Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh.. jag är trött på dejtingsidan nu! Ge mig styrka! :arghh:
En kille som jag mailat med och tyckte verkade trevlig och så hade vi börjat prata om att ses. Då börjar han skriva några äckliga kommentarer, bröstfrågor etc. Jag svarar att jag är ute efter en vuxen man och han verkar vara en omogen 17-åring..
Efter detta inget svar...

@cambodia Det är ju trots allt ett stort steg att bo ihop så jag förstår henne om hon vill vänta. Jag förstår att du är besviken men se det som att ni kan ta den här tiden till att lära känna varandra lite mer, se hur ni funkar ihop. Att hon inte riktigt verkar vara med på rökning/parfym/öl etc förstår jag är frustrerande, samtidigt som det ju för henne också blir en stor omställning att sluta med allt sånt. Så då tänker jag att det för henne kanske blir ett av flera skäl till att vilja bo själv ett tag till - för att det skulle krävas en sån förändring från hennes sida?

Och ja, jag blir lite ledsen när ölen (okej, den stör mig inte så mycket egentligen), ciggen och parfymen känns viktigare än att jag mår bra.

Läste ditt inlägg en gång till ... Det där resonemanget skulle ge mig relativt högt utslag på varningsradarn. Om någon kom och sa "är det viktigare för dig med X än att JAG MÅR BRA" - så skulle jag känna det som känslomässig utpressning.

Det störande när t ex en 70-åring kontaktar någon som sätter taket vid 50 är väl inte om tråden moraliserar över det? Det är mer störande att han gör det. Dessutom verkar han inte ensam om att söka kvinnor som är betydligt mycket yngre än han själv.

Fast det var väl inte det som skrevs, utan att han var SPRALLIG 70 åring och fick spysmiley o dunkaväggen som svar :(

Fast det var väl inte det som skrevs, utan att han var SPRALLIG 70 åring och fick spysmiley o dunkaväggen som svar :(
Vad tycker du själv? Om du sätter åldersgränserna till, låt oss säga, 35-50 år och blir kontaktad av en 70- åring, som anser sig vara så "sprallig" att han räknar sig som att han tillhör den önskade åldersgruppen... Skulle det kännas helt OK för dig?

(Jag är medveten om att du föredrar män som är yngre än vad du är.)

Stackars honom :cry:

Nope, det var både och. Jag frågade Pepson vilket åldersspann hon sökte i just för att jag reagerade på att han var 70. (Hon sökte upp till 50). Att han beskrev sig som sprallig var liksom en (inverterad) bonus.

Det där tänker jag på när jag läser exempel på dejtingprofiler här. Jag är si och jag är så - väldigt mycket "jag är". Medan omgivningen kanske ser en på helt annat sätt.

Ser det också ibland i diskussioner här (alltså vilka diskussioner som helst, inte bara om dejting) - folk beskriver sig i tvärsäkra ordalag om Hur De Är. Hur vet du det, tänker jag ibland då.

Fast å andra sidan - ska man författa en presentation och snöar in för mycket på sådana funderingar går det ju knappt att skriva något alls. Om man inte beskriver vad man önskar i stället, alltså hur en tilltänkt dejt ska vara. Det säger kanske mer om en än alla "jag är" i världen.

Jag gillar inte då jag på dejtingsidorna läser "vännerna beskriver mig som ...". Jag tycker man själv ska kunna ta ställning till om man är rolig, glad, trevlig osv osv. Om det nu inte alltid stämmer exakt med verkligheten så har man iaf gjort ett försök - inte "skyllt" på andra.

Vet ni hur era vänner skulle beskriva er?

Jag gillar inte då jag på dejtingsidorna läser "vännerna beskriver mig som ...". Jag tycker man själv ska kunna ta ställning till om man är rolig, glad, trevlig osv osv. Om det nu inte alltid stämmer exakt med verkligheten så har man iaf gjort ett försök - inte "skyllt" på andra.

Jo. Humoristisk, öppen, lätt att få kontakt med människor, spontan, smart...
/känner mig mest: skittråkig, tillbakadragen, blyg, oplanerad...

Vad tycker du själv? Om du sätter åldersgränserna till, låt oss säga, 35-50 år och blir kontaktad av en 70- åring, som anser sig vara så "sprallig" att han räknar sig som att han tillhör den önskade åldersgruppen... Skulle det kännas helt OK för dig?

(Jag är medveten om att du föredrar män som är yngre än vad du är.)

Fast det var väl inte det som man spydde åt utan att han var "sprallig"

Jag har inget emot yngre män men mina långa förhållanden har båda varit 8 och 6 år äldre, om du nu vill skriva statistik ang vad jag gillar o inte ;)

Det där är ju en vanlig fråga på en anställningsintervju.

Fast det var väl inte det som man spydde åt utan att han var "sprallig"

Jag har inget emot yngre män men mina långa förhållanden har båda varit 8 och 6 år äldre
Jag vet inte vem som spydde och när, eller var... Men frågan var: Skulle du vara helt bekväm i samma situation?

@stjarnhimmel Jo, som beskrivande ord har det en närmast ironisk klang... :)

Ålders o utseeendefixering är väl det jag stör mig på i såfall , och att han kontaktade nån som hade fel åldersspann är väl nåt man ändå får räkna med om man är på såna sidor

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 695
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 737
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka