Matmissbrukaren flyttar in!

Sv: Matmissbrukaren flyttar in!

jag får vänta och se vad vi erbjuds för staket. Inget är sagt ännu men jag tror det lutar mot det vanliga Gunnebostaketet som dom brukar använda. Förväntar mig ingen snyggare i alla fall.

Först ska det gamla ner. Lär nog inte ta lång tid på ena sidan för det håller på att falla allihopa, utom huset så klart. Det bodde en byggmästare där som byggde huset helt själv och stommen är inte att leka med. Bygga hus kunde han i fall!

Får nog svar rätt så snart om staketet. Mailade om det tidigare idag och dom brukar vara snabba att svara.

Annars var det snyggt det du hittat, ger lite mer liv :)

Då får vi se om det går. Lägger in bilderna via telefonen, så syns dom inte får jag ta via datorn senare.

Detta är övre plan och är nästan rätt i skalan men det sovrummet med 4 garderober ska fönstret vara på andra väggen och i köket fattats det en arbetsyta från fönster till dörr.

8677053_513fccf29606ee29810a2e62.jpg

Andra plan, källaren som också kommer bli gillestuga och ett kontor.
Där stämmer det inte helt.
Dom tre små rummen till vänster är ett stort förutom en liten bit. Det sträckade på ena sidan är ett förråd som man når inifrån.

8677050_513fcd009606ee29907aa08c.jpg

Ska sitta och snygga till planlösningen så den blir rätt, det är dörrar som ska öppnas upp och andra ska stängas. Köket ska rivas och göras om. Badrummet ska också fixat men vi ligger lågt med det nu i början. Det finns möjlighet att duscha i tvättrummet nere samt finns där en toa så det löser sig när vi börjar riva där, men det vore skönt med ett färdigt kök när vi flyttar in.

Usch då :(
Tur jag känner mig ha, har grannar nu som är snälla och man kan fråga om hjälp av nån gång ibland.

Vad kul med ullared. Det är kul att springa runt där nån gång ibland bara det inte är helg :)

Idegran är giftig, både barr och bär. Dessutom så måste den klippas minst 1 gång per år.

Det finns ju dock sterila sorter som inte har bär. Dessutom finns det sorter som inte växer så mycket på bredden utan uppåt och då får man ju toppa på önskad höjd - vilket man får göra på i stort sett alla barrhäckar oavsett.

Nej men då är det inte någon mening med såna. Tror det är en en eller en stor gran av något slag som finns där nu. Men en en kanske inte kan bli 5-6 meter hög? Den är jättetät och formad som en julgran.
Får ta en bild på den. Jag är inte bra på växter och träd.

Det låter som att det är en Cypress ni har.

Nej men då är det inte någon mening med såna. Tror det är en en eller en stor gran av något slag som finns där nu. Men en en kanske inte kan bli 5-6 meter hög? Den är jättetät och formad som en julgran.
Får ta en bild på den. Jag är inte bra på växter och träd.

Vi hade en en som var närmare tio meter hög, den började luta efter Gudrun och vi fick ta ner den efter Per men jäklar vilket träd! Problemet med enar är att de fäller små superstickiga barr så att man inte kan gå barfota runt dem.
Vi hade även tujor i samma storleksklass, de är trevliga eftersom de är vintergröna men saknar stickiga barr. Om du vill ha en fin och tät häck tycker jag att du ska titta på tuja!

JAg hade satsat på ätbara växter, typ baljväxter, krasse och svartöga, Fast dom måste man ju sätta om... Jag gillar även humle.

kl

Här kommer planlösningen. Dom andra bilderna ville visst inte som vanligt..

kopia2_51407afe9606ee7524d5e4d6.jpg

kopia1_51407afd9606ee75251d9d94.jpg

I köket kommer vi göra om lite, ta bort arbetsbänken vid fönstret och eventuellt göra ett L kök.

Kyl och frys kommer stå kvar där dom är idag där det står K. Det gråa bakom är skorstenen och går alltså inte ta bort så vi bygger runt den.
Dörren kommer tas bort in till köket och vi kommer öppna upp lite till. Den väggen är bärande.

Det lilla sovrummet med 1 garderob blir sonens, den med 2 blir tösens och den med 4 blir vårat sovrum.
I källaren kommer vi ordna en tvhörna direkt nedanför trappen som det ser ut nu och det tomma rummet kommer bli ett kontor. Det minimala rummet vet vi inte ännu vad vi ska göra med.
Dörren mellan tvättstuga och pannrum kommer stängas för vi har tänkt göra ett större badrum där senare. Just nu är det tvätt och dusch där.
Rummet bredvid där det står diverse kommer bli ett förråd precis som det är idag.

Garaget har jag blivit portad från enligt min man. Jag får ha det hur jag vill i huset så länge han får ta garaget, bra deal :D

Massa planer. Kom gärna med tips om ni får upp någon idé i huvudet :)

Du menar här på buke?
Hur gör man det?

Ska slänga in bilder sen tänkte jag, ska bara ta mig hem från ullared där vi är just nu och shoppar ihjäl oss. Kön är aplång..

Nu har vi fått huset och jag har tagit bilder på trädet som jag inte vet vad det är, samt en buske som ni kanske vet vad det är för någon :)

2013-03-15_151024_5144c2d3e087c3229c2acf9d_5144c496ddf2b3536684b31a.jpg

2013-03-15_151127_5144c3799606ee410c0ae784_5144c49e9606ee40fd0c8d15.jpg

2013-03-15_151055_5144c39ee087c322887af2b0_5144c49ae087c322b902b27c.jpg

Trädet ser ut som en tuja på grenarna, men jag har aldrig sett en som är så rund, snyggt är det iaf!
Busken är en ganska fin prydnadsbuske som heter korallkornell. På sommaren får de gröna blad som blir vackert röda framåt hösten. Den får även vita blomställningar som blir små blåvita saftiga bär, en snabb googling säger att de är ofarliga. Mina föräldrar hade en sån buske när jag växte upp så jag lär ju ha smakat på bären, men uppenbarligen var de inte goda eftersom jag inte kan minnas att jag åt dem.

Behåll båda tycker jag, de är vackra och ger färg till vinterträdgården!

Välkomna tillbaka till 60-talet!

Mäklarens bilder, inte våra möbler och definitivt inte våra färgval...

Hall som går i L. Garderob i stängda dörren. Första rummet in är sonens, andra är vårat och badrum till vänster.
8677065_5144ee439606ee40f75855f8.jpg

8677063_5144ee4d9606ee4106638b4e.jpg

Från ena hållet av köket. Här börjar vi riva imorgon.
8677058_5144ee58e087c322b78cf317.jpg

Tösens rum.
8677060_5144ee6c9606ee40ed349b5a.jpg

Vårat rum. Rummet ser lite mindre ut än vad det är.
8677052_5144ee80ddf2b3536b04df26.jpg

Sonens rum. Lite större än vad som syns här.
8677055_5144ee899606ee40ec1c6d1a.jpg

Vardagsrum med inglasad altan utanför.
8677056_5144ee95e087c3228cda36c5.jpg

Badrummet.
8677054_5144eeade087c322b78cf323.jpg

Första rummet nere i källaren.
8677069_5144eea3ddf2b35364f0dfa2.jpg

Det är lite att göra och prio 1 är att fixa ut gamla köket så det nya kan åka in. Sonens rum är det första sovrummet vi kommer att göra. Badrummet är det sista då det finns dusch och en toa nere i källaren, så den känns inte akut.

Har handlat hem massa verktyg och annat vi behöver innan idag.

Så, projektet börjar imorgon!

Alltså jag tycker det är så kul att titta på husannonser, vissa tar en ju verkligen tillbaka flera årtionden, och tänk att det är så många hus som är så fortfarande!
Förstår att ni vill göra om, men lite läckert är det ju på nåt lite störande sätt :D
Ska försöka att komma ihåg att följa tråden, tycker sånt här är så kul!

Köket var PERFEKT :love: Jag hade bara bytt golvet. Samma med ert sovrum. Vardagsrummet hade jag behållt som det är :love:

Men spara köksluckorna! Det finns säkert en marknad för retrokök, så ut med dem på annons!

Samma med dörrhandtag osv. Spara det och sälj som retro! Folk älskar sånt! Jag kommer själv sitta och lusläsa annonser ifall vi köper radhuset vi ska titta på idag.

Förutom det röda golvet till gröna väggar är jag helt förälskad i färgsättningen! Hallen och köket är ju helt underbara :love: Men jag förstår om man tycker att det känns lite mycket...

Köket var PERFEKT :love: Jag hade bara bytt golvet. Samma med ert sovrum. Vardagsrummet hade jag behållt som det är :love:

Men spara köksluckorna! Det finns säkert en marknad för retrokök, så ut med dem på annons!

Håller helt klart med här :love: köksluckorna var ju underbara!

Gillar iofs tapeten i hallen med :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 456
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 062
Senast: nyttnick
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 244
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar