Kom fram till att han var trevlig och kul. Av de bilder jag sett på honom är han attraktiv på vissa. Inte alls på andra. Bilder kan verkligen "ljuga".
Så jag bestämde mig för att be om en dejt och träffa honom. Han kanske inte alls är något för mig och då vet jag det. Eller så kanske jag missar en toppenkille för att det med Mr Dejt segar och det kanske aldrig kommer till skott.

Så jag skickade ett meddelande där jag tackade för ett jättetrevligt samtal och frågade om han vill ses på lördag. Har inte fått svar ännu.

Hon sa dock i helgen att "det är ju synd att inte vi kan dela en flaska vin som normala par gör", det stack ju lite måste jag säga.

Jag hade också tyckt att det var lite småtråkigt med en partner som inte drack vin/öl alls. Det är rätt trevligt att dela en flaska vin ett par gånger i veckan, tycker jag. Jag har aldrig stått i den situationen, men jag kan tänka mig att helnykterhet hade bidragit till att det inte blev något från början.

För mig är det lite konstigt att du så gärna vill flytta ihop, när det samtidigt finns så pass många grejer som har med hemmet att göra, där du och hon inte är på samma linje. Om man inte har vanor i hemmet som passar ihop väldigt smidigt och liksom av sig själv, verkar det ju väldigt jobbigt att bo ihop, tycker jag. I det läget skulle jag snarare tänka att samboskap inte är grejen med just det här förhållandet, mellan just oss två.

Min partner och jag var ihop i tio år, innan vi tyckte att det var läge att flytta ihop. Det vi ville var att vara med varandra, bostadfrågan är en annan sak, helt enkelt.

Har nog inte så mycket med utseendet att göra, jag tror man skulle kunna ha isprinsessan på profilbilden och ändå få mail. Jag tror det beror på hur man formulerar sig. Min profil var bitsk och nästan anti, lite provokativ. Jag har tonat ner det betydligt vilket även mailskörden gjort i samma takt. Jag fick 412 mail under de första 10 dygnen på hp, och jag fick om inte ännu mer, på mp där de även var mer förslagna och explicita vilket gjorde att jag drog mig ifrån sidan helt och hållet.
OK, så om jag formulerar vem JAG är så får jag inga napp, däremot om jag är bitsk/aggresiv???
Tja, då får det vara... Räcker för min del med 1 mail om det är från rätt person....

OK, så om jag formulerar vem JAG är så får jag inga napp, däremot om jag är bitsk/aggresiv???
Tja, då får det vara... Räcker för min del med 1 mail om det är från rätt person....

Man ska vara sig själv i presentationen.
Jag har heller inte fått en massa meddelanden. Men merparten av de som skrivit har faktiskt varit helt okej. Och jag tror att de flesta av "nötterna" som skrivit till mig skriver till MASSOR av kvinnor.
De seriösa skriver till få...till de som de finner är intressanta. De som är idioter skriver till ALLT och därför tar de mycket plats.
Så jag säger också hellre få svar men rätt svar.

Jag hade också tyckt att det var lite småtråkigt med en partner som inte drack vin/öl alls. Det är rätt trevligt att dela en flaska vin ett par gånger i veckan, tycker jag. Jag har aldrig stått i den situationen, men jag kan tänka mig att helnykterhet hade bidragit till att det inte blev något från början.

För mig är det lite konstigt att du så gärna vill flytta ihop, när det samtidigt finns så pass många grejer som har med hemmet att göra, där du och hon inte är på samma linje. Om man inte har vanor i hemmet som passar ihop väldigt smidigt och liksom av sig själv, verkar det ju väldigt jobbigt att bo ihop, tycker jag. I det läget skulle jag snarare tänka att samboskap inte är grejen med just det här förhållandet, mellan just oss två.

Min partner och jag var ihop i tio år, innan vi tyckte att det var läge att flytta ihop. Det vi ville var att vara med varandra, bostadfrågan är en annan sak, helt enkelt.

Jo, det ligger en hel del i det du skriver. Och nu har det ju löst sig av sig självt att vi inte kommer flytta ihop nu och det kommer nog dröja ett tag också. Det ÄR lätt att bli blind i början av ett förhållande när allt svävar på små rosa moln.
Jag vill ju dock ha det där sambolivet med familj osv och helst nu på en gång, då jag är en sån som vill ha mycket närhet och inte tycker om att bo själv egentligen. Jag tycker det är jobbigt att pendla men det ÄR INTE långt och inget problem alls egentligen. Det kommer lösa sig till det bästa, det är jag säker på :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 680
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 729
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod