Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill ju dock ha det där sambolivet med familj osv och helst nu på en gång, då jag är en sån som vill ha mycket närhet och inte tycker om att bo själv egentligen.

Jag tänker att det finns en risk i att tänka ut hurdant liv man vill ha tillsammans med en annan person. Sen träffar man någon, och det är långt ifrån säkert att den personen passar in i ens plan.

Jag tänker mig nog snarare att om jag träffar på någon jag tycker om, så vill jag ha det förhållande med den personen som den personen och jag kan ha och trivas med. Om min partner hade verkat ha en färdig plan för mig när vi träffades, som innefattade samboskap, barn, att jag ska ändra mina vanor et cetera, så hade jag dragit öronen åt mig. Jag upplever i sådana situationer att det inte är mig den andra är intresserad av, utan av att förverkliga sin plan.

Jag säger inte att hon tänker så, men jag hade tänkt så om jag varit hon, utifrån vad du skriver här.

(Jag har nog aldrig i hela mitt liv varit säker på att något kommer att lösa sig till det bästa, men det händer ju att det gör det ändå. :) )

Jo, det brukar lösa sig till det bästa. Även om det inte blir som man kanske tänkte sig.
Och visst har jag en "plan" (det har hon också) och jag tycker faktiskt att hon passar in där, hur det än verkar se ut :)

Hmmm.....på de år jag har varit med på HP å mp har 2 personer kontaktat mig... på hp en 5 barns mamma å nu på mp sist en 48 åring som druckit bag in box.... jag har på dessa sidor skrivit ett par hundra pm eller vad de nu kallas .. 4 svar..1 härifrån . 2 "dra åt helvete " å ett " med ditt utseende får du vara glad om du får en dejt med en skyltdocka"
å de jag kontaktat har varit mellan 28-42
å innan ni skriker... 28 åringen .. bonntös med en son HADE skrivit 25-42 i sitt sökspann..... träffade på en kvinna från hemstaden idag... 39 år med 3 barn..är med på samma sidor som jag... söker kille 25-30 ...hon är åxå arg för att 40+ kontaktar henne hela tiden - "för det är ju ingen sån hon vill ha"
vi kom överens om att vi ska ta en fika ihop för att lägga upp strategin så att vi båda kan få till en dejt innan 50 årsdagen ;)

Hmmm.....på de år jag har varit med på HP å mp har 2 personer kontaktat mig... på hp en 5 barns mamma å nu på mp sist en 48 åring som druckit bag in box.... jag har på dessa sidor skrivit ett par hundra pm eller vad de nu kallas .. 4 svar..1 härifrån . 2 "dra åt helvete " å ett " med ditt utseende får du vara glad om du får en dejt med en skyltdocka"
å innan ni skriker... 28 åringen .. bonntös med en son HADE skrivit 25-42 i sitt sökspann..... träffade på en kvinna från hemstaden idag... 39 år med 3 barn..är med på samma sidor som jag... söker kille 25-30 ...hon är åxå arg för att 40+ kontaktar henne hela tiden - "för det är ju ingen sån hon vill ha"
vi kom överens om att vi ska ta en fika ihop för att lägga upp strategin så att vi båda kan få till en dejt innan 50 årsdagen ;)

Varför har du inte kontaktat någon äldre än 42?

Därför att den kvinnliga fertiliteten sjunker ganska kraftigt med åren.:)

Du kan väl satsa på någon som redan har barn?

Ok nu är jag en bitterfitta.. Men om man som man verkligen vill ha barn så kan jag tycka att man liksom kvinnor borde försöka ta tag i det i tid, alltså börja tänka på på det i 30-35 årsåldern. Annars måste man ju träffa kvinnor som är betydligt yngre Vilket kanske inte alltid är så lätt.
Jag vet att det är över gränsen att skriva så...du får leta efter vem di vill men tipset är att satsa på kvinnor som redan har barn.

Ok nu är jag en bitterfitta.. Men om man som man verkligen vill ha barn så kan jag tycka att man liksom kvinnor borde försöka ta tag i det i tid, alltså börja tänka på på det i 30-35 årsåldern. Annars måste man ju träffa kvinnor som är betydligt yngre Vilket kanske inte alltid är så lätt.
Nej, det är inte alltid så lätt. Men, precis som hos kvinnor är det inte alltid så lätt att styra den biologiska klockan, eller sin livssituation, så att barn passar in. Egna barn o andras ungar, du vet...

Jag vet att det är över gränsen att skriva så...du får leta efter vem di vill men tipset är att satsa på kvinnor som redan har barn.

Ta tag i det? Det funkar nog inte riktigt så (om man vill skapa ett tryggt och bra långvarigt hem till ett barn) att man bara tar tag i det då man är i lämplig ålder.
Jag är barnlös, men skulle jag ha haft en bra faderskandidat i mitt liv då jag var 27-34 så kanske det hade sett annorlunda ut för min del. Man ska nog inte skaffa barn bara för att skaffa barn, tycker jag.

Därför att den kvinnliga fertiliteten sjunker ganska kraftigt med åren.:)

Nej, det är inte alltid så lätt. Men, precis som hos kvinnor är det inte alltid så lätt att styra den biologiska klockan, eller sin livssituation, så att barn passar in. Egna barn o andras ungar, du vet...

Ordningsfråga! Jag fattar inte svaren här ... är pontiacfarmer ditt dubbelnick? Smart bläckis ...:angel:

JOOO- jag vet att jag e sent ute i livet me å börja begripa att jag saknar nån i livet vid 42 års ålder..... men jag har jobbat å jobbat å har man ingen tur i unga år så lägger man det åt sidan å jobbar mer.... ett sätt å glömma.... började inte på allvar förren 12 mars 2012..... då började jag försöka igen efter att ha skitit i det sen 95......... å visst vill man väl ha egna barn om det går.... har flera kompisar med "min å din å våran unge" - det blir inte enkelt ja vet
/s

Ta tag i det? Det funkar nog inte riktigt så (om man vill skapa ett tryggt och bra långvarigt hem till ett barn) att man bara tar tag i det då man är i lämplig ålder.
Jag är barnlös, men skulle jag ha haft en bra faderskandidat i mitt liv då jag var 27-34 så kanske det hade sett annorlunda ut för min del. Man ska nog inte skaffa barn bara för att skaffa barn, tycker jag.

Nej visst ta tag i det är ett konstigt uttryck.

JOOO- jag vet att jag e sent ute i livet me å börja begripa att jag saknar nån i livet vid 42 års ålder..... men jag har jobbat å jobbat å har man ingen tur i unga år så lägger man det åt sidan å jobbar mer.... ett sätt å glömma.... började inte på allvar förren 12 mars 2012..... då började jag försöka igen efter att ha skitit i det sen 95......... å visst vill man väl ha egna barn om det går.... har flera kompisar med "min å din å våran unge" - det blir inte enkelt ja vet
/s

Jag menar inte att vara otrevlig eller för privat. Ber om ursäkt om du uppfattade det så.

Det var inte
OK, så om jag formulerar vem JAG är så får jag inga napp, däremot om jag är bitsk/aggresiv???
Tja, då får det vara... Räcker för min del med 1 mail om det är från rätt person....
Det var inte vad jag sa. Bitsk/aggressiv, var fick du det från? Du ska väl formulera din profil efter ditt hjärta och personlighet och vad du söker. Men man ska nog tänka efter både en och fyra gånger om den profil man valt är representativ för en själv och vad man vill och tror speglar en själv. Du behöver inte vara otrevlig mot mig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 668
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 714
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVI

Hund, Katt, Andra Djur