Matmissbrukaren flyttar in!

Sv: Matmissbrukaren flyttar in!

Här går det också månader mellan tillfällena då jag ser pälsängrar. Men de finns ju hela tiden i huset.

Vi hade betydligt fler! Vi hittade nog minst en per dag i genomsnitt på slutet, trots att vi dammsög runt listerna två gånger i veckan. Precis när vi hade upptäckt eländet så kunde jag plocka 20 om dagen i köket.

Vetskapen om att de var förhållandevis många satte ju viss press på en att hela tiden hålla rent för att förhindra att de inte började äta på möblerna eller kläderna. Hade det bara varit några stycken per år så hade jag också pustat ut.

kl

Idag har vi varit och hämtat hem köket :)

Det var inga små lådor. Hela 800 kg släpade vi hem..

Bänkskivan kommer om några veckor men vi hinner sätta upp det andra så länge.

Imorgon ska väggarna i sonens rum slipas en sista gång och sedan är det klart för tapetsering och golvläggning.
Det borde vi få klart i helgen.

Vi hade betydligt fler! Vi hittade nog minst en per dag i genomsnitt på slutet, trots att vi dammsög runt listerna två gånger i veckan. Precis när vi hade upptäckt eländet så kunde jag plocka 20 om dagen i köket.

Så många skulle jag bli galen av, jag med! Jag värdesätter mycket högt att inte utveckla en massa städnojor, men med så mycket ohyra hade det ju varit svårare att undvika.

Men fy vad äckligt! Skönt att du flyttat.

Då har vi kommit lite längre med allt.

Golvet i tösens rum är ute och håller på att slipas. Tak och element är målat.

Köket är nästan klart med nya masonitplattor på golvet så vi kan sätta nytt golv över. vi satte nya plattor för att inga golv i huset ska ha höjdskillnader.
Där inne är även element, murstock samt de väggar som skulle målas klara. Vi har köpt ett nytt innetak för att sätta där inne, så förhoppningsvis hinner det komma upp i helgen.

Hallens golv rev jag ut idag.

Sonens rum börjar bli klart. Vi la det sista på golvet idag samt målade det. Det blev valnötsfärgat.
Bara tapeter och lister kvar men det får vänta till helgen då golvet måste vila i 48 timmar nu.

Nylagt.
2013-04-01_105140_5159d2bfddf2b36a0cda9f9d.jpg

Nymålat.
2013-04-01_141720_5159d2d1ddf2b34fafbfdbd8.jpg

kl

Tack allihopa :)
Fullkomligt älskar golvet, blev precis som jag ville ha det :love:

Det kommer bli det golvet genomgående i hela huset har vi bestämt. Vi ska ha klinker vid ingången, tips på färg som kan passa till golvet?
Köket hade jag eventuellt velat ha i en annan färg men tycker det är svårt att hitta något jag gillar.
Schackrutigt är snyggt, men funkar golven ihop..?

Bänkskivan är i valnöt så rummen går ihop i färgerna ändå, även om köksgolvet får en annan färg.

Ja ! Det där blir ju hur snyggt som helst.
(trots att jag gillar parketten)

kl

Tack allihopa :)
Fullkomligt älskar golvet, blev precis som jag ville ha det :love:

Det kommer bli det golvet genomgående i hela huset har vi bestämt. Vi ska ha klinker vid ingången, tips på färg som kan passa till golvet?
Köket hade jag eventuellt velat ha i en annan färg men tycker det är svårt att hitta något jag gillar.
Schackrutigt är snyggt, men funkar golven ihop..?

Bänkskivan är i valnöt så rummen går ihop i färgerna ändå, även om köksgolvet får en annan färg.

Jag hade valt samma golv även i köket, gillar när det är samma golv + att det både passar i ett kök och är skitsnyggt :love:

Jag tycker att de flesta färger passar bra till ett sånt golv, så det är nog mest smaksak vad ni gillar och sen beror det lite på hur stort hallgolvet är.
Om det är lite mindre hade jag nog valt ngt ovanligt där det händer massor, men det förutsätter i mitt tycke en väldigt neutral och enkel tapet.

Tex något liknande det här:

4df543204411cf84d2e6bdfe5079af3c.png

0692e39f57670d262c82ffbbff62ffb9.png

787c0840dcfb130f069e9ada019d82eb.png

Finns ju i massor av olika färger och mönster...

Denna tapet ska vi ha i hallen.

decorama_2012_5222.jpg

Det går väl att kombinera rätt så mycket med den. Det händer lite men inte för mycket.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 456
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 750
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 062
Senast: nyttnick
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 245
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd