Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Eller jag med, eller alla vi!

Jag begriper inte varför, men rent krast så är mönstret liknande.

Ptr

Jag gissar att du ändå har lite bättre koll på övriga delen av bokbranschen än en genomsnittlig person?

Jag har också läst några böcker om dejting och relationer, tyvärr har jag inte dejtat efter det så jag har inte kunnat utvärdera om det fungerar.

Det är ganska intressant att se hur många olika varianter det finns när det gäller att beskriva vad folk söker, från de som inte skriver något om vad de söker till de som har långa listor med krav.

De som har långa listor måste ha svårt att hitta någon som uppfyller allt, det måste dessutom vara extra trist för dem om de hittar någon som uppfyller allt och det visar sig efter ett par dejter att de inte passar ihop överhuvudtaget.

Ja för tittar man hur olika människor har funnit varandra finns det ändlösa variationer

Jag har mina grundkrav på de jag vill vara med , för jag är ganska bortskämd med att vara det jag vill och då faller en del bort direkt

Jag tror inte på att ha alltför mycket krav i sin presentation, i min presentation hade jag nog egentligen bara ett absolut krav.

Sen tror jag att risken är jättestor att övertolka vad folk skriver i sin presentation.

Det tror jag också. Å andra sidan övertolkar man nog snart sagt varje ord och varje detalj i personers beteende även när man spanar efter någon att dejta/stöta på IRL.

I mitt yrke finns det faktiskt några få kvinnor...men inte mer än att jag kan räkna dom på ena handens fingrar..... fast å andra sidan finns det en hel massa stöddiga kvinnor som ramlar in på jobbet som säger att dom "kan själv".... .. men till syvende å sist vill dom ha min hjälp:D
MEN... det finns en sjujäkla massa karlar som inte heller reder ut saker dom gett sig på.. fast det ger mig mer arbete när dom väl gett upp:crazy:

Ps... gav upp nätdejtingen å gick ut spik nykter igår kväll...................

Vill du ha ett stalltips som bör höja kvoten svar på sajterna? Se över din överanvändning av .....prickar....!
Det ger ett tveksamt intryck, alternativt fjortis. De som har kontakt med tonåringar vet att fjortisarna skriver otroligt mycket ......... Och ,,,,,,,,, . Inget en vuxen bör göra alltså. ;)

Ja, alltså mina vänner, kollegor och folk jag känner i andra sammanhang verkar ju inte tycka att jag är ointressant och genomvidrig... :p

(Hur gick det med din dejthelg då? ;) )

Fick mig att fundera över vilka krav JAG har i min presentation:crazy:

Nå, inga ouppnåeliga tycker jag själv:

Söker nya bekantskaper att hitta på roliga saker med. Sen får man se hur saker och ting utvecklar sig.

Om du ska vara "den Rätte" så ser jag att du endera har barn alternativt att du inte vill ha egna, några fler blir det ju inte här!
Du bör dock gilla barn/ungdomar då jag vill ta emot placeringar, så ungdomar kommer att finnas hos mig.

Fast de kanske ändå är avskräckande??? Nåväl, i såna fall känns det bättre att sortera bort de männen direkt, då det ju knappast lär fungera ändå.

För övrigt blir jag lite förvånad när jag får flirtar från män neråt Göteborg med en fråga om Date?

Känns liite långt bort för mig...:p

Jag tror det går bra. Vi har kontakt via fb flera gånger per dag. ...men jag väntar på att han ska komma med förslag på när vi kan ses igen.
Vi bestämde ju att vi skulle ses igen, då vi sågs för drygt en vecka sedan. Han skulle komma med förslag för det är hans tidtabell som är mera tight med jobb oregelbundna tider och barn och deras aktiviteter däremellan. Igår frågade jag om har kollat nåt när det skulle passa. Inget sagt om det efter det.

Är nog lite rädd att han kommer att säga att det inte kommer att funka att få ihop våra liv, men...jag försöker leva nu och vara glad över att få "god morgon"-meddelanden och några till under dagen.

...men nog känns det som att det börjar bli dags att ses igen nu. Förra/första dejten varade, pga hans jobb, bara 2 timmar, fastän vi gärna hade fortsatt.

Han verkar nog vara en som inte riktigt får tummen ur i första taget ;)

...och bara för att jag skrev det här så fick jag dåliga vibbar... Inget konstigt har hänt sedan mitt inlägg, men ändå :( Kan hända jag igen hoppats för mycket...

Vill.Ses.Igen. ...för att ta reda på mera om hur han är irl. Har många såna där vanliga saker jag skulle vilja prata med honom om, men som är svåra att diskutera i skrift.

...och en liten rättelse; Efter att jag frågade om han kollat i sitt livs- och arbetsschema när vi kan ses, så skrev han att han kollar upp det och återkommer. Men efter det har ingenting nämnts :(
Avskyr att vänta :crazy:

Det är väl snarare så att Xzite är en väldigt snäll och hjälpsam person som ställt upp och fraktat saker när han ändå haft vägarna förbi min stad. Jag är nämligen körkortslös men bakar en grymt god äppelpaj... ;)

KL

Mailade lite med en man som undrade om jag också var ute bara efter umgänge och sex. Jag svarade nej och hänvisade till knullkontakt och bodycontact.

Han är 45 och söker kvinnor 24-41 år vilket jag kommenterade. Undrade om han trodde att 24-åringar vill ha sex med någon i pappas ålder.

Han svarade att ålder inte har någon betydelse så länge det är lagligt. :eek:

:banghead:

Aha, okej :)

Men du, försökte du kontakta killarna du varit på dejt med?

Aha, okej :)

Men du, försökte du kontakta killarna du varit på dejt med?

Javisst, i alla fall de jag ville träffa igen. (Och jag själv låter inte bli att svara även om svaret är att jag inte vill träffa någon igen om jag får frågan.)
Den fantastiska killen t.ex. bad först om ursäkt att han inte hört av sig för att det varit så stressigt, vilket vi hade pratat om, vi skulle båda flänga runt just då, och sa att vi skulle höras när han var tillbaka i stan igen. Vilket jag gjorde. Och som han inte svarade på. Efter det känns det ju bara efterhängset att fortsätta? Eller?

Han svarade att ålder inte har någon betydelse så länge det är lagligt. :eek:

:banghead:

...och yngre än honom. :banghead:

Det där är verkligen baksidan med nätdejting. Du undrade ju tidigare över om det var något i din presentation som lockade sådana puckon; även om jag tycker att du fick relevant kritik här på din presentation så tror jag att den bittra sanningen är att det inte finns något sätt att värja sig mot puckon. De typerna går bara på en sak: att det står att du är kvinna. Allt annat är irrelevant, de skickar sina på förhand formulerade snuskmassutskick till alla som är av "rätt" kön och geografiskt i närheten, typ. :wtf:

Ja, då hade jag inte velat fortsätta ligga på. Får jag inte ett svar hör jag inte av mig igen, i alla fall inte i det läget.

Fy så trist!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX