mina vänner blir gravida..

Sv: mina vänner blir gravida..

Plättlätt säkert (för en del) - men jag vill inte resa ensam!! Punkt!

Jag har gått ut på krogen ensam flera gånger, men har inte lust med det heller mera.
Jag vill ha trevligt sällskap då jag reser eller går på krogen. Är det fel?

Leta efter trevligt resesällskap i största allmänhet då? På jobbet,vänner,buke osv

Jag börjar bli lite nyfiken på VAD det är du söker på nätdejting då det inte verkar gå så bra?

Jag tänker att det är så här. Om man vill att något ska ändras så måste man ändra på något.

Om du är nöjd med ditt liv som det är nu, fortsätt leva det på samma sätt. Om du inte är nöjd med ditt liv som det är nu måste du ändra på något. Om inget ändras så ändras inget (no change = no change).

Jag är inte rädd för att hitta på saker på egen hand, såklart finns en tanke om att man skulle kunna träffa någon annan som är ute på egen hand..jag har rest runt och jobbat i Australien. Föll pladask för den tyste cowboyen som jag levde och arbetade med, endast omgiven med några hundra kor. Men den kärleken var inte besvarad. När jag åkte tillbaka ifjol var han mer intresserad av min kompis som jag reste med den gången.
När jag valde att börja paddla i sthlm -träning och socialt!- fick jag nån kommentar att det var märkligt att jag gjorde det själv. Jag går på de konserter jag vill gå på om ingen vill hänga på. Har blivit kallad för tragisk pga det. Men jag tänker inte avstå något bara för att jag inte har ett förhållande, men nu har jag verkligen tröttnat på att inte ha någon att dela detta med.

jag har dejtat via nätet, via vänner, blivit olyckligt kär i en kompis (och druckit mig gör full för att sedan berätta detta för alla våra vänner inklusive huvudpersonen själv). Jamen jag tycker att jag har ansträngt mig, och anstränger mig, men är fortfarande ensam. Och nån gång borde ju någon lägga lika mycket energi på mig, så som jag gjort för någon annan?

Jag tänker att det är så här. Om man vill att något ska ändras så måste man ändra på något.

Om du är nöjd med ditt liv som det är nu, fortsätt leva det på samma sätt. Om du inte är nöjd med ditt liv som det är nu måste du ändra på något. Om inget ändras så ändras inget (no change = no change).

Alltså varför blev JAG problemet i den här tråden? Jag är väldigt nöjd med livet just nu. Jag har allt jag behöver och verkar ha en bra man på tråden - eller mer än bara på tråden.

Jag har gjort förändringar, jag har tänkt om, jag har erfarit, jag har insett och jag har lärt mig massor - och det tänker jag fortsätta med :)

Som jag skrev förut - allt går upp och allt går ner. Just nu upplever jag att det går upp för mig, och det är jag glad över och nödj med.

Du måste väl ha några speciella egenskaper som du gärna ser hos en partner?

Nja, jag ska finna honom attraktiv och han mig.

Jag attraheras inte av korpulenta män, även om jag inte själv är pinnsmal.
Gillar humor, men inte clowner. Gillar social kompetens. för att nämna några grejer

Senast ändrad:

Jag är inte rädd för att hitta på saker på egen hand, såklart finns en tanke om att man skulle kunna träffa någon annan som är ute på egen hand..jag har rest runt och jobbat i Australien. Föll pladask för den tyste cowboyen som jag levde och arbetade med, endast omgiven med några hundra kor. Men den kärleken var inte besvarad. När jag åkte tillbaka ifjol var han mer intresserad av min kompis som jag reste med den gången.
När jag valde att börja paddla i sthlm -träning och socialt!- fick jag nån kommentar att det var märkligt att jag gjorde det själv. Jag går på de konserter jag vill gå på om ingen vill hänga på. Har blivit kallad för tragisk pga det. Men jag tänker inte avstå något bara för att jag inte har ett förhållande, men nu har jag verkligen tröttnat på att inte ha någon att dela detta med.

jag har dejtat via nätet, via vänner, blivit olyckligt kär i en kompis (och druckit mig gör full för att sedan berätta detta för alla våra vänner inklusive huvudpersonen själv). Jamen jag tycker att jag har ansträngt mig, och anstränger mig, men är fortfarande ensam. Och nån gång borde ju någon lägga lika mycket energi på mig, så som jag gjort för någon annan?

..och fy vilken taskig svenska det blir när man skriver på telefonen utan att läsa igenom innan det blir skickat..!

Är det något som ökar chanserna för att du ska tycka att han är attraktiv?

Jag är nyfiken eftersom jag också har svårt för att beskriva vad jag tycker är attraktivt. Det enda jag kan säga är att jag tycker intelligens, ett trevligt sätt och kvinnor som brinner för ett intresse är attraktivt. När det gäller utseende har jag aldrig lyckats hitta någon gemensam nämnare för de som jag tycker är snygga.

Edit: Såg att du hade lagt till några egenskaper i ditt inlägg nu.

Senast ändrad:

Är det något som ökar chanserna för att du ska tycka att han är attraktiv?

Njae, jag försöker att inte tänka att han skall vara "si och så", men jag vet, som sagt, att jag inte gillar magar på män - verkligen inte!

Charm! Charm är svårt att definiera och säkert väldigt individuellt, men viktigt.

Noterade då jag träffade denna man som jag nu hoppas på, att jag bara har haft en enda blond man i mitt liv (inkl. alla kortare eller längre "grejer"). Har liksom aldrig tänkt mig tillsamman med en blond man, men... tja...vi får se hur det går ;)
För övrigt är denna man också på nåt sätt annorlunda än tidigare män. Intressant, men trevligt!

Jag tror (av egen erfarenhet) att utseendet anpassas helt efter personens utstrålning och personlighet vid respektive tillfälle. :)

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 368
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 619
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 254
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här inlägget. Eller ens vad jag vill ha sagt. Jag har alltid haft en känsla av att jag inte...
2
Svar
28
· Visningar
3 154
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka