Sv: Nacken som högsta punkt
Konstigt att inte fler får upp ögonen och slutar att ursäkta sig när de har en avvikande åsikt, eller bara vill ifrågasätta något som du skriver.
Om du menar tex mej: ANnars KL
Jag ursäktar mej för att jag har rätt dålia dressyrkunskaper. Många här ger mej mycket, inkl Susan som har ett fantastiskt bildspråk ibland som ger bra hjälp (flashande mannen tex
) Och Axel som har mycket kunskaper. Jag uppskattar många, även dem jag säger emot, ofta..
Jag ifrågasätter det jag är säker på.
Ang mej själv. Jag har ridit mkt längre än vad mågna här är gamla ens
Mkt längre t o m . Men jag har aldrig varit dressyrryttare dvs ren sån.
Jag har alltid tränat när jag hade möjlighet men inte tävlat mycket i dressyr. Under många år inte ens tränat (10-15,) pga att barnens ridning träningar och tävlingar gick före ekonomiskt och tidsmässigt.
Har senaste åren letat tränare. Och har sen ett år en jag är nöjd med, (nu ev två t o m)
De jag inte var nöjd med red med för mycket tygel, tex Trycka ihop o pressa fram. När det inte passade mej bad jag dem sitta upp på hästen och såga att det inte passade hästarna heller.
Den här passar mej o hästen.
Jag är bä'ttre än många (och kanske tom en hel del här) på att hantera hästar, rida heta hästar o få dem lugna, rida i min kära flatback och att sitta kvar i de flesta lägen.
Om nån säger emot mej på forum som hästhantering blir jag mer
för det kan jag verkligen. Jag är bra på och van vid att hantera hingstar (o rida) tex. Skulle skämmas ögonen ur mej om hästen (som Ankys
) skenar ut okontrollerat ur
något sammanhang, VM eller ej.
Jag är nöjd med vad jag kan och säger ifrån och står på mej där jag är SÄKER. Inom dressyr är jag inte det för jag har undvikit dressyrsadeln rätt mycket
förr. Har därför inte lika mycket att komma med.
Jag är numera vansinnigt intresserad av att bli bra i det här avseendet. Kanske t o m tävla, om jag orkar upp på mornarna och kan ta igen ledigheten i veckorna
Annara satt jag väl inte här.
Jag kan känna av hästar och jag kan känna när en häst arbetar rätt och inte, sjävklart! Vissa saker
är självklarheter för mej. En lätt hand är en annan. Trots att jag knappast kan kallas dressyrryttare. Jag har aldrig för mycket hand, tex. Snarare för lite i så fall. Det kan man tycka olika om.
Har två dressyrintresserade kompisar som ofta är ute på tävlingar och märker mycket väl att jag inget kan jämfört med dem, särskilt om våra tävlingsryttare.
Kanske borde jag hålla tyst och bara läsa, men jag har ingen prestige i dressyren och jag vet vad jag
inte kan.
Så det är jag om någon undrar varför jag ställer korkade frågor gör
smilies så beror det på att jag ÄR okunnig. Men vill lära.
Bara som klargörande, jag står utanför alla strider som ev pågår och väljer det jag vill välja.