Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Jag säger inte emot dig, när det gäller mat kan man ju även behöva diskutera t.ex. restaurangval inför en dejt.

Finns ju massa olika ämnen som är relevanta för olika trådar, och inte bara det som det står om i trådstarten :)

Funderade i år på vad Tapa talk var för maträtt! Tror nog jag bommade nån dejt med för att vederbörande ansåg att jag bara spelade dum eller var efter på riktigt.

Ptr

Där har du faktiskt en poäng, svidande bra poäng dessutom!

Dessutom så har dessa diskussioner i denna tråd, om jag tänker efter, faktiskt givit nåt som jag uppfattar det. Könsrollstrådar har jag vid flera tillfällen uppfattat som de mest slutat där de börjat, i rent gnäll. Visserligen säkert befogat gnäll vad jag kan begripa, men ändå inte lett till så mycket användbart.
Detta oavsett om där varit man eller kvinna som startat tråden, eller för all del tagit över den.

Ptr

Finns ju massa olika ämnen som är relevanta för olika trådar, och inte bara det som det står om i trådstarten :)

Absolut, men jag (och tydligen flera) tycker att man kan starta en ny tråd om den börjar handla om något helt annat än rubriken.

Men inte alla, tydligen. :)
Jag tycker det är bra att man diskuterar när man hänger på ett diskussionsforum. Tråden handlar ju fortfarande om nätdejting, även om könsroller diskuteras.

För att återgå till ämnet...

Hur går det för er dejtare???

Hmmm, minns inte när jag skrev senast, men jag tror beklagade mig över att jag aldrig fick något svar när jag skrev till killar? Hur som helst så fick jag ju det i samma veva - först av en och sen av en till... och bestämde dejt med båda. Den första ställde in (vilket inte gjorde så mycket för magkänslan var lite sådär) och den andra var helt fantastisk. Tydligen var inte jag lika fantastisk :(

Sen jobbade jag på bokmässan nästan en vecka - och lyckades spana lite på en kille i montern mittemot. Och så visade det sig att att en kille jag pratat med på en av sajterna även han jobbade på mässan så vi gick förbi varandras montrar och sa hej, och han sa att vi borde ta en fika "på riktigt"... och så hörde jag inte mer från honom. ;)

Var och tog en öl med en annan kille, han var trevlig, men inte mer. Han sa att vi borde träffas mer... och så hörde jag inte mer från honom. ;)

Började "prata" igen med en kille på nätet som jag var och åt lunch med i våras (som sa att vi borde träffas igen då... och så hörde jag inte mer från honom. ;) ). Hursomhelst så är han verkligt trevlig och rolig och vi diskuterar allt hej vilt, jag sa att vi kanske borde ta den där promenaden och fikan vi pratade om då i våras och han sa visst, men att han skulle på en annan fika-dejt snart...

Någon som ser ett mönster? Det är INGEN som vill träffa mig en andra gång!! O_o
Jag måste vara genuint värdelös på det här!

Sidär, tycks så umgänge går till idag!

Tråkigt som..bara den.. den är det! Men nog känns mönstret igen.

Vi får vägra att tro att det ligger på oss i alla fall. Annars blir man knäpp (eller knäppare, beroende på hur man ser det)

Ptr

Sidär, tycks så umgänge går till idag!

Tråkigt som..bara den.. den är det! Men nog känns mönstret igen.

Vi får vägra att tro att det ligger på oss i alla fall. Annars blir man knäpp (eller knäppare, beroende på hur man ser det)

Ptr

Fast i mitt fall så är ju den gemensamma faktorn - Jag...

Jag håller verkligen med. Och tycker att det börjar bli smått komiskt att argumentet "men starta en egen tråd då" alltid dyker upp så fort diskussioner börjar hetta till.

Ok. Jag har gjort ett och annat mindre bra inlägg helt klart. Jag har inget emot att trådar inte slaviskt följer ämnet från trådstarten.

Det som är lite jobbigt är att eventuella inlägg om just nätdejting kommer att drunkna. Det som är ännu jobbigare är när det blir härskartekniker och påklistrande av egenskaper på folk.

Men visst är det relevant att diskutera könsroller när det gäller nätdejting.

Men så trist! Har du försökt ta kontakt också, eller har du bara väntat på att snubbarna skulle höra av sig?

För att återgå till ämnet...

Hur går det för er dejtare???

Jag tycker det har varit rätt segt, får en del mail från folk men de verkar ointressanta. Så surfade jag in på en profil som verkade intressant, mailade honom och det verkade klicka rätt bra redan mailledes. Nu har vi setts en gång ute och druckit lite öl/vin för en vecka sen och så åt vi ute i lördags. Jag gillar honom och det känns som om det är besvarat men det är ju svårt att veta vad han verkligen tycker. Han gav en hel del komplimanger under middagen så det bådar ju gott :)

Jag tycker att det är lite spännande att ta del av vad folk söker, och att diskutera det. Inte främst om man söker en man eller en kvinna, eftersom det är svårt att påverka sina preferenser på den punkten. (Inte minst på kort sikt.)

Men som en del som skriver att de söker en riktig man.

Motsvarande är det också spännande hur man funderar kring vad andra söker (alltså andra som man inte känner, de som finns på dejtingsidorna) och hur man tänker sig att man själv stämmer eller inte stämmer med deras önskemål. Och på vilka vis man tänker sig att man inte stämmer.

Väldigt mycket föreställningar om kön och förhållanden kommer i dagen i de kommentarerna, tror jag, och jag tycker att det är intressant. Och jag kan inte se hur det inte kan vara en fråga att diskutera i en dejtingtråd.

AHA- men i mitt fall ligger ev matval... ljusår bort tyvärr :(

men men- det löser sig nog -sa han som sket i vasken :D

nu ere sova som gäller- fullt ös medvetslös igen på jobbet imon bitti
/s

Jag tycker att det är lite spännande att ta del av vad folk söker, och att diskutera det. Inte främst om man söker en man eller en kvinna, eftersom det är svårt att påverka sina preferenser på den punkten. (Inte minst på kort sikt.)

Men som en del som skriver att de söker en riktig man.

Motsvarande är det också spännande hur man funderar kring vad andra söker (alltså andra som man inte känner, de som finns på dejtingsidorna) och hur man tänker sig att man själv stämmer eller inte stämmer med deras önskemål. Och på vilka vis man tänker sig att man inte stämmer.

Väldigt mycket föreställningar om kön och förhållanden kommer i dagen i de kommentarerna, tror jag, och jag tycker att det är intressant. Och jag kan inte se hur det inte kan vara en fråga att diskutera i en dejtingtråd.

Om vi bara håller sams så kan det bli en jättebra diskussion :)

Jag ser ju bara vad kvinnor söker på datingsidor och tycker det är fritt att söka nästan vad man vill. De som söker en riktig man som vet vad han vill skriver jag dock inte till normalt sett.

Sen tror jag att risken är jättestor att övertolka vad folk skriver i sin presentation.

AHA- men i mitt fall ligger ev matval... ljusår bort tyvärr :(

men men- det löser sig nog -sa han som sket i vasken :D

nu ere sova som gäller- fullt ös medvetslös igen på jobbet imon bitti
/s

Men trots det så måste man väl ändå kunna diskutera saker som inte står i trådstarten, eller?

Du som sysslar med böcker, har du inte läst några bra böcker med tips om hur du ska lyckas på dejter?

"Jag som sysslar med böcker" :D
Nu sysslar jag ju mest med att marknadsföra juridisk facklitteratur och där finns nog inga tips alls om dejting... Men jo - jag har läst åtminstone en bok om dejter och flera om relationer...

Om vi bara håller sams så kan det bli en jättebra diskussion :)

Jag ser ju bara vad kvinnor söker på datingsidor och tycker det är fritt att söka nästan vad man vill. De som söker en riktig man som vet vad han vill skriver jag dock inte till normalt sett.

Sen tror jag att risken är jättestor att övertolka vad folk skriver i sin presentation.

Det är ganska intressant att se hur många olika varianter det finns när det gäller att beskriva vad folk söker, från de som inte skriver något om vad de söker till de som har långa listor med krav.

De som har långa listor måste ha svårt att hitta någon som uppfyller allt, det måste dessutom vara extra trist för dem om de hittar någon som uppfyller allt och det visar sig efter ett par dejter att de inte passar ihop överhuvudtaget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 773
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola
  • Mens