Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cambodia Först säga ja och sen säga nej tror jag mest beror på att man egentligen inte vill men inte vill göra den andra besviken. Tyvärr. Jag har också erfarenhet av det och även om man blir irriterad och tycker att de får lov att vara lite mer tydliga så tror jag många gånga gånger att det beror på nån form av missriktad välvilja. Just angående eran ihopflytt så har det ju verkat vara väldigt genomgående att hon helt enkelt inte är redo, och då behöver hon ju, som du säger, få tid att fundera och mogna i beslutet själv. Oavsett vad hon kommer fram till.

Angående rökningen så tänker jag att å ena sidan skulle det ta emot som fan att vara tillsammans med någon som röker, å andra sidan skulle jag personligen ha väldigt svårt att ge upp mina vanor för en annan persons skull. Det är för himla bekvämt att bo själv helt enkelt att det skulle bli ett stort minus för mig om jag kände att jag var tvungen att ändra mig för mycket för att fungera med den andra. Jag antar att det är en avvägning var och en får göra. I hennes fall handlar det ju om flera saker som du tycker är jobbiga och som hon kanske tvekar att göra avkall på.

Däremot ser jag inte hur ölen kommer in i det hela? Dricker hon när hon är med dig och blir full och jobbig, eller hur blir det ett problem er i mellan?

Fast jag FÅR fysiska symtom av hennes parfym, typ allergi som sätter sig i halsen. Så det är inte för att jag är "kinkig". Och eftersom jag är så känslig är jag lite rädd att rökningen i längden ska göra saken värre...

Jag förstår att det är jobbigt men samtidigt får du nog tänka på att du ställer ganska höga krav på henne. Visst hon kanske vill ändra de sakerna men det finns ju en risk att hon skyggar tillbaka och tycker att allt går för fort och det blir mkt förändringar. Har du tex gjort några kompromisser för hennes skull?

@stjarnhimmel och @niphredil

Jo, jag förstår att det är därför, att hon vill inte göra mig ledsen. Så egentligen känns det bra att det blev som det blev. Vi får tid att lära känna varann mer och vi kan träffas mycket mer nu när jag har bilen osv. Så det är egentligen ett icke-problem. Det har löst sig till det bästa :)

Ölen kommer in i bilden av att jag har svårt för drickande över huvud taget pga dåliga erfarenheter tidigare i livet. Men jag har tagit åt mig av det hon sagt om att jag måste skärpa mig på den punkten och jag inser att jag varit dum när det gäller den saken. Så där ligger problemet hos mig och jag ska verkligen tänka på det. Dock verkar hon se det som ett problem att jag inte dricker. Och det är klart, det är ju något jag inte vill ändra på så ja...

Ang om jag kompromissat så har nog varit lite dålig på den punkten...
Lite smågrejer, men inget större.

@cambodia Lustigt att hon ser det som ett problem att du inte dricker. Vet du varför?

Jag dricker förvisso inte ofta men när jag väl gör det gör jag det ordentligt (:angel:) medan min sambo i princip aldrig någonsin dricker. För oss har det inte varit några problem alls, funkar utmärkt.

@cambodia Lustigt att hon ser det som ett problem att du inte dricker. Vet du varför?

Jag dricker förvisso inte ofta men när jag väl gör det gör jag det ordentligt (:angel:) medan min sambo i princip aldrig någonsin dricker. För oss har det inte varit några problem alls, funkar utmärkt.

Tror hon är rädd för att jag inte kommer låta henne dricka. Och att jag ska sitta och vara grinig när hon gör det och är med vänner som gör det osv. Tror hennes ex var lite sån.
Och jag inser att jag var ungefär så första gången hon drack lite mer här hos mig, vilket var fel av mig. Så jag ska ändra mig där.
Hon sa dock i helgen att "det är ju synd att inte vi kan dela en flaska vin som normala par gör", det stack ju lite måste jag säga. Men hon sa att hon inte menade så och vi pratade om det sen så det känns bra nu.

@stjarnhimmel och @niphredil

Jo, jag förstår att det är därför, att hon vill inte göra mig ledsen. Så egentligen känns det bra att det blev som det blev. Vi får tid att lära känna varann mer och vi kan träffas mycket mer nu när jag har bilen osv. Så det är egentligen ett icke-problem. Det har löst sig till det bästa :)

Ölen kommer in i bilden av att jag har svårt för drickande över huvud taget pga dåliga erfarenheter tidigare i livet. Men jag har tagit åt mig av det hon sagt om att jag måste skärpa mig på den punkten och jag inser att jag varit dum när det gäller den saken. Så där ligger problemet hos mig och jag ska verkligen tänka på det. Dock verkar hon se det som ett problem att jag inte dricker. Och det är klart, det är ju något jag inte vill ändra på så ja...

Ang om jag kompromissat så har nog varit lite dålig på den punkten...
Lite smågrejer, men inget större.

Det kan ju vara intressant färdig och fråga varför drickandet är ett problem dvs att du inte dricker.. Är det att du inte vill umgås i den miljön alls? Eller att du säger åt andra att de inte borde dricka?

Angående drickandet behöver det ju inte ha just med ölen att göra, tänker jag. Snarare känslan av att vara kontrollerad, och som sagt, rädsla över att partnern ska sitta och sura när man gör saker man trivs med; oavsett om det är ölhäng eller vad det nu kan vara...?

Och självklart skulle jag aldrig hindra henne från att gå ut med sina vänner på krogen, jag kan tänka mig följa med också men utan att dricka då :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 680
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 729
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod