Matmissbrukaren flyttar in!

Sv: Matmissbrukaren flyttar in!

Någon urbillig tysk tror jag det var, vi har en riktigt stor golvbutik här som tar in udda sorter så kommer tyvärr inte ihåg vilket märke.
Dock fick vi väldigt mycket för pengarna och jag tyckte det verkade minst lika bra som de vanligare märkena. Vi köpte det mest då det skulle hålla bra i offentliga lokaler, våra hundar slet något förbannat på golvet så vi tog det som var mest hållbart:D

Klinker i köket är ju vanligt i länder söder om Sverige, och jag är delvis uppvuxen med det. Jag tycker inte att det är så lyckat, faktiskt, särskilt inte i en barnfamilj.

ALLT man tappar på golvet går sönder, inklusive "okrossbart" glas, glasögon och mobiltelefoner. Varje gång ett barn tappar en tallrik eller ett glas går det sönder.

Dessutom slår sig barnen mer om de ramlar på klinkergolv.

Vi har klinker i köksdelen. Och ja; man slår sig, oavsett om man är barn eller vuxen. Jag har provat att svimma i köket en gång, rejäl hjärnskakning och övernattning på sjukhuset blev resultatet.
Och ja, allt går sönder som man tappar. Men hos oss har även en klinkerplatta spruckit :(

Vi har parkettgolv i resten av övervåningen. Jag vill slänga ut skiten och lägga in en plastmatta som ser ut som trägolv i stället! :idea:

Jag håller med, det är Jäkligt dyrt att ha klinker i köket - även om det är urhärligt med golvvärme o.s.v. Vi har bott i nuvarande lgh i tre månader drygt och so far slagit sönder två iittala-ljusstakar, tre champagneglas, ett ölglas och en iPhone-skärm...

Jag är van vid plastmatta i köket... :o

kl

Idag har jag slitit som ett djur med att få ut köket, rivit upp 2 lager golv + spånplattor i botten och nu är orginalgolvet äntligen framme :love:
Så jäkla fint!
Det är ett skåp kvar där fläkten satt som ska ner men jag orkade inte mer för idag.

Imorgon är det Ikea som gäller, planera kök och beställa.

2013-03-23_181828_514dfa989606ee7b723d2306.jpg

2013-03-23_181846_514dfaacddf2b33b6852c5bd.jpg

2013-03-23_181906_514dfabbddf2b31832d1ce8b.jpg

Varför gillar du inte parkettgolvet?

Vi har både barn och hund, det blir repigt och fult.
Det tål också väta sämre än ett plastgolv, med hundar som dricker ut vattenskålar och slabbar lite överallt så... :(
Just vårt golv är också väldigt halt för hundar och barn. Är riktigt less på det.

Det hade nog både jag och mina vänner uppskattat. Framförallt med tanke på vår rekordhöga tröskel från kök till hall - sådär halv fyra på morgonen är den rena mordvapnet. Bra idé. ;)

Det brukar vara sådanna golv under plastmattor. Det var likadant under vår plastmatta. Vi lade dock plastmatta igen. Hur praktiskt som helst. :)

Trägolvet är skitsnyggt men jag tror vi kommer lägga ett annat över faktiskt.
Mest för att det känns opraktiskt med ett trägolv i ett kök.

Jag tycker att ni ska behålla det fina trägolvet !
Vi har trägolv i köket som vi har målat vitt ! Det funkar riktigt bra.

Det sväller inget om man spiller vatten?

Jag har trägolv i köket och på kontoret. Det är lackat och jag har inte varit med om att spilla så mycket vatten att det blir spår. Det är ju sällan man häller ut litervis...;) Under diskmaskin och kylskåp har man ju skydd.

Tidigare har jag bott med trägolv i vardagsrummet och det enda jag kunde klaga på var att hunden lämnade spår efter sina rivstarter. Man att det skulle synas att man spillt... näe.

Ja jag vill ju gärna behålla golvet som det är. Tycker det är jättefint :)

Så funkar det så får det vara som det är. Slipa och måla bara.

Har ni djur? I så fall är det en rekommendation att inte måla t.ex vitt. Mormor totalrenoverade hela villan som mamma nu bor i, det var snorsnyggt när hon bodde där - men nu bor mamma där och hon har två welshar. Golvet har blivit jätteslitet sedan hon flyttade in, det är som "stigar" i golvet där den ljusa (färgen? lacken?) slitits bort av hundarnas tassar/klor. Inte snyggt, och då var det inte många år sedan mormor renoverade det (och hon ser till att få det ordentligt gjort).

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 456
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 062
Senast: nyttnick
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 245
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar