mina vänner blir gravida..

Sv: mina vänner blir gravida..

"Att "alla andra" lever sitt liv fullt ut medans jag står och titta på vid sidan av."

Hon kanske inte menar det egentligen, men det var ju det hon skrev. Om de andra lever fullt ut och hon bara tittar på så innebär det ju att hon inte lever fullt ut.

När man befinner sig i en situation man inte kan ändra, så måste man ändra sin inställning. Det är det enda man kan göra för att inte gå under.

Sen finns det ju i TS fall faktisk hopp om att träffa Mr Right, det är inte kört än. Jag satt senast i går och kollade på bilder av ett par och tänkte på hur otroligt kära och lyckliga de ser ut. Hon är 65 och han är 42 tror jag. Så nä, inte för sent att hitta stora kärleken! :D

Jag tolkade det mer som att det enda som TS saknar i sitt liv är en man. Alltså att hon lever livet så fullt hon kan just nu med det hon har men för att nå ytterligare en nivå eller ett steg eller vad man nu ska kalla det så behövs det en man :p

Äh vad svamligt det blev :D

jag klarar mig utmärkt utan en man,men jag vill åtminstone prova på tvåsamheten och ha en valmöjlighet att bilda familj. Det är ganska knäckande att alltid få nobben. "Du är trevlig men.."

KL

Tycker en del svar här har rätt tråkig attityd faktiskt.

Jag tror de flesta lever de liv som de vill ha och jobbar för att ändra det de kan. Att ha familj som ett delmål i livet är inte särskilt uppseendeväckande, de allra flesta har det ju så. En längre eller kortare stund i livet, på gott och ont. Förstår absolut hur någon som aldrig haft möjlighet att prova tvåsamhet kan känna sig utanför.

Att då komma dragande med att ingen är lycklig jämt och alla har problem, oavsett om de har en partner eller ej, känns skumt.

Jag tror ts vet att det ryms gräl bakom fasaderna och att de rara barnen både skriker och skitar ner sig. Ändå känner hon att hon hade velat pröva det livet också. Det betyder inte att hon har en romantisk bild av hur perfekt det ska bli, utan att hon vill ha det med alla skavanker som hör till.

Jag läser mellan raderna istället för att märka ord så jag kanske får en annan bild. Bilden jag ser är en kvinna som börjar inse att "alla" inte skaffar familj. Det blir inte så för en del, och att hon kanske hör hemma i inte gruppen. Vilket inte var hennes plan från början. Nu behöver hon fundera på om det är okej med henne och om det inte är det, hur ska hon göra för att komma ur ungmö-facket.

KL

Tycker en del svar här har rätt tråkig attityd faktiskt.

Jag tror de flesta lever de liv som de vill ha och jobbar för att ändra det de kan. Att ha familj som ett delmål i livet är inte särskilt uppseendeväckande, de allra flesta har det ju så. En längre eller kortare stund i livet, på gott och ont. Förstår absolut hur någon som aldrig haft möjlighet att prova tvåsamhet kan känna sig utanför.

Att då komma dragande med att ingen är lycklig jämt och alla har problem, oavsett om de har en partner eller ej, känns skumt.

Jag tror ts vet att det ryms gräl bakom fasaderna och att de rara barnen både skriker och skitar ner sig. Ändå känner hon att hon hade velat pröva det livet också. Det betyder inte att hon har en romantisk bild av hur perfekt det ska bli, utan att hon vill ha det med alla skavanker som hör till.

Jag läser mellan raderna istället för att märka ord så jag kanske får en annan bild. Bilden jag ser är en kvinna som börjar inse att "alla" inte skaffar familj. Det blir inte så för en del, och att hon kanske hör hemma i inte gruppen. Vilket inte var hennes plan från början. Nu behöver hon fundera på om det är okej med henne och om det inte är det, hur ska hon göra för att komma ur ungmö-facket.

Precis vad jag tänkte skriva. Nu behöver jag inte.. Tack!

Person 1: -Å jag är så avundsjuk på dig som är singel och fri. Du kan resa, festa, dejta, satsa på karriären och dina fritidsintressen.
Person 2: -Skulle du vilja byta liv med mig?
Person 1: -Nej, för fan!

KL Jag läser mellan raderna istället för att märka ord så jag kanske får en annan bild. Bilden jag ser är en kvinna som börjar inse att "alla" inte skaffar familj. Det blir inte så för en del, och att hon kanske hör hemma i inte gruppen. Vilket inte var hennes plan från början. Nu behöver hon fundera på om det är okej med henne och om det inte är det, hur ska hon göra för att komma ur ungmö-facket.

Precis så.

För min egen del är tvåsamheten viktigare än eventuella barn. Eller, för mig är tvåsamheten en förutsättning för barn. Jag vet att det finns fleranolika sätt att skaffa barn på egen hand, men det lockar mer att få möjlighet att dela vardagen med någon. Då blir eventuella barn en bonus..

Precis så.

För min egen del är tvåsamheten viktigare än eventuella barn. Eller, för mig är tvåsamheten en förutsättning för barn. Jag vet att det finns fleranolika sätt att skaffa barn på egen hand, men det lockar mer att få möjlighet att dela vardagen med någon. Då blir eventuella barn en bonus..

Är du jag? :eek:

...fast jag brukar laga festmiddag och lite finare fredagsmiddag till mig själv. Känns lite patetiskt ibland, men ändå bättre än bara äggmackor i soffan.
Men har du inga kompisar som går ut på fredagar? Eller vill du inte gå ut? Kan du inte gå ut (tänker ekonomi, måste vara uppe tidigt på lördagar, etc)?

Nu är ju jag i ett förhållande, men vi är banne mig alltid ute på helgen. Antingen tillsammans med våra kompisar, eller var för sig på olika håll. Jag kom nyss hem från jobbet och sambon är ute med några polare och jag ska bara duscha och fixa till mig så ska jag också ut. Imorgon ska jag ut med stalltjejerna på middag och för mycket vin utan sambon.

Har du inga kompisar, med eller utan förhållanden, som gillar att umgås utanför sin egna lilla familj?? Om inte så bör du skaffa det. Livet ska ju inte kännas patetiskt. :( :crazy:

Men har du inga kompisar som går ut på fredagar? Eller vill du inte gå ut? Kan du inte gå ut (tänker ekonomi, måste vara uppe tidigt på lördagar, etc)?

Nu är ju jag i ett förhållande, men vi är banne mig alltid ute på helgen. Antingen tillsammans med våra kompisar, eller var för sig på olika håll. Jag kom nyss hem från jobbet och sambon är ute med några polare och jag ska bara duscha och fixa till mig så ska jag också ut. Imorgon ska jag ut med stalltjejerna på middag och för mycket vin utan sambon.

Har du inga kompisar, med eller utan förhållanden, som gillar att umgås utanför sin egna lilla familj?? Om inte så bör du skaffa det. Livet ska ju inte kännas patetiskt. :( :crazy:

Livet känns inte alls patetiskt just nu, men ibland (inte alltid) känns det patetiskt att äta "finmiddag" ensam. Jag har vänner! De flesta har familjer. Jag bor på landet (ca 2 mil utanför en stad) dvs krävs planering för att gå på krog. Jag bor dessutom på en "sommarort" (staden) där det är full rulle hela sommaren. Jag är, tillsammans med mina vänner, med på den fulla rullen :D ...och på hösten och vintern vilar vi...hemma hos oss själva, och ibland tillsammans.

Jodå, jag har vänner och det händer att det blir en fredagsöl..!:p
Fast kanske inte så ofta, och se där med respektive vill gärna ta ett glas vin hemma och inte ute bland folk som jag vill.. och mitt jobb hjälper ju inte till, en aw kräver lite planering eftersom jag jobbar inett suggstall och luktar sådärgott efter jobbet. Och precis somTott bor jag några mil utanför stan. Det är mer det att jag tycker att jag har många kontaktytor men det klaffar aldrig.. :nailbiting:

Fast de flesta av oss åker hem en sväng innan vi åker ut på aw, det är bara de som jobbar på kontor som går rakt från jobbet till aw:n.

Jag har länge levt efter devisen att jag är jäkligt nöjd med mitt singelliv. Göra som jag vill, resa som jag vill etc.
Jag har det på det stora helt ok, hästar, stuga, katter.
ett jobb som jag tänkt som ytterst tillfälligt men som blivit längre. Det är ett jobb men jag vill göra något annat. (Jobbar som djursskötare) har 5+2 års utbildning.

Jag har bott i sthlm men valde att flytta hemåt efter sex år, främst med tanke på hästar och familj. Men jag har aldrig provat det där sambolivet, jag vet inte varför jag inte träffar någon. Det är nog det här med sociala koder.. har gott om vänner, men det bara låser sig när det gäller kärlek. Så kom inte och säg att det är lätt att fixa. Känner mig ändå nedslagen och ratad. Har försökt så många gånger och det bara går inte.

Du och jag verkar ha samma problem där. Undrar varför vissa har så svårt för kärleken till andra människor?

Men vill du verkligen ha ett förhållande i praktiken eller är det mer att du vill slippa vara annorlunda i jämförelse med dina vänner?

De inbitna singlar jag känner skulle kunna säga precis det du skriver men samtidigt är de makalöst petiga och hittar fel på precis alla de träffar. Jag förstår inte hur de nånsin ska kunna hamna i ett förhållande när de är så låsta. Tvärtemot vad man skulle kunna tro med tanke på hur de säger att de längtar efter ett förhållande så har de ökat kraven på sina potentiella partners, inte minskat dem. Det får mig att tro att de egentligen är rätt nöjda med sina liv, men samtidigt känner nån sorts press från normer i samhället att de borde leva med någon. Dels normen att man måste ha skaffat sig en partner för att anses lyckad och dels hur samhället är anpassat efter familjer. Det är något jäkligt problematiskt med att det ser ut på det sättet.

För vissa av oss är det exakt så enkelt. Det beror sannolikt på
vem man är där och då.

Men det är ju inte enkelt. En partner kan man inte köpa och dessutom ska han vara ledig och man ska finna rätt tycke för varandra. Dessutom ska man träffa denna på nått sätt. Sen ska man orka vara social och se ok ut -inbjudande. Inte alls så enkelt. Tydligen många som är ofrivilligt ensamma.

Kl.

Det tråkiga är att man inte får vilja önska sig en partner. Det är bara att skaffa. Hade det varit så enkelt hade det ju inte varit några problem. Många ger upp. När jag var liten fick jag höra konstant att män är idioter. Av moster som jag bodde hos, hon klagade ofta på sitt ex. Min mamma som inte förlät pappa på x antal år. Kanske därför jag inte vill riskera känna det som de gör. Jag vill inte vara bitter och känna när jag är 40 år att mitt x förstörde mitt liv på många sätt. Inga barn ska heller behöva ha ett pucko till förälder.

Det tråkiga är att man inte får vilja önska sig en partner. Det är bara att skaffa. Hade det varit så enkelt hade det ju inte varit några problem.
Handlar det inte om ordklyveri då? Att de som säger "skaffa" är de som egentligen menar att man måste vara aktiv för att hitta någon. Man kan inte sitta hemma och vänta på att någon ringer på dörren, utan någonstans måste man ju i alla fall vara mottaglig för att någonting ska hända.

Att önska sig någonting är mer diffust. Man önskar sig fred på jorden och man önskar att man får någonting kanske. Men önska innebär ju inte att man gör ett aktivt val där man faktiskt försöker göra någonting åt sin situation.

Jag vet inte om det var i denna tråden eller någon annan som lovisaleonora skrev att de som hon kände som var nöjda och lyckliga med sitt liv var de som jobbat och kämpat för att få det just såsom de vill ha det. Det ligger mycket i det.

Det tråkiga är att man inte får vilja önska sig en partner. Det är bara att skaffa. Hade det varit så enkelt hade det ju inte varit några problem. Många ger upp.

Det finns naturligtvis en del som har tur och råkar hitta en partner på ett slumpmässigt sätt, men för de flesta, iallafall vi som är lite äldre, så är det aktivt sökande som gäller.

Det finns naturligtvis olika grader av aktivt sökande, det behöver inte innebära nätdejtande, men man måste åtminstone vara lite aktiv i sitt vardagliga liv och inte vänta på att någon annan tar initiativ.

Jag är inte så aktiv i mitt sökande för närvarande, men jag ägnar mig åt olika former av fysisk träning för att förbättra mina chanser att hitta någon. Jag tror inte att jag på något magiskt sätt ska bli attraktivare för att jag blir mer vältränad, men det förbättrar mitt självförtroende, vilket jag tror har en stor påverkan på mina möjligheter att hitta någon. Jag har ca 5kg viktnedgång kvar till mitt mål, sedan ska jag börja söka aktivt igen.

Ja för en del är det nog rätt kört då man inte är mottaglig nog. Sen ska man orka oxå vara på massa olika evenemang och visa sitt bästa jag. Tidskrävande och kräver även att man har råd. Och följa upp sin träff. Tar mkt energi och risken att man skulle bli kär.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 368
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 619
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 254
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här inlägget. Eller ens vad jag vill ha sagt. Jag har alltid haft en känsla av att jag inte...
2
Svar
28
· Visningar
3 154
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010