Macken *ULVLEK*

Jag vet inte riktigt hur min efm och kväll ser ut, med lite tur kommer jag att hinna vara inne och fundera lite mer men för att åtminstone vara säker på att få med en röst om det skulle köra ihop sig.
Snurrfian röstar på Thoora eftersom jag tror att hon är en ulv som slarvläser uppdateringar och roller men försöker ge sken av att hon har fått info.

Jag tänker på Thoora. Varför skulle en ulv sticka ut så och låtsas att hon fått spioninfo?

Även om cirkus ryker så skulle Thoora åka imorgon. Jag måste läsa igenom lite mer för nu hänger jag inte mes alls. :crazy:

Men äntligen kanske jag kan göra lite bot och bättring i min röststatistik!

En som har lika dålig röststatistik som jag, det är cirkus. Jag har tolkat det som att hon är en god spelare utan extra information och med tanke på att flera spelare i går höll henne åt det goda hållet kan jag tänka mig att hon eventuellt blivit siad dessutom. Men hon har hållit en avsevärt lägre profil än vad hon brukar, jag trodde att både jag och q4 skulle vara under luppen med tanke på hur illa vi röstat. Jag tror att hon hållit den här låga profilen för att hon varit frustrerad. En frustrerad man som bara vill ha sin bil tillbaka. Och som nu har gått över till andra sidan.

thoora röstar på cirkus

OM Thoora är god så kan jag komma på två goda roller som hade kunnat veta om Cirkus faktiskt var den omvandlade. Men om Thoora faktiskt hade vetat det så borde hennes röstmotivering klassas som otillåten hint?

Cirkus hade inte visat sig mellan DL och Thooras röst. Så hur kan då Thoora ha kommit till den slutsatsen?

Jag hade förstått om hon misstänkte cirkus och motiverade det som hon gjort. Men det är tillägget om att cirkus är omvänd som är mysko.

jag sitter och väntar in de som inte varit inne än, innan jag avlägger min röst.
så man kan ha en chans att se hela bilden innan.

Nu har jag räknat på roller och vem som kan vara vad och tyvärr Thoora, de roller du kan ha med tanke på din säkra röst stämmer inte in i mitt pussel.

Det som avslöjar henne är dels din timing, hon röstar nästan direkt efter DL och då utger hon sig för att ha en god roll med information, samtidigt så har du dålig koll på förutsättningarna för de roller som kan ha information och hur informationen kan tänkas fördelas.

Om antagandena i början av leken stämmer så var det från början 4 kunder (bybor). Eftersom hjartagna är ute innebär att det är 1/3 risk att spioninfon hamnade i lyan i natt. Om den nu ens gör det, efter att ha blivit käkad är ju bybon ingen bybo längre. Även om lottningen görs före.

Jag håller det för sannolikt att Hjärtat inte fått någon spioninfo, inget tyder på det. Det innebär att någon av de kvarvarande byborna/vite kunden vet att de fått infon, och de 2 andra vet att de har 50% chans eller åtminstone vet att det är troligt med 50% chans. En god bybo skulle inte missat den detaljen i diskussionerna.

Vidare, nedan citerar jag röstinlägget från Thoora i kommande DL, med tanke på det fetstilta "med tanke på att flera spelare i går höll henne åt det goda hållet kan jag tänka mig att hon eventuellt blivit siad dessutom. " så håller jag det för högst otroligt att Thoora är siare.

Men äntligen kanske jag kan göra lite bot och bättring i min röststatistik!

En som har lika dålig röststatistik som jag, det är cirkus. Jag har tolkat det som att hon är en god spelare utan extra information och med tanke på att flera spelare i går höll henne åt det goda hållet kan jag tänka mig att hon eventuellt blivit siad dessutom. Men hon har hållit en avsevärt lägre profil än vad hon brukar, jag trodde att både jag och q4 skulle vara under luppen med tanke på hur illa vi röstat. Jag tror att hon hållit den här låga profilen för att hon varit frustrerad. En frustrerad man som bara vill ha sin bil tillbaka. Och som nu har gått över till andra sidan.

thoora röstar på cirkus

Tyvärr Thoora, jag har ingen god roll med information som kan stödja denna tvärsäkra röst, och jag tror inte att du är en god som är förvirrad heller så

Lobelia röstar på Thoora

Segt att vänta :angel:

Vad tror du om Thoora och Cirkus nu?

Novali lade andra rösten på dig igår. Tveksamt om hon hade vågat det om ni var ulvar ihop.
ja tålamod är inte min eh.. starka sida,:angel:
men ibland kan det löna sig att vänta så man får med allt när det är ett sådant här läge.
Cirkus känns som den goda mellan thoora och cirkus, men de är iaf några som ännu inte varit inne efter dl imorse och kommenterat läget så vill inte dra för snabba slutsatser innan de varit det.

jag och Novali01 är inte i lyan ihop, det är en korrekt bedömning;)

röstlista DL3 kl 21.30
9.23 thoora röstar på cirkus
11.39 cirkus röstar på thoora
14.22 Snurrfian röstar på Thoora

15.37 Lobelia röstar på Thoora

cirkus 1
thoora 3

Jag tänker på Thoora. Varför skulle en ulv sticka ut så och låtsas att hon fått spioninfo?

Även om cirkus ryker så skulle Thoora åka imorgon. Jag måste läsa igenom lite mer för nu hänger jag inte mes alls. :crazy:

Ja det är sant - om det var så att det fanns en morgondag. Om jag åker och de lyckas med käket inatt så finns det ingen morgondag. Då är leken slut.

Ja det är sant - om det var så att det fanns en morgondag. Om jag åker och de lyckas med käket inatt så finns det ingen morgondag. Då är leken slut.
ja så är det ju, om våra antaganden är rätt ang antal bybor/ lyamedlemmar det är skarpt läge!
Vill därför vara helt säker denna gången att jag inte röstar ut ännu en god

Borde finnas bättre sätt att vinna på än att ta en sådan risk. Genom att låtsas ha en roll så lär den äkta reagera.

Ju mer jag tänker på det, ju mer troligt känns det att spioninfon skulle följt med in i lyan. Om inte så skulle ju bybon som får den kunna peka ut en ond som om den var siad. Och vad jag kan se känns ingen så säker vilket för mig tveksam till att det skulle vara på något annat sätt.

ja så är det ju, om våra antaganden är rätt ang antal bybor/ lyamedlemmar det är skarpt läge!
Vill därför vara helt säker denna gången att jag inte röstar ut ännu en god
Håller med dig om tvekan, men nu har de två dagarna passerat som jag trodde mig ha tid på och idag har jag inte tid förrän vid 22 eller så. Kanske jag kan ockupera toaletten en stund men ingen garanti därav min tidiga röst.

Lobelia efter viss undran igår så är jag numera rätt säker på vart jag har henne. Det sätt hon idag nystar i detta mellan thoora och cirkus förstärker min uppfattning från igår, jag tror mig ha pusslat in henne i en god roll utifrån vad hon skriver och hur hon resonerar

Snurrfian var en av mina misstänkta efter dl1, jag har en känsla av att även lyan trodde sig hittat sin onda siare i henne, och att det var därför Novali01 slängde ur sig en plötslig godförklaring av henne igår ( innan nattdl- så info fanns inte tilgänglig och Novali01 visade sig också vara ulv). Det sätt som Snurrfian därefter igår förklarade sig på samt hur andra uppfattade henne fick mig igår att ändra uppfattning om henne. Idag har hon varit mycket bra med i vad som kan ha hänt efter uppdateringen i morse, då det blev uppenbart att en bybo ( mannen med vita opeln) blivit omvandlad. Det sätt hon resonerar på nu och hur hon agerar, säger mig att Snurrfian inte är den omvandlade och på de godas sida

Artline har varit riktigt på tapeten iom att hon fick två snabba röster i dl1 varav den andra var från Novali01. Detta kan betyda att artline, iaf då, var god. Jag har en stor undran över vart jag har Artline nu, kan vara den som blivit omvandlad faktiskt. Får hålla ögonen på henne!

cirkus, ingen förändring i min uppfattning här, Cirkus håller jag för mycket osannolik att vara omvandlad faktiskt!.Allt hon gjort genom leken fick mig tidigt att bortse från min lex cirkus och snabbt uppfatta henne som god. Även hur det nu artat sig under dagen sedan thoora slog ner som en blixt i morse så finns det inget som ändrar min uppfattning om cirkus , hon är fortfarande god i min bok

Habina Ja jag tycker det är svårt att veta vart jag har Habina.En del talar för en god Habina och en del annat för en ond. Verkar ha hittat en roll åt cirkus, vilket för mig betyder att hon har tillgång till info bakom kulisserna. Tyvärr tror jag i så fall att den infon kommer från den onda sidan, antingen i lyan eller utanför lyan, Håller Habina som misstänkt ond för detta.

Mirtai fortfarande på min obslista, svårt att veta vart man har henne

Klara förklarade sig igår hur det var med virrvarret kring hennes motivering och röstning igår. Håller henne neutral så länge

Thoora, hamnade på min misstänkta lista igår eftersom även hon hade två gröna plumpar i protokollet efter 2 dl. Idag har mina misstankar mot henne stärkts, jag tror att spioninfon följde med in i lyan imorse och de tog en chans att verka som om någon skulle kunnat fått veta som om cirkus skulle vara den omvandlade. Hon har dock väldigt konstigt resonemang ang sannolikheten för att att info skulle kunnat komma in i lyan, gör ett sannolikhetsfel som jag anser att en "riktig"bybo inte skulle göra när hon säger att det 1/3 chans till det, när det i själva verket är 50% chans iom att samma bybo inte får info två dagar i rad såtillvida inte den är ensam kvar. Detta skulle en "riktig" bybo ha järnkoll på, vilket får mig att tro att thoora spelar god för att få ut en godförklarad cirkus. Eftersom spioninfon också innehåller mer info än just vem ulvarna käkade så är det ytterst märkligt att hon inte tar upp mera teorier kring detta för att signalera det. Siarroll har jag det för osannolikt att hon har så infon kommer inte därifrån- I min bok är hon ulv

quarter4ever röstar på thoora då jag är övertygad om att hon sitter i lyan och försöker sig på en rövare för att vinna spelet åt de onda, för det krävs bara en (!) god som går på deras finter för att de ska få ut cirkus och det behövs sedan bara ett lyckat käk för att de ska vinna imorgon.

Håller med dig om tvekan, men nu har de två dagarna passerat som jag trodde mig ha tid på och idag har jag inte tid förrän vid 22 eller så. Kanske jag kan ockupera toaletten en stund men ingen garanti därav min tidiga röst.
jag väntar inte heller längre, har röstat:)

röstlista DL3 kl 21.30
9.23 thoora röstar på cirkus
11.39 cirkus röstar på thoora
14.22 Snurrfian röstar på Thoora

15.37 Lobelia röstar på Thoora
17.27 quarter4ever röstar på thoora

cirkus 1
thoora 4

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 761
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka