Matmissbrukaren flyttar in!

Sv: Matmissbrukaren flyttar in!

Denna tapet ska vi ha i hallen.

decorama_2012_5222.jpg

Det går väl att kombinera rätt så mycket med den. Det händer lite men inte för mycket.

Du gillar ju rutigt, så varför inte ett svart/vit rutigt golv till?
Gärna i samma storlek på rutorna som det är i tapeten så det liksom går ihop.

Som du befaller :D

Här kommer en lite uppdatering.

Alla bilder är tagna med mobilen så kvalitén är inte den bästa. Ska försöka komma ihåg att ta med kameran nästa gång det ska fotas.

Sonens rum är klart, det ska bara upp lister men dom köper vi sen när vi fått ordning på tösens rum samt köket så sätter vi alla då.

Så här blev hans rum,

2013-04-09_190639_516eea2a9606ee5bbf462af7.jpg

2013-04-14_183457_516eefe69606ee5bc39d85ac.jpg

Vi har inte gjort något med garderoben än men jag tycker det röda passar in faktiskt. Kanske får stanna kvar. Dörren ska målas innan den sätts upp igen.

2013-04-14_183409_516eeaccddf2b36c74962927.jpg

2013-04-14_183510_516ef1279606ee5c0bf583fc.jpg

Tapeten.

2013-04-05_183440_516eea739606ee5bfb89693b.jpg

Sedan har vi fått klart det mesta av förarbetes i tösens rum, satt upp dörr, satt igen dörren in till köket, målat tak och rivit golv. Vi hoppas på att kunna sätta golvet i helgen. Måste spacklas och slipas lite till först.
Vi öppnade upp så vi skulle kunna få in 210 cms dörrar istället för 200 cm.
Dörren sätter vi innan så vi ser att golvet går under och dörren går att öppna, det är tjocka plank.

2013-04-14_183245_516eeb1ce087c34589eb4029.jpg

Som ni ser är dörren till sovrummet igensatt och vi håller på att sätta innetak just nu. Kommit längre än på bilden nu.
I köket har vi även satt nya plattor på golvet så vi kan sätta golv sen. Elen håller på att dras och spisen kopplades ut idag samt så blev bänkskivan levererad idag.
Vi började sätta upp gipsskivor på väggen där köket ska sitta innan idag samt så kapades rören till blandaren så vi kan göra den utanpåliggande istället.

2013-04-14_183155_516eeb52ddf2b36c879fceec.jpg

Här är väggen vi ska öppna upp mellan hall och vardagsrum. Vi har dock beslutsångest. Vi velar om vi bara ska öppna upp och låta det vara så eller om vi ska sätta in ett par snygga dubbeldörrar/glasdörrar. Åsikt?

2013-04-14_183556_516eeb87e087c345856b219f.jpg

Så vi har kommit en bit. Förhoppningsvis kan vi lägga golv i både tösens rum samt köket i helgen. Köket går före eftersom golvet måste torka i 48 timmar innan man får gå på det. Då kan vi sätta upp köket efter det.

KL

Glasdörrar!

Såå värdefullt att kunna skärma av lite!

Håller med! Med lite gammaldags stuk och frostade glas med lite mönster kanske kan passa in? Själv är jag svag för såna :love:

Ni har fått mycket gjort annars! Håller med om den röda färgen i garderoben, den bryter av snyggt mot resten.

*KL*
Åh, vad fint sonens rum blev.
Och alltså, golvet i hans rum är fortfarande bara såååå fiiint! :love:

JAG vill ha ett sånt hemma!!

Fint med golvet! Älskar när det ger en "värmande" känsla. Spännande att se hur det går för er :)

Tack allihopa :)

Det är svårt det där med dörrarna. Både jag och min man tycker det ser snyggt ut, men frågan är hur mycket användning man får av dom.

Jag tänker lite att det kan vara skönt att ha en dörr att stänga till om man vill.
Vi gillar den stilen med. Tycker det ger ett helt annat intryck.

Men tror ni det ser dumt ut om den ena dörren kan stängas helt in mot väggen på höger sida, och dörren till vänster står mot väggen när man går in i rummet?
Om ni förstår?

Sen behöver jag shoppingtips!
VAD måste finnas i ett kök materiellt?
Vi hade tur när vi köpte köket och fick 2000 kr för varje 10.000 kr vi köpte kök för, så vi har 8000 kr att shoppa loss för.

Jag vill ha kryddorna i en låda så en sån insats för kryddor ska jag ha. Samt en gryta för det har jag ingen, har dom någon bra, nån som vet? källsorteringlådor blir det med. Samt en ny servis i serien Arv då den gamla faller i bitar.
Den vi har nu är i keramik och Arv är i flintgods. Är det bra? Hade tänkt mig i porslin för det känns som det är bättre kvalité?

Nu behöver det inte bara vara köksprylar men detta är lite som vi vill ha.
Så ni kan tipsa om vad ni vill, inredningsprylar m.m. :)
Behöver en ny lampa i köket, något nytt att stoppa i fönsterna och en ny lampa till sonen. Vad kan passa in där?

Om jag inte minns fel så hade IKEA en kampanj med att för varje 10.000 kr du köper kök för så får du 2.000 kr att handla annat för på IKEA så jag antar att köket är därifrån och att pengarna får spenderas där. :)

Det är på Ikea vi har presentkortet och det gäller på hela sortimentet :)

Stämmer bra :)
Jag uppgav visst inte vart det gällde.

Men :(

Då är det nog lika bra att se oss om efter en annan. Den vi har nu lossnar det också flisor från och spricker jättelätt. Rena skiten.
Får se om dom har någon snygg i porslin.

Det har vi och det är som du säger ett måste i ett kök!

Vi har några delar ur arvserien. De har hållt mycket bra, inga repor eller nagg.

Saker som är bra att lägga pengar på och ger mycket värde: bra textilier (sängkläder, kuddar och täcken, mattor, prydnadskuddar och plädar), förvaringslösningar (byråar, garderobsinredning, plastbackar och lådor - man kan aldrig ha för mycket!) samt rullgardiner. Snart är det utemöbelsäsong också :)

Rullgardiner ja! Det måste jag kolla på. Även utemöbler som du nämner.
Gardiner till altanen med kanske. Får piffa upp den med något så länge.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 456
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 062
Senast: nyttnick
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 245
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar