Matmissbrukaren flyttar in!

Sv: Matmissbrukaren flyttar in!

Jag håller med om att det kan vara värt att spara köksskåpen och luckorna. Vi renoverade ett kök med samma typ av inredning nu. Jag målade stommarna och vi lämnade in luckorna på lackering. Vi lejde även bort kaklandet. Vi älskar vårt kök nu!

Nu ser jag att ni planerar att börja riva på en gång. Om du inte spar luckorna, tror du att du skulle kunna skruva loss ett par snäpplås till luckor och sälja till mig? Om det är såna med ett litet hjul?

Här är i alla fall en bild på vårt kök:

P1020105_zpsc82bed73.jpg

Senast ändrad:

Jag kan kolla imorgon :)

Vet inte hur vi ska göra med det än. Vi hann inte med något idag då vi varit iväg och shoppat loss till huset.
Min man tänkte åka dit imorgon på förmiddagen och börja plocka ner det i alla fall.

:love: köket!! var liknande färger i grovköket i dräng kammaren på vår gård, blev skitsur när mamma och pappa rev ut det :(. inget jag hade valt själv nu dock

golvet i vardagsrummet tyckte jag också om, om det är äkta trä dvs :p.
men lägga ut skåps luckorna på annons, finns garanterat en marknad för dem.

Idag har vi varit och köpt golv till alla rum utom hall och kök. Samt lite grejer till tapetseringen och en brevlåda.

Denna,

500340584_1_web.jpg

Fast med luckan på framsidan,

500340805_1_web.jpg

Kändes som det var lite akut med en ny. Denna verkade smart med ett bakåtlutat tak så vattnet rinner av åt rätt håll, och självklart öppnas luckan inåt så det blir enkelt för brevbäraren att stoppa i posten.

Det är äkta parkett i vardagrummet, men jag tycker inte det är fint :o

Du kan komma och hämta köket om du vill, imorgon eftermiddag kanske? :D

Det verkar i alla fall poppis i tråden men det är inte min stil. Tyvärr kanske jag skulle tillägga, det hade blivit billigare om jag hade gillat det.
Men som det ser ut nu så ska vi iväg och beställa kök på lördag :)

Synd att du inte bor i Kronoberg. Jag hade kunnat komma och hämta de där luckorna på studs :D

Hur vet du att jag inte bor där? ;)

Du kan hämta luckorna när du vill. Är det någon som vill ha dom så är det bara roligt :)

:eek: Riv ut allt men spara golvet i vardagsrummet! :D

Vi har också precis köpt ett hus, från sena 60-talet och de som bott där är de enda ägarna av huset. Det är också lite "äldre" stil över det men lite mer dovt än ert. ;)

Ska bli kul att följa!

Haha, jo men precis. Skitläckert :D
Det lär nog ryka det med. Synd för det är fint så sätt. Men jag har börjat hata parkett. Jag förstår inte grejen med det. I varenda lägenhet så är vardagrummet i parkett. Nu tänkte jag äntligen bli av med det.

Köpte massivt furugolv idag, sen får vi se ifall det blir i alla rum.
Tvekar över köket, kan det funka trots att det är risk för vattenbad på golvet ibland?
I dom 3 sovrummen kommer det bli massivt furu. Resten kan vi inte riktigt enas om än.
Furut kommer ändra skepnad det med. Funderade på mörka golv i sovrummen först men sen såg jag ett snyggt i valnöt så jag kan inte bestämma mig.
Tycker om så mycket men det kommer se konstigt ut med olika golv i varenda rum...

Haha, jo men precis. Skitläckert :D
Det lär nog ryka det med. Synd för det är fint så sätt. Men jag har börjat hata parkett. Jag förstår inte grejen med det. I varenda lägenhet så är vardagrummet i parkett. Nu tänkte jag äntligen bli av med det.

Köpte massivt furugolv idag, sen får vi se ifall det blir i alla rum.
Tvekar över köket, kan det funka trots att det är risk för vattenbad på golvet ibland?
I dom 3 sovrummen kommer det bli massivt furu. Resten kan vi inte riktigt enas om än.
Furut kommer ändra skepnad det med. Funderade på mörka golv i sovrummen först men sen såg jag ett snyggt i valnöt så jag kan inte bestämma mig.
Tycker om så mycket men det kommer se konstigt ut med olika golv i varenda rum...

Om det var mitt hus skulle jag ha samma golv i alla rum utom köket, där jag skulle haft klinker (?). Snyggt och praktiskt om något spills :)

Så tänker jag med men inte min man.

Han tänkter att vi borde ha laminat i kök och hall eftersom det slits mest där och skitas ner i köket.

Vi har varit inne på klinkers men jag har inte lyckats hitta något jag gillar. Annars tycker jag det är fint med 2 olika färger så som vårat golvhall är. Lite rutigt är väl vad det är.

Men tips på färg mottages gärna :)

Jag vill varna för laminat i hall. Det låg sådant här när jag flyttade in och det var rent livsfarligt. En aning snö under skorna och allt grepp försvann. Tänk dig den halaste is du stått på och så gör du den minst 100 ggr halare. Numera har jag klinker i hallen och visst kan den bli hal ibland men inte i närheten av lamainatet som låg där tidigare.
Klinker i kök skulle inte jag vilja ha. Tänk vad allt ska gå sönder när man tappar det i golvet. Snyggt skulle det vara och praktiskt rent städmässigt.

Ha ha och fy för furugolv, det är det fulaste jag vet :) och då har jag ändå det i typ hela huset. Inte snyggt. I köket har vi målat det vitt. I övriga rum så är det kvar som det är. Det enda stället som det är ballt är där det gamla, jättejättegamla golvet finns kvar

Smaken är som baken.

Naturliga furugolv tycker jag inte om. Det måste bytas färg annars är det fult.
Men vi ville ha massiva trägolv. Det kommer bli kanon när det är klart.

Jag älskar dina golv i ditt hus :love:
Precis så som jag vill ha det.

Tycker dessutom att det ger en mer hemmakänsla än tex plastmatta. Det är ju det tråkigaste som finns.

Det finns hur mycket som helst att tänka på men i slutändan tar man nog det man gillar bäst.

Vi funderar på klinkers en bit in från dörren i hallen och ha resterande i trä.
Köket har vi ingen aning om alls ännu.

Den parketten hade jag absolut slipat och oljat. Jättefint golv, ljust till skillnad från många andra som är mörka.

Ö h t är jag inte så förtjust i när man försöker få insidan på ett hus att verka något annat än utsidan. Lantkök i nybyggda hus, golvval som inte funkar med tiden för husets byggnation.

Var och en blir salig på sin fason.

Vardagsrumsparketten var ju hur snygg som helst!

Och ja det kommer nog ser rätt malplacerat ut med ett furuplankgolv i ett teglat (?) 60-talshus. Men alla bryr ju sig inte om (eller ser inte) sånt. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 456
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 062
Senast: nyttnick
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 244
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar